stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 440866
  • 01 تیر 1401 - 18:54
0

دستگیری عامل زورگیری از زن جوان/ سوداگران مرگ محله نارمک در دام پلیس 

دستگیری عامل زورگیری از زن جوان/ سوداگران مرگ محله نارمک در دام پلیس 
قلم | qalamna.ir :

روز چهارشنبه از پلیس تهران، سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت: با وقوع یک فقره زورگیری از زن جوان در خیابان پاسداران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. 

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان،  مشخص شد زن جوانی پس از سوار شدن بر یک دستگاه خودروی سواری مسافربر شخصی (خودرو دوو) در خیابان پاسداران توسط یک مرد جوان با چاقو هدف زورگیری قرار گرفته  و زن جوان خود را از درب خودرو به خیابان پرتاب کرده است. 

رییس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه در این حادثه گردنبند طلای زن جوان  سرقت شده بود، ادامه داد: بنا بر حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و به بازبینی لحظه به لحظه محل وقوع جرم پرداختند و در ادامه با شناسایی پلاک خودرو به آدرس خانه صاحب خودرو مذکور را در شمال تهران شناسایی کردند. 

کارآگاه ولی پور گورزی گفت: کارآگاهان  پس از دریافت این اطلاعات مهم بلافاصله راهی محل مورد نظر شدند و صاحب خودرو را هدف تحقیق قرار دادند و در بررسی های اولیه کارآگاهان مشخص شد، راننده خودرو مذکور هنگام وقوع جرم فرزند مرد میانسال بوده و وی دخالتی در زورگیری از جوان نداشته است. 

این مقام انتظامی تصریح کرد: همین کافی بود تا کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی راهی محل کار مرد جوان شدند و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.  متهم پس از انتقال به  پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم زورگیری و سرقت گردنبند زن با استفاده از چاقو در خودرو مذکور در خیابان پاسداران اعتراف کرد.

دستگیری فروشندگان قطعات و لوازم تقلبی خودرو 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فروشندگان قطعات و لوازم تقلبی خودرو خبر داد و گفت: کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی موفق به کشف تعداد زیادی از قطعات و لوازم تقلبی خودرو شدند.

سرهنگ علی ولی پور گورزی اظهار داشت: با شکایت یک شرکت بزرگ ساخت قطعات تقلبی مبنی بر جعل لوازم و محصولات شرکت، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی (مبارزه با جعل و کلاهبرداری) قرار گرفت. 

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، یک فروشگاه در شهرستان بومهن  به خرید و فروش گسترده قطعات تقلبی خودرو می پردازد و متصدی فروشگاه قطعات جعلی خودرو را از دو مرد جوان که با یکدیگر برادر هستند خریداری کرده است. 

رییس‌ پلیس آگاهی  تهران در ادامه گفت:  کارآگاهان  پس از دریافت این اطلاعات بی درنگ دو مرد جوان را دستگیر و از مخفیگاه متهمان یک دستگاه چاپ لیبل  شرکت مذکور ، حدود یک هزار عدد لیبل، چسب با آرام و علایم شرکت، ۵۵ قلم لوازم و قطعات یدکی  تقلبی خودرو کشف شد. 

رییس پلیس آگاهی تهران  ادامه داد: کارآگاهان اداره یازدهم که متوجه گستردگی این شبکه جعل و کلاهبرداری شده بودند تلاش های بی وقفه خود را ادامه دادند و مردی که در چاپخانه فعالیت داشت را دستگیر کردند. 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برسی های کارآگاهان نشان داد، دو مرد جوان دیگر که به صورت گسترده اقدام به خرید فروش لوازم جعلی کرده که در ادامه در عملیات های جداگانه متهمان را دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند. 

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات کارآگاهان اداره از مخفیگاه متهمان ۶۰ هزار هولوگرام ، حدود ۶۰ هزار لیبل قطعات شرکت مذکور، ۲۸ عدد کارتن تسمه تایم، ۳۰۰ برچسب آبی آرم دار، حدود ۱۰ هزار برچسب بارکد، یک دستگاه دوخت بزرگ، یک دستگاه دوخت کوچک، یک عدد شابلون چاپ لیبل ، ۶۰ هزار هولوگرام شرکت سایپا، حدود ۶۰ هزار لیبل شرکت سایپا کشف شد. 

