stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 441891
  • 15 تیر 1401 - 12:52
0

بندر خرمشهر با توسعه زیرساخت ها آماده گسترش روابط تجاری با کشور کویت است

بندر خرمشهر با توسعه زیرساخت ها آماده گسترش روابط تجاری با کشور کویت است
خوزستان - دمعاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر خرمشهر با توسعه زیرساخت های بندری برای گسترش روابط تجاری همچنین افزایش تردد مسافر بین ۲ کشور ایران و کویت آمادگی دارد.
قلم | qalamna.ir :

علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید از تاسیسات بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه برای توسعه ارتباط تجاری و مسافری با کشور کویت موضوع تسریع در صدور روادید برای تجار و مسافران پیگیری در حال پیگیری است از وزارت امور خارجه خواست در راستای گسترش روابط اقتصادی با کشور کویت موضوع تسهیل در صدور روادید برای تجار و هموطنان را شتاب بخشد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی زیربناها را برای گسترش روابط تجاری با کشور کویت آماده کرده است گفت: در حال حاضر شناور حمل مسافر هفته ای سه بار بین کشور کویت و بندر خرمشهر تردد دارد و این فرصت برای تجار  ایرانی فراهم شده تا به راحتی و با سه ساعت دریانوردی با تجار کویت ارتباط برقرار کنند.

صفایی خواستار تسهیل و افزایش در صدور روادید برای سفر به کشور کویت به منظور تبادل اقتصادی بیشتر بین ۲ کشور شد و افزود: از سالهای قبل وزارت خارجه تلاش می‌کند مشکلات موجود در رابطه با صدور روادید به کشور کویت را برطرف کند تا مردم خرمشهر، آبادان و استان خوزستان به راحتی به این کشور سفر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بندر خرمشهر اشاره کرد و با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون روند ورود کانتیر به بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل قبولی داشته است تصریح کرد: تلاش داریم که این بندر با همکاری سایر وزارتخانه های مرتبط با حوزه تجارت و امور اقتصادی از رونق بیشتری برخوردار گردد.

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی کشور همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۰ فروند کشتی به بندر خرمشهر تردد داشته اند افزود: این میزان تردد از تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی به کشور به میزان قابل توجهی حکایت دارد که بخشی از این کالاها در قالب مواد اولیه واحدهای تولیدی محسوب می شوند.

صفایی افزود: با بکارگیری ظرفیت های بندر خرمشهر و همچنین توسعه آنها، ورود و خروج کالا از این بندر با رشد بیشتری همراه خواهد بود.

وی با اشاره به بازدید میدانی وزیر امور اقتصاد و  دارایی در سال گذشته از فعالیت بندر خرمشهر بیان داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با اختصاص تسهیلاتی از حوزه سود بازرگانی به این بندر بخش مهمی از زیرساخت های بندر خرمشهر تامین و توسعه می یابد.

 بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.