stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 441620
  • 11 تیر 1401 - 19:25
0

کیسینجر: بازگشت به برجام خطرناک است

کیسینجر: بازگشت به برجام خطرناک است
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: وزیر امورخارجه پیشین آمریکا با انتقاد از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران، آن را ناکافی توصیف کرد و بازگشت به آن را نیز خطرناک دانست.
 هنری کیسینجر درباره مذاکرات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: من از همان ابتدا نسبت به این توافق تردید داشتم. از نظر من راستی‌آزمایی وعده‌های ایران بسیار دشوار خواهد بود و گفتگو‌ها در واقع الگویی ایجاد می‌کرد که طبق آن پیشرفت هسته‌ای ایران کمی آرام، اما اجتناب‌ناپذیر می‌شد.
وی افزود: در نتیجه کشور‌های منطقه، همچون مصر و عربستان سعودی و به‌ویژه اسرائیل – دشمن اصلی ایران – به سمت واکنش‌هایی سوق داده می‌شوند که ممکن است وضعیت را بسیار دشوارتر کند.کیسینجر در ادامه توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را ناکافی عنوان کرد و گفت: اکنون مشکل مذاکرات هسته‌ای فعلی این است که بازگشتن به توافقی که از ابتدا ناکافی بود، بسیار خطرناک است.
وزیر امورخارجه اسبق آمریکا همچنین تصریح کرد: تمام نگرانی‌هایی که درباره توافق اصلی داشتم را اکنون نیز دارم. هنوز مفاد آن توافق را ندیده‌ام، اما واقعاً هیچ جایگزینی برای حذف توان هسته‌ای ایران وجود ندارد.وی که به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز فعالیت داشت درباره برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: هیچ راهی برای برقراری صلح در خاورمیانه با وجود سلاح هسته‌ای ایران وجود ندارد، زیرا قبل از اینکه چنین اتفاقی بیفتد احتمال پیش‌دستی اسرائیل زیاد است، چون اسرائیل نمی‌تواند منتظر عوامل بازدارنده باشد.

 

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.