سوداگران مرگ محله نارمک در دام پلیس 

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۲۱۷ گرم مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ محله نارمک خبر داد و گفت: متهمان دارای سوابق متعدد دستگیری و تحمل حبس در زندان بودند.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در این باره گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر فروش مواد مخدر توسط راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو ۲۰۶ سفید رنگ در محله نارمک ، مشخصات بدست آمده از متهمان به خودروهای گشتی کلانتری این محل اعلام و تیم عملیات ضربت سر کلانتری چهارم نیز در این خصوص به صورت ویژه در محله نارمک فعال شد و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات تردد متهمان مشخص و به واحدهای گشتی و عملیاتی اعلام شد افزود: روز گذشته تیم عملیات ضربت سر کلانتری چهارم حین گشت زنی در محله نارمک خودرو مورد نظر با همان مشخصات را در حال تردد و تبادل وسیله ای مشاهده کردند و سریعا وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان با مشاهده ماموران با سرعت متواری و پس از تعقیب و گریز حدود ۱۰ دقیقه ای با شلیک پلیس خودرو متوقف و دو نفر سرنشین خودرو دستگیر شدند و در بررسی اولیه از خودرو حدود ۲۱۷ گرم انواع مواد مخدر بسته بندی شده کشف شد .

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان ۳۶ و ۳۸ ساله که دارای سوابق کیفری و تحمل حبس در زندان بودند در تحقیقات اولیه با توجه به شواهد موجود به جرم انتسابی و فروش مواد مخدر در محل نارمک معترف شدند.

دو موبایل قاپ شرق تهران در دام پلیس 

سر کلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو موبایل قاپ حرفه ای محله مجیدیه حین سرقت خبر داد و گفت از سارقان سه دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.

سرهنگ اردشیر نادری در این باره گفت: عملیات کلانتری ۱۹۰ مجیدیه حین گشت زنی در محله مجیدیه به یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی دو ترک که در حال پرسه زنی و زاغ زنی شهروندان در کنار خیابان بودند مشکوک می شوند.

وی با بیان اینکه ماموران متهمان را زیر نظر می گیرند و مشاهده می کنند که راکب موتورسیکلت پیاده و اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه یکی از عابران در پیاده رو کرده و با سرعت متواری شدند افزود: سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم پلیسی و تعقیب و گریز سارقان و اجرای طرح مهار موتورسیکلت متوقف و متهمان زمین گیر و دستگیر شدند.

سر کلانتر چهارم  پلیس پیشگیری تهران ادامه داد:در بررسی اولیه از متهمان سه دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی که یکی را لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف و  متهمان ۳۶ و ۳۸ ساله که دارای سوابق کیفری و تحمل حبس در زندان بودند در تحقیقات اولیه با توجه به شواهد موجود به جرم انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی معترف که مال باختگان شناسایی شدند.

انهدام باند توزیع مواد روانگردان در جنوب پایتخت 

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری سه فروشنده مواد افیونی در جنوب تهران خبر داد و افزود: از مخفیگاه متهمان سه کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه کشف شد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اظهار داشت: مدتی قبل اخباری مبنی بر فعالیت مشکوک چند تن از مواد فروشان پایتخت در مناطق جنوبی تهران به پلیس ارائه و بدین جهت تیمی از ماموران پایگاه پنجم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود  قرار دادند. 

وی افزود : ماموران این پایگاه طی اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل فعالیت متهمان در یکی از محلات جنوبی پایتخت شدند به همین منظور مقدمات دستگیری و برخورد قانونی با این افراد در دستور کار قرار گرفت و صبح روز گذشته با هماهنگی قضایی و اخذ مجوز ورود به مخفیگاه متهمان، تیمی از ماموران  عملیات این  پلیس به مخفیگاه مواد فروشان اعزام شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: اعضای این باند در حالیکه در مخفیگاه خود  در حال  بسته بندی مواد مخدر شیشه بودند در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از این محل  سه کیلو و ۶۰۰ گرم  مواد روانگردان شیشه کشف شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.