stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 441583
  • 11 تیر 1401 - 18:53
0

سرقت و زورگیری با خودروی سرقتی/سارقان میلیاردی لوازم الکتریکی در چنگال قانون

سرقت و زورگیری با خودروی سرقتی/سارقان میلیاردی لوازم الکتریکی در چنگال قانون
قلم | qalamna.ir :

پلیس تهران، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهارداشت: روز گذشته در پی اعلام یک فقره زورگیری و سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان در شهرک قدس رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستور تیمی از ماموران کلانتری قرار گرفت و تحقیقات میدانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی مشخصات خودروی سارقان را شناسایی کردند، افزود: اطلاعات بدست آمده از مشخصات سارقان به همه واحدهای گشتی و عملیاتی اعلام شد و در یکی از خیابان های شهرک قدس واحد گشت، یک دستگاه خودروی سواری پراید با همان مشخصات را مشاهده کردند و طرح مهار برای دستگیری سارقان اجرا شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه در اجرای طرح مهار خودروی سارقان متوقف و هر سه سارق از خودرو پیاده و متواری شدند، ادامه داد: در تعقیب و گریز صورت گرفته یکی از متهمان دستگیر شد و در بررسی اولیه از متهم، یکدستگاه تلفن همراه سرقتی و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

وی تصریح کرد: در بررسی خودرو مشخص شد که خودرو سابقه سرقت دارد و متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت و زورگیری با همدستی دو متهم متواری شده اعتراف کرد و مال باختگان نیز شناسایی شدند.

عاملان تخریب و قدرت نمایی در دام پلیس
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سه عامل اصلی تخریب پنج خودرو در محله چیتگر خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش خسارت وارده را ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ پیمان لطیفی گفت: روز گذشته در پی اعلام یک فقره تخریب خودروهای عبوری و پارک شده و سد راه و ایجاد مزاحمت و قدرت نمایی در محله چیتگر سریعا عوامل عملیات کلانتری ۱۵۴ چیتگر در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه ماموران به محض حضور در محل سه نفر را در حال قدرت نمایی مشاهده کردند و بی درنگ وارد عمل شدند، افزود: متهمان با مشاهده ماموران با خودروی خود اقدام به فرار کردند که با هوشیاری و درایت ماموران در یک عملیات منسجم پلیسی و اجرای طرح مهار خودرو را متوقف و متهمان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی اولیه از متهمان سه قبضه سلاح سرد (قمه) کشف و مشخص شد که هر سه حالت عادی نداشته و شرب خمر کرده اند، ادامه داد: متهمان در کلانتری در تحقیقات پلیسی به جرم خود و تخریب خودروها و قدرت نمایی در محله چیتگر اعتراف و هر پنج مالباخته که خودروهای آنان تخریب شده بود شناسایی شدند و کارشناسان ارزش خسارت وارده را ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

 سارقان میلیاردی لوازم الکتریکی در چنگال قانون
سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری از دستگیری دو سارق لوازم الکتریکی در حال تخلیه اموال در محله تهرانپارس خبر داد و گفت: از متهمان بیش از سه هزار قلم انواع لوازم الکتریکی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ اردشیر نادری گفت: روز گذشته واحد عملیات کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس در حال گشت زنی در محله تهرانپارس به یک دستگاه خودروی وانت پیکان در حال تخلیه بار مشکوک می شوند و برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه ماموران متوجه تخلیه تعدادی کارتن و گونی شدند، افزود: در بررسی دقیق تر و با توجه به سخنان ضد و نقیض متهمان و عدم ارائه مدارک لازم مشخص شد وسایل زیادی به تعداد بیش از سه هزار قلم انواع مختلف لوازم الکتریکی سرقتی داخل گونی و کارتن‌های مختلف وجود داشت که قصد داشتن برای پنهان کردن، در داخل انباری آنها را انبار کرده و به فروش برسانند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان ۴۵ و ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت لوازم الکتریکی از انباری در بازار تهران اعتراف که مالباخته شناسایی و کارشناسان ارزش اموال سرقت شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

کشف ۱۱۰ کیلو شیشه در پایتخت
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر از دستگیری چهار سودا مرگ و کشف ۱۱۰ کیلوگرم ماده مهلک روانگردان شیشه از مخفیگاه قاچاقچیان خبر داد.

سرهنگ ضرغام آذین گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در بررسی‌های اطلاعاتی شبانه‌روزی دریافتند متهمان با تشکیل یک باند پس از خریداری و تهیه مقدار قابل توجهی مواد افیونی از همسایه‌های شرقی کشور، روانگردان‌های تهیه شده را به مخفیگاهی در جنوب پایتخت منتقل و می‌خواهند اقدام به توزیع گسترده آن کنند.

وی افزود: با پیگیری‌های محلی و تحقیقات گسترده و کسب اطلاعات در بررسی‌های میدانی، سرانجام مختصات و آدرس دقیق مخفیگاه و انبار مواد مخدر شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی، آماده‌سازی تیم عملیاتی برای اقدام غافلگیرانه و دستگیری متهمان صورت گرفت؛ در نهایت تیم عملیات ویژه پلیس به محل اعزام و ظهر روز گذشته با رعایت جوانب قانونی، ماموران وارد محل شده و متهمان را دستگیر کردند.

