stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 441083
  • 04 تیر 1401 - 21:36
2

تصرف کنندگان اراضی به سرعت خلع ید شوند

تصرف کنندگان اراضی به سرعت خلع ید شوند
خوزستان - رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: کسانی که به اسم تولید و صنعت اراضی را تصرف کرده اند باید به سرعت خلع ید شوند.
قلم | qalamna.ir :

علی دهقانی روز شنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع خوزستان در سرسرای شرکت شهرک های صنعتی استان اظهار داشت: وقتی در یک شهرک صنعتی تقاضای متعدد برای سرمایه گذاری وجود دارد و اراضی بلاتکلیفی موجود است باید برای واگذاری این اراضی به فعالان اقتصادی، زمین ها تعیین تکلیف شود تا در اختیار صنعتگر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان قطب صنعت کشور است ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که به همه مسئولان تاکید دارند باید زمینه را به گونه ای فراهم کرد که صنعتگر امنیت داشته باشد و شاهد رونق تولید خود باشد.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: زمینه را برای تشویق صنعتگر جهت فعالیت بیشتر باید فراهم کرد تا با وجود هزینه هایی که صنعتگر متحمل می شود و در عرصه تولید با آن مواجه است به بهره وری و تولید بهینه برسد.

دهقانی افزود: شهرک های صنعتی وظیفه و تکلیف در امر خدمت رسانی به واحدهای تولیدی را دارند و باید مشکلات صاحبان صنایع حل شود.

وی با اعلام آمادگی در کمک به حوزه صنعت و تولید اظهار داشت: برای حل مشکلات مربوط به بانک ها و مطالبات صنایع از دستگاه ها و برای رسیدگی به مشکلاتی که با بیمه دارند و بسیاری مسائل دیگر نیاز است که کارگروه های تخصصی برای رفع این مشکلات ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: اگر از تولید کننده، تولید می خواهیم، باید مدیر هم به تکالیف خود عمل کند، اگر مشکلات صنعتگران برطرف نشود انگیزه تولید پایین می آید.

وی گفت: اگر وصول مطالبات واحدهای تولید انجام نشود، صنایع با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

دهقانی با تاکید براینکه وضعیت واحدهای تولیدی که از سوی بانک ها تملک شده اند باید تعیین تکلیف شوند،، گفت : موافق ایجاد کارگروه های تخصصی برای حل مشکلات صنایع هستیم.

وی در خصوص راه اندازی شعب اختصاصی پرونده های صنعتگران گفت: باید بررسی شود که تعداد پرونده ها چه میزان است و اگر تعداد پرونده ها به اندازه ای باشد که در شعبه ای خاص پیگیری شود این شعبه را ایجاد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: تلاش خواهیم داشت که پرونده های صنعتگران در شعب تخصصی بررسی شود تا نگاه حمایتی به آن ها داشته باشند؛پرونده هایی که رسیدگی آن ها طولانی مدت شده دستور خواهیم داد تا به سرعت رسیدگی شوند.

دهقانی افزود: قابل پذیرش نیست واحد تولیدی طولانی مدت بلاتکلیف باشد، دستگاه های مربوطه واحدهایی که چنین وضعیتی در استان دارند به دستگاه قضا معرفی کنند تا مشکل آن ها برطرف شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار داشت: برای کمک به واحدهای تولیدی که دچار ورشکستگی شده اند از دستگاه های مربوطه خواستاریم اگر چنین مواردی در استان است اعلام کنند تا به صورت ویژه رسیدگی شوند.

دهقانی گفت: یک کارگروه تخصصی در شهرک های صنعتی ایجاد شود که مشکلات واحدهای صنعتی را به صورت تخصصی بررسی نماید و با ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای حل مشکلات صنعتگران ارتباط داشته باشد.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: موافق هستیم که شورای حل اختلاف اختصاصی برای حل اختلاف بین واحدهای تولیدی و کارگران و کارفرمایان ایجاد شود تا قبل از ارسال پرونده به دستگاه قضا این موضوع در شورای بررسی و حل گردد.

رئیس کل دادگستری خوزستان امروز به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه با جمعی از صنعتگران استان دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست صاحبان صنایع از مشکلات خود در مسیر تولید گفتند و راهکارهایی برای حل این مشکلات نیز ارائه کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.