stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 440888
  • 01 تیر 1401 - 19:25
2

مردم پولی برای خرید لوازم خانگی ندارند

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت:در حال‌حاضر بازار در رکود است و هر چه قیمت ها بالاتر برود رکود بیشتر می‌شود.مدتی است که تولیدکنندگان لوازم خانگی خواستار افزایش قیمت هستند. از سوی دیگر مشاهدات میدانی حاکی از این است که این بازار مشتری ندارد و مردم قادر به تعویض لوازم خانگی نیستند.گسترش نیوز در خصوص تغییر نرخ لوازم خانگی به گفت‌وگو با اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی پرداخت.

پازوکی درخصوص اعمال قیمت‌های جدید بر لوازم خانگی، اظهارکرد: قرار بر این بود که شرکت‌ها لیست قیمت‌های جدید را ارائه دهند اما تنها برخی از شرکت‌ها به فروشندگان لیست ارائه دادند. در سامانه ۱۲۴ هیچ چیزی ثبت نشده است. باید در سامانه قیمت‌ها ثبت شود که طبق آن اگر فروشگاهی تخلف می‌کند. مبنای کار ما سامانه ۱۲۴ است. زمانیکه تولیدکننده مجوز افزایش نرخ را تحویل می‌گیرد در نتیجه باید یک لیست قیمتی ارائه دهد تا فروشنده، بنکدار و خریدار در جریان تغییر نرخ قرار گیرند اما درحال‌حاضر ما در سامانه چیزی نداریم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی بازار گفت: درحال‌حاضر بازار در رکود است و هر چه نرخ بالاتر برود رکود بیشتر می‌شود. از سوی دیگر ما افزایش درآمد نداریم و درآمد در ابتدای سال افزایش یافته و دیگر ثابت است. اما تولیدکننده هم دلایل منطقی برای افزایش نرخ دارد. افزایش نرخ لوازم خانگی خودزنی است چون بازار درحال‌حاضر متقاضی ندارد.

۲ قشر خریدار لوازم خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص کاهش تقاضا مردم در بازار لوازم خانگی بیان کرد: ۲ قشر ممکن است اکنون به بازار مراجعه کنند و قصد خرید داشته باشند. گروه اول مردمی که لوازم خانگی آنها تعمیر پذیر نباشد که معمولا به صورت قسطی یا با وام اقدام می‌کنند و قشر دوم کسانی هستند که برای جهیزیه مجبور به تهیه لوازم خانگی هستند.وی در خصوص وضعیت اقتصادی مردم و افزایش شدید قیمت‌ها گفت: درحال‌حاضر با افزایش نرخ کالاهای اساسی اولویت مردم تامین موادغذایی است. اگر فرد ماهی ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد این تنها خرج خورد و خوراک آنها است و دیگر پولی برای خرید لوازم خانگی نیست.

مبارزه با قاچاق در انبارها صورت گیرد
پازوکی در مورد اعتراض فروشندگان لوازم خانگی نیز اظهار کرد: برخی مسائل مانند رفتار سازمان امور مالیاتی و همچنین نوع برخورد در لوازم خانگی قاچاق باعث این اعتراض شد. صنف ما معتقد است که مبارزه با کالاهای قاچاق در انبارها باید صورت بگیرد نه در سطح عرضه، در حالیکه تمرکز بر برخورد با فروشندگان شده است. براساس قانون اصنافی که سالانه زیر از ۵ میلیارد تومان خرید و فروش یا تراکنش داشته باشند می‌توانند به‌صورت توافقی مالیات پرداخت کنند اما بیش از این رقم مشمول پرکردن اظهارنامه و اسناد می‌شود. اعتراض صنف ما نیز همین موضوع است چون مثلاً اگر در صنف ما روزی یک قلم کالا فروخته شود در سال این رقم تکمیل می‌شود. نرخ کالا ما انقدر گران شده است که تراکنش بانکی دیگر برای ما معنایی ندارد. درآمد ما در سال نباید با مثلا مشاغل دیگر یکی باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پایان با اشاره به جلسات متعدد دولت جدید برای اصناف اظهارکرد: حسن دولت جدید این است که پای صحبت اصناف می‌نشیند و مشکلاتشان را می‌شنود. همچنین در موضوع دارایی به اصناف کمک کرد و امیدوارم با همین روشنفکری دولت جدید به مسیر خود ادامه دهد. در دوره قبل ما هیچ جلسه‌ای با دولت نداشتیم اما در دولت جدید جلسات متعددی برای شنیدن مشکلات ما برگزار شد که بسیار بابت این کار سپاسگزاریم.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.