stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 441296
  • 07 تیر 1401 - 18:54
0

کلاهبردار ۲۷۹ میلیارد تومانی با ۶۰۰ شاکی خصوصی در فارس دستگیر شد

کلاهبردار ۲۷۹ میلیارد تومانی با ۶۰۰ شاکی خصوصی در فارس دستگیر شد
قلم | qalamna.ir :

سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی سه شنبه در نشست خبری افزود: مأموران پلیس فتا فارس در پی دریافت چندین شکواییه درباره کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی ها مشخص شد که متهم یا متهمان ضمن ایجاد و راه اندازی یک سایت به نام “دیجی ماه” و چندین درگاه بانکی و تبلیغ انواع گوشی های تلفن همراه کالاهای دیگر در این سایت، پس از مدتی اعتماد سازی از شهروندان و به ویژه عمده فروشان تلفن همراه، از آنان سفارش گرفته ولی به آن ها کالایی تحویل نمی داده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی توسط مأموران پلیس فتا، در این خصوص متهم این پرونده شناسایی و کمتر از ۴۸ ساعت پس از دریافت اولین شکواییه طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

حبیبی با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار کرده، افزود: در این خصوص تاکنون ۶۰۰ شاکی در سراسر کشور شناسایی شده و برآورد اولیه کلاهبرداری این متهم از شهروندان، حدود ۲۷۹ میلیارد تومان می باشد.

کشف ۳۰۷ میلیارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، تحت پوشش مامور،سرقت خودرو ، قاپ زنی ، سرقت محتویات و قطعات خودرو، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

حبیبی گفت: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۷ باند از سارقین سابقه دار و دستگیری ۳۰ سارق شدند که در مجموع در تحقیقات به ۱۳۷ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه محدوده فعالیت این سارقان استان های فارس ، تهران، مشهد ، اصفهان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد بوده است، افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده از این سارقان،  ۳۰۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۱۱ تن مواد مخدر در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه این نشست خبری، گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و سایر عوامل انتظامی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی درباره جمع آوری معتادان متجاهر نیز افزود: طی انجام چندین مرحله طرح جمع آوری معتادان متجاهر در یک ماه گذشته، ۳۱۹ معتاد جمع آوری و به مراکز مربوطه تحویل داده شده اند.

کشف ۷۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

حبیبی درباره کشفیات کالای قاچاق، گفت: طی یک ماه گذشته، ۲۸۷ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف، ۳۳۵ متهم دستگیر و مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله های قاچاق ۷۹ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴۱ درصدی روبرو بوده است.

هشدار فرمانده انتظامی فارس به مخلان نظم و امنیت عمومی

وی با بیان اینکه با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی، طی یک ماه گذشته ۱۵ نفر از اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند، هشدار داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود و همچنین مطالبات عمومی با مخلان نظم و امنیت و کسانی که بخواهند به هر نحوی امنیت و آرامش مردم را مختل کنند، برخورد قاطع و قانونی می کنند.  

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.