stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 441756
  • 13 تیر 1401 - 19:25
1

ادامه پازل امنیتی در سطوح عالی کشور

ادامه پازل امنیتی در سطوح عالی کشور
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: روز گذشته سردار احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم در حکمی «محمدرضا غلامرضا» را به‌عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب کرد؛ اما آقای غلامرضا کیست و چه سوابقی دارد؟ به‌گزارش انصاف نیوز، پس از اعلام خبر این انتصاب برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای از اینکه فردی که هیچ سابقه‌ای از فعالیت‌های او در دسترس نیست معاون سیاسی وزیر کشور شده ابراز تعجب کرده و گروهی نیز حدس‌هایی پیرامون سابقه‌ی امنیتی «محمدرضا غلامرضا» مطرح کردند. روزنامه‌ی ایران، ارگان رسانه‌ای دولت، در خبری پیرامون این انتصاب نوشته است «همرزم حاج قاسم معاون سیاسی وزارت کشور شد». بنا بر آنچه این روزنامه از سوابق محمدرضا غلامرضا نوشته، معاون سیاسی جدید وزارت کشور در کارنامه‌ی کاری خود سِمَت‌هایی مانند معاونت نیروی قدس سپاه پاسداران در دوران فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی، معاونت وزیر اطلاعات، ریاست سازمان اطلاعات تهران و… را بر عهده داشته است.
عبداله عبدی (فعال رسانه‌ای) در این باره نوشت: دیروز در اقدامی ناگهانی یک چهره نظامی – امنیتی دیگر به بدنه دولت انتقال یافت.
جابجایی تکه‌های پازل امنیتی در ماههای اخیر از جمله موضوع  طرح ارتقای حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه به سازمان، تاسیس چراغ خاموش فراناجا، تغییرات کلان و گسترده در سپاه و در راس آن تغییر رییس سازمان اطلاعات سپاه بدان درجه از اهمیت که منصوب مستقیم فرمانده کل قوا در راس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه به منصوب فرمانده کل سپاه و رییس سازمان اطلاعات سپاه شود و همچنین حفاظت اطلاعات سپاه نشان از آرایش همه جانبه امنیتی – اطلاعاتی و احیانا نظامی در کشور دارد. دیروز در اقدامی چراغ خاموش و ناگهانی سردار وحیدی وزیر کشور، محمدرضا غلامرضا را به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب کرد.
غلامرضا که سابقه شفافی علنی نداشت ظاهرا  پیشتر معاون سردار قاسم سلیمانی در نیروی قدس سپاه بوده و همچنین در سطح  معاونت وزیر اطلاعات و اداره سازمان اطلاعات استان تهران  را بر نیز عهده داشته که می‌توان او را چهره شش دانگ امنیتی و اطلاعاتی محسوب کرد که اینک برای تکمیل پاذل امنیتی چهره علنی به خود گرفت و مسئولیت مهم معاونت سیاسی وزارت کشور را بر عهده گرفت تا این قسمت حساس از ساحت سیاسی وقدرت کشور را با اعتماد به این عنصر اطلاعاتی تکمیل و اداره کند. آیا این چهره کاملا  نظامی- امنیتی در ردای معاون سیاسی جدید وزیر کشور که مهم ترین سمت این وزارت خانه است و همچون سمت‌های خاص اطلاعاتی اش در نیروی قدس سپاه و وزارت اطلاعات به یک باره و ناگهانی منصوب و معارفه شد می‌تواند منشاء وفاق گروه‌های سیاسی و اجتماعی در کشور باشد و یا انتصاب چنین شخصی با این شیوه انتصاب ناگهانی پیام روشنی به امنیتی کردن بیشتر فضای سیاسی کشور است؟ 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.