stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 441137
  • 05 تیر 1401 - 18:55
0

از رتبه برتر کرمان در مقابله با مواد مخدر تا ضرورت تامین تجهیزات

از رتبه برتر کرمان در مقابله با مواد مخدر تا ضرورت تامین تجهیزات
قلم | qalamna.ir :

آنطور که مسئولان انتظامی کرمان می گویند این استان رتبه نخست مقابله با موادمخدر را با بیشترین کشفیات و نیز تعداد قابل توجه شهدای این عرصه دارد درحالی که از نظر سوءمصرف رتبه نهم کشور را کسب کرده است.

این همایش فرصتی بود تا ضمن تشریح شرایط استان در مقوله مبارزه با مواد مخدر، ضرورت ها و نیازهای استان نیز در تامین تجهیزات مورد توجه قرار گیرد.

ویژگی های جغرافیایی استان کرمان با داشتن یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه استان مرزی و تردد ۶۰ درصد مواد مخدر وارد شده به کشور از مسیرهای این استان، همه و همه ویژگی های این استان را در امر مبارزه با مواد مخدر خاص کرده است.

به گفته مسئولان، استان کرمان طی یک سال گذشته در مسیر مقابله با مواد مخدر با تقدیم ۶ شهید والامقام، ۱۶۱ تن کشفیات داشت که از این حیث رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است؛ مسیری که در ادامه با کاهش عرضه می‌تواند زمینه نجات انسان‌های بسیاری را در سراسر کشور از چنگال مواد مخدر فراهم آورد. 

مقام نخست مقابله

فرمانده انتظامی استان کرمان روز یکشنبه در حاشیه همایش سراسری شورای مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: استان کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر کشور قرار دارد و سال گذشته با کشف ۱۶۱ تن انواع مواد مخدر، رتبه اول کشور را با اختلاف ۳۰ تن نسبت به استان دوم کسب کرد لذا می طلبد که برای بحث مقابله، تجهیزات، امکانات بویژه ظرفیت های نوین و سامانه های الکترونیک در اختیار پلیس قرار گیرد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: با توجه به ظرفیت های موردنیاز برای نگهداری معتادان متجاهر، متولیان امر باید اقدامات بیشتری در این حوزه داشته باشند تا پلیس این افراد را جمع آوری و در اختیار کمپ ها قرار دهد.

وی اظهار داشت: پلیس اقدامات بسیاری در حوزه برخورد با سایر موضوعات متاثر از اقدامات سوء سوداگران مرگ ازجمله برخورد با خرده فروشان و دیگر موارد، در سال گذشته انجام داده است.

دشمن کانون خانواده را نشانه رفته است

فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: دشمن امروز کانون خانواده بویژه دختران و همسران را مورد هدف قرار گرفته لذا بایستی با مشارکت و مبارزه مردمی در این عرصه تقاضا کاهش یابد، مردم و سازمان های مردم‌نهاد نیز پای کار بیایند.

وی ادامه داد: این ظرفیت در استان کرمان پای کار آمده و امیدواریم سالی موفق در حوزه عرضه، تقاضا و ترانزیت مواد مخدر داشته باشیم تا مردم نیز زندگی آرام و بدون اعتیاد و موادمخدری با ایثارگری و رشادت پلیس در راه مقابله با مواد مخدر داشته باشند.

سردار ناظری افزود: نیروی انتظامی استان کرمان در مجموع ۶۱۳ شهید در عرصه های مختلف و سال گذشته هفت شهید والامقام را تقدیم کرد که ۶ تن از آنان در حوزه مواد مخدر به درجه رفیع شهادت رسیدند.

نیاز پلیس به تجهیزات ایکس ری 

وی یادآور شد: پلیس برای رصد جاده ها نیاز به تجهیزات ایکس ری دارد که در این زمینه اخیرا با مسئولان وزارت دفاع نشست هایی داشتیم و نیاز به تامین اعتبار در استان کرمان وجود دارد تا این دستگاه ها را تامین کنیم.

فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: بررسی فیزیکی تردد خودروها در محورهای ارتباطی به طور قطع سبب معطلی مردم و اخلال در حقوق شهروندی می شود لذا نیاز به تجهیزات پیشرفته ایکس ری و امکاناتی که در زمان کوتاه تعداد زیادی خودرو را کنترل کند، داریم که این امر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ضرورت همکاری مردم در ریشه کنی مواد مخدر

وی گفت: همکاری مردم امکان مقابله برای ریشه کنی واقعی مواد مخدر را افزایش می دهد؛ زیرا مردمی که فرزندان خود را برای نه گفتن در مقابل اعتیاد و به همکاری با پلیس و متولیان برای برخورد با خرده فروشان، بهبود معتادان و برگرداندن آنان به چرخه زندگی ترغیب کنند می توانند بسیار کمک کننده باشند.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از جرایم ما و آمار زندانیان استان کرمان وابسته به مواد مخدر است لذا اگر با تخصیص امکانات بتوانیم مقابله جدی تری داشته باشیم، خروجی بهتری هم خواهیم داشت تا در سال‌های آینده با روند کاهشی تقاضا، عرضه و مقابله روندی مطلوب داشته باشیم.

مواد مخدر در کرمان متاثر از استان های مرزی کشور

سردار ناظری با تاکید بر اینکه استان کرمان طی ۲ سال گذشته در مبارزه با مواد مخدر استان برتر کشور شناخته شد افزود: ۶۰ درصد مواد مخدری که وارد کشور می شود از مسیرهای استان کرمان می گذرد؛ ما با یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه استان مرزی در مسیر مواد مخدر قرار داریم.

وی ابراز داشت: استان کرمان متاثر از مشکلات استان های مرزی است که یکی از تهدیدهای این استان ها نیز همین بحث مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: استان در گرایش به اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر استان هشتم تا نهم کشور است اما در مقابله با مواد مخدر رتبه نخست کشور را دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.