آذین ادامه داد: با دستگیری چهار متهم و در جست و جوی خانگی، ماموران موفق به کشف ۱۱۰ کیلوگرم ماده روانگردان شیشه که در نوع خود از کشفیات کم نظیر پلیس پایتخت در هفته های گذشته به حساب می آید، شدند.

دستبند پلیس بر دستان سارق تکرو محتویات خودرو
سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق محتویات خودرو حین سرقت و کشف بیش از ۵۰ نوع انواع ابزار آلات سرقت در شهرک قدس، خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی گفت: روز گذشته واحد عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت زنی با هدف پیشگیری از سرقت بودند که به فردی که در حال پرسه زنی در اطراف خودرو های پارک شده بوده مشکوک می شوند و متهم را زیر نظر می گیرند.

وی با بیان اینکه ماموران مشاهده کردند متهم با ابزاری که در دست داشت اقدام به باز کردن درب خودروی پارک شده کرد، افزود: ماموران سریع وارد عمل شده و به سمت متهم رفتند که متهم با مشاهده ماموران و خودروی گشت، سوار بر خودروی خود با سرعت متواری شد و در یک تعقیب و گریز و شلیک به سمت لاستیک های خودرو و پنچر شدن در نهایت خودرو، متوقف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارق با سلاح سرد قصد درگیری با مامورن را داشت که با هوشیاری ماموران متهم خلع سلاح و دستگیر شد، ادامه داد: در بررسی اولیه از داخل خودرو، متهم بیش از ۵۰ قلم انواع ابزار و آلات سرقت و لوازم سرقتی خودرو کشف شد که متهم در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت محتویات خودرو اعتراف کرد.

سارق به عنف در دام پلیس
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق زورگیر که اقدام به سه فقره سرقت تلفن همراه بانوان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ، سیدقاسم موسوی فر بیان داشت: در پی وقوع سه فقره سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه عنف از بانوان که سارق پس از ضرب و جرح شکات اقدام به سرقت گوشی آنها می کرد و وصول پرونده‌ها به پایگاه ششم، در تحقیقات معموله مشخص شد که هر سه فقره سرقت به شیوه مشابه و توسط یک نفر انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از افزایش وقوع جرم، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های خاص پایگاه مامور کشف و پی جویی جرم شدند که در تحقیقات و بررسی محل وقوع سرقت ها موفق به کشف سرنخ و ردپای سارق می شوند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با کشف ادله متقن و جمع بندی آن هویت متهم به نام بهزاد ۳۳ ساله بدست آمد که پس از ارسال پرونده به دادسرا و با هماهنگی مرجع قضایی نسبت به جلب متهم اقدام و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از وی یک دستگاه گوشی مسروقه متعلق به احدی از شاکیان کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از انتقال متهم به پایگاه ضمن قبول بزه انتسابی به ارتکاب سه فقره سرقت با شیوه عنف اقرار کرد و اظهار داشت گوشی‌های سرقت شده را برای تامین مایحتاج زندگی به افراد عبوری بفروش رسانده و قادر به معرفی مالخر نیست.

به گفته رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی، گوشی کشف شده در صورت جلسه تنظیمی تحویل مالباخته شد و نتیجه تحقیقات به دادسرا ارسال، متهم در قرار صادره روانه زندان و پرونده تحویل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۵ تهران شد.

دستگیری سارق خودرو پس از تعقیب و گریز
رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق خودرو در عملیات تعقیب و گریز خبر داد.

سرهنگ کرم یوسفوند اظهارداشت: ساعت ۱۷ عصر روز هشتم تیر ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در اتوبان آزادگان به یکدستگاه خودروی پژو پارس دارای راننده مظنون شده، پس از استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد دارای سابقه سرقت به تاریخ ششم تیرماه از کلانتری ۱۱ مرکزی اسلام شهر است.

وی افزود: راننده خودروی سرقتی با مشاهده واحدگشت با افزایش سرعت متواری و با لایی کشی در بین خودروها باعث رعب و وحشت شهروندان می شود، راننده خودروی سرقتی توجهی به اخطارهای مکرر واحدگشت نکرده و به فرار به صورت مخاطره آمیز و حرکات مارپیچی به سمت عوارضی تهران – قم ادامه می دهد.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: افسر تیم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی و هشدار با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی به سمت لاستیک عقب خودرو شلیک کرده که پس از طی نمودن مسافتی، خودرو سرقتی به دلیل سرعت بالا از مسیر منحرف و با برخورد با گاردریل کنار جاده متوقف می شود.

رییس مرکز عملیات پلیس آگاهی فاتب خاطرنشان کرد: با عکس العمل سریع اعضای تیم راننده خودروی سرقتی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل پایگاه دهم پلیس آگاهی شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.