stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 440776
  • 31 خرداد 1401 - 18:53
3

سعید عبدولی: به حسن یزدانی زمین هکتاری دادند به من دکه ۶ متری!

سعید عبدولی: به حسن یزدانی زمین هکتاری دادند به من دکه ۶ متری!

دارنده مدالهای طلای جهان و برنز المپیک، گفت: یک دکه ۶ متری میوه‌فروشی در اندیمشک به من داده‌اند اما شهرداری هر روز سر من منت می گذارد که اگر بخاطر تو نبود این دکه را جمع می‌کردیم اما کشتی گیری مثل حسن یزدانی زمین چند هکتاری پاداش گرفت و یک خیر هم سالن ساخت و او الان از آن استفاده می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

سعید عبدولی در گفتگو با با انتقاد از وضعیت کشتی در خوزستان، اظهار کرد: متاسفانه در زمان هیات کشتی قبلی خوزستان، کشتی خوزستان رو به نابودی رفت و اعتبارش را از دست داد. مسئولان هیات کشتی نیز نهایتا مسابقات نونهالان و خردسالان را برگزار می‌کردند و برنامه‌ریزی یا توانی برای اینکه یک قهرمان را از سنین پایین پرورش دهند و با حمایت های خوب تبدیل به قهرمان کنند را نداشتند. حتی در حد گرفتن اتوبوس یا مینی‌بوس هم نمی‌توانستیم روی آن‌ها حساب کنیم اما با آمدن رییس جدید وضعیت کشتی استان رو به پیشرفت