stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 441334
  • 07 تیر 1401 - 22:22
3

صدور بیش از ۳۴ هزار گواهینامه‌ و شناسنامه دریانوردی در خوزستان

صدور بیش از ۳۴ هزار گواهینامه‌ و شناسنامه دریانوردی در خوزستان
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، مجموع دریانوردان استان را ۱۹ هزار و ۹۳۶ نفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این نیز، تعداد گواهینامه‌ها و شناسنامه‌های دریانوردی صادر شده استان بالغ بر ۳۴ هزار و ۹۵۰ مورد است.
قلم | qalamna.ir :

 بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به ضرورت اجرایی شدن کامل دستورالعمل ساماندهی شناور‌ها و انضباط بخشی به تردد‌های دریایی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: عملیاتی شدن این دستورالعمل با موانع زیادی روبرو است که باید با همکاری بینبخشی نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت که وجود شناور‌های فاقد هویت از جمله موانع جدی در اجرای دستورالعمل مذکور در استان محسوب می‌شود.

او ادامه داد: عدم صدور مجوز‌های جدید صید از سوی شیلات مانع از روند ثبت و ساماندهی شناور‌های فاقد هویت که غالبا صیادی هستند، گردیده است.

به گفته این مقام مسئول؛ برابر با مصوبه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان اداره کل شیلات بررسی صدور مجوز‌های جدید صید را در دستور کار قرار داده است و گفت: این اداره کل با انجام برنامه‌ریزی‌های کاربردی در ساماندهی شناور‌های فاقد هویت همکاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: نبود زیر ساخت‌های مالی، اجتماعی و فنی به منظور جایگزینی موتور‌های چهار زمانه بنزینی به جای ۲ زمانه روند چالش در ثبت این شناور‌ها را تشدید کرده است، همچنین ممنوعیت ثبت شناور‌های دارای موتور‌های ۲ زمانه را می‌توان از مهمترین عوامل ایجاد این چالش دانست.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، کمبود شدید موتور‌های چهار زمانه در بازار باعث شده تا استفاده از موتور‌های ۲ زمانه قبلی در استان همواره تداوم داشته باشد.

آقایی گفت: در این استان، تعداد ۲۷۵ لنج باری چوبی و فلزی، ۴۴۸ لنج صیادی چوبی و فلزی، یک هزار و ۱۱۲ قایق صیادی، ۲۲ قایق غیر صیادی تحت عنوان شناور‌های ثبت شده وجود دارد.

وی گفت: مقرر شد تمامی دستگاه‌هایی اجرایی نسبت به انجام فرآیند قانونی صدور مجوز بهره برداری تاسیسات (در محدوده سواحل دریا) از سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، همچنین به موضوع ضرورت به‌روزرسانی دستورالعمل تعیین ظرفیت جایگاه‌های عرضه سوخت ساحلی اشاره کرد و گفت: در این رابطه، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان ضمن به‌روز رسانی این دستورالعمل باید فهرست تعداد مراکز توزیع استان بر اساس متقاضیان جدید را به کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان ارائه کند.

نخستین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان در سال جاری به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با هدف بررسی راهکار‌های توسعه و رونق کسب و کار در سواحل استان خوزستان با حضور فرمانداران ساحلی، دادستان خوزستانی و مدیرکل دستگاه‌های اجرای ذیربط برگزار شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.