stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 440957
  • 02 تیر 1401 - 19:27
0

مردم به ما می‌گویند گرانی‌ها تقصیر روحانیون است‌

مردم به ما می‌گویند گرانی‌ها تقصیر روحانیون است‌
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در اردوی یک روزه خانوادگی مستمری بگیران و معمرین کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح تکریم خانواده، به همت مرکز خدمات حوزه علمیه استان که در اردوگاه فرهنگی هنری دهنو شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه عالم و مبلّغ دین در پیشگاه خداوند جایگاه ارزش‌گذاری برای همه کارها و جایگاه انبیاءست.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، گفت: عالمی که بتواند با زبان و منبر خود و عمل و کردارش مردم را راهنمایی و نصیحت کند، رسالتش رسالت انبیاء است، البته برای هر انسانی بیش از حرف، قلم و سخن، عمل، کردار، رفتار و ارتباطش با مردم می‌تواند کارساز باشد.
عالم دینی مردم را هدایت می‌کند، احکام خدا را برای مردم شرح می‌دهد و معرفت به خدا را به مردم یاد می‌دهند تا در جهالت زندگی‌ نکنند. حسینی در ادامه افزود: مسلما پشت افراد موفق زنان خوبی هم بوده اند که همه مشکلات را تحمل کرده و قطعا خانواده‌های روحانیون در اجر عظیم تبلیغ دین شریک هستند؛ برخی خانواده هستند که به فرزندان یا همسران خود اجازه نمی‌دهند وارد حوزه علمیه و طلبه شوند و گاهی داریم از یک طرف می‌گویند طلاب فقیرند و اجازه نمی‌دهیم بروند و از طرف دیگر هم می‌گویند همه چیز را همین طلاب و روحانیون خورده‌اند و همه تقصیرات را گردن‌شان می‌اندازند.
وی اظهار کرد: گرانی‌هایی که طی سال‌های اخیر رخ داده، به مردم فشارهای زیادی وارد کرده است که گاهی به ما می‌گویند گرانی‌ها نیز تقصیر روحانیون است‌! ما در این جایگاه نه پولی در دسترس داریم و نه اختیاری در عزل و نصب‌ها داریم و در واقع به نام ما و به کام دیگران است؛ متاسفانه گاه اهانت‌ها گریبان‌گیر ما روحانیون است. هر چند مشکلاتی وجود دارد اما به یاری خدا و به برکت ولایت فقیه حل خواهد شد.
امام جمعه یاسوج ادامه داد: امروز نیز می‌دانند که جمهوری اسلامی و ولایت فقیه از چه ظرفیت و پتانسیلی در ابعاد مختلف برخوردار است، دارند مردم را علیه روحانیون، ولایت فقیه و علماء بدبین می‌کنند.
حسینی افزود: روحانیت زیر بار ظلم نمی‌رود و مردم را به سمت جهالت و حقارت دعوت نمی‌کند، بلکه روحانی شیعه همیشه مردم را حماسی، با عرضه و در مسیر علم، دانش و توسعه حرکت می‌دهد، بنابراین می‌خواهند به شکلی مردم را بدبین کنند و متأسفانه گاهی هستند روحانیونی که زبان گویای دشمن می‌شوند و همان گونه که دشمن می‌خواهد حرف می زنند. نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مشکلاتی هم وجود دارد مانند آسیب‌های اجمتاعی، طلاق، تیراندازی‌ها، قبرسازی‌ها، هزینه‌های گزاف در مراسمات ترحیم و عروسی و…، باید روشنگری و تحلیل‌های اساسی صورت بگیرد روحانیون در سخنرانی‌های خود مردم را هدایت و رهنمایی کنند. امروزه اکثر تلاش‌ها این است تا منبرها و سخنرانی‌ها را کمرنگ کنند، لذا ما باید نهایت تلاش خود را برای بر ملا کردن این نقشه‌ها انجام دهیم .

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.