stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 441569
  • 11 تیر 1401 - 14:53
1

هواشناسی در باره جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی مازندران هشدار داد

هواشناسی در باره جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی مازندران هشدار داد
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار ، هواشناسی مازندران با صدور وضعیت هشدار سطح زرد ، زمان فعالیت این سامانه را از عصر امروز تا عصر روز دوشنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد که با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، علاوه بر رگبار باران و جاری شدن احتمالی روان آب محلی و ریزش سنگ، شهروندان و مسافران شاهد وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و وقوع رعد و برق طی این مدت خواهند  بود.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد این سامانه ناپایدار جوی شهرهای ساری، آلاشت، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بلده، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندرود، رامسر، رینه، سوادکوه شمالی، سیاه بیشه، سیمرغ، شیاده بندپی ، عباس آباد، فریدونکنار، قائمشهر، کجور، آمل، کیاسر، کلاردشت، گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور، نوشهر و دامنه‌های استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه علاوه بر تاکید بر ضرورت رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده‌ای در مناطق کوهستانی و مقاوم سازی سازه‌ها و پوشش‌های گلخانه‌ای، به شهروندان نیز توصیه کرد از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها،  و صعود به ارتفاعات مناطق کوهستانی خودداری کنند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی در روز جاری را صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز بتدریج با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید اعلام و پیش‌بینی کرد که دمای هوا نیز طی این مدت  در مناطق غربی بین ۲۶ تا ۲۸ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان باشد.

آسمان مازندران در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار پراکنده، وزش باد، کاهش نسبی دما و احتمال رعد و برق با بیشینه دما در سطح استان بین ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در روز دوشنبه نیز صاف تا  نیمه ابری گاهی با افزایش ابر ، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در سطح استان بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه را صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر در نیمه غربی استان و احتمال رگبار پراکنده با بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در روزهای چهار‏شنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و بیشینه دما نیز در سطح استان بین ۲۷ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ۳۳.۴ و کلاردشت با ۲۴.۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و همراه با باد شدید پیش‌بینی شده است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.