stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 440837
  • 01 تیر 1401 - 14:52
0

اعلام آمادگی مدیریت بحران کشور به زلزله‌زدگان افغانستان

اعلام آمادگی مدیریت بحران کشور به زلزله‌زدگان افغانستان
قلم | qalamna.ir :

محمدحسن نامی با اشاره به وقع زمین زلزله ۶.۱ ریشتری در شرق افغانستان و جان باختن تعدادی از شهروندان افغانستانی عصر چهارشنبه به خبرنگار گفت: طبق دستور وزیر کشور تیم های مدیریت بحران کشور در آماده باش کامل بسر می برند که در صورت نیاز تیم هایی به کشور افغانستان اعزام شوند.

وی با اشاره به برگزاری نشست تمرین آمادگی در برابر زلزله که با همکاری دفتر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران و سازمان مدیریت بحران برگزار شد، افزود: همکاری های بشر دوستانه در مواقع بحران ها و مخاطرات طبیعی یک موضوع دو طرفه خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران نیز برای کمک رسانی به کشورهای آسیب دیده دیگر اعلام آمادگی می کند.

نامی تاکید کرد: این یک حقیقت است که تمامی مردم دنیا باید در مواقع بحران و مخاطرات به هم کمک کنیم و این نشست های چندجانبه می تواند زیرساخت این همکاری ها را از طریق تفاهم و گفتگو در خصوص ظرفیت ها فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: تیم های مدیریت بحران با تمامی امکانات آماده رفتن به کشور دوست و همسایه افغانستان هستند.

روز چهارشنبه منابع محلی در افغانستان اعلام کردند، تعداد قربانیان زلزله شب گذشته در ولایات پکتیا و خوست به ۲۵۰ نفر افزایش یافته است، زمین لرزه  در ولسوالی های گیانی و برمل این ولایت تلفات و خسارات هنگفتی را بر جا گذاشته است. احتمال افزایش تلفات وجود دارد و تلاش تیم های نجات برای جستجوی افراد در زیر آوار در جریان است.

 زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه جنوب شرق افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان را به لرزه درآورد،   این زلزله در ۴۴ کیلومتری شهر خوست و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داده است.  

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.