stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 441031
  • 04 تیر 1401 - 14:52
0

بزرگترین شبکه قاچاق موادمخدر در جنوب و جنوب شرق کشور منهدم شد

بزرگترین شبکه قاچاق موادمخدر در جنوب و جنوب شرق کشور منهدم شد
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سرهنگ مهرداد مشوق روز شنبه در مراسم انهدام این باند قاچاق در جمع خبرنگاران افزود: درپی وصول اخبار و اطلاعات مبنی بر قاچاق مواد مخدر صنعتی توسط قاچاقچیان از کشور افغانستان به داخل خاک ایران و قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس و تاثیر این پدیده شوم بر روابط اقتصادی ایران و متضرر شدن تجار ایرانی، پیگیری موضوع توسط مقام های کشوری و استانی به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار گرفت. 

وی بیان داشت: تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با انجام اقدام های فنی و اطلاعاتی شبانه روزی و هدایت پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، در نهایت شبکه قاچاق مواد مخدر صنعتی شیشه را به سرکردی «حمید.س»ا شناسایی کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان استان هرمزگان اظهار داشت: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد سرکرده شبکه مراوده و رفت و زیادی زیادی به کشورهای متعدد منطقه ای و فرامنطقه‌ای داشته که با اشراف اطلاعاتی و طرح ریزی عملیاتی پلیس‌، تمامی اقدام های وی و دیگر اعضای شبکه تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه اعضای اصلی شبکه دستگیر و در این عملیات بیش از ۶۰ کیلوگرم مخدر صنعتی شیشه در حین انتقال کشف و ضبط شد. 

سرهنگ مشوق اذعان داشت: رصد مالی و اقدام ها و ارتباطات سرشبکه «سلطان کویر» با ایادی خود مشخص شد مقدار قابل توجهی مواد مخدر صنعتی از استان های شرقی به استان هرمزگان به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق کرده است.

وی ادامه داد: در عملیات مشترک سرشبکه این باند در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور و سه عضو دیگر این باند در بندرعباس دستگیر و با عنایت به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در خصوص ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان مواد مخدرو جرائم حوزه پولشویی، ۱۷ دستگاه خودرو لوکس، ۳۵ باب ملک شامل آپارتمان، واحد تجاری و شرکت تولیدی و زمین کشاورزی به ارزش مالی افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان (‌حاصل معاملات نامشروع مواد مخدر) متعلق به این شبکه شناسایی و توقیف شده است. 

جانشین فرماندهی انتظامی استان استان هرمزگان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سرشبکه تعدادی مُهرهای جعلی مربوط به ارگان های دولتی و شرکت های تجاری کشف شد که تراکنش مالی سرشبکه اصلی این شبکه ۸۸۴ میلیارد تومان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد .

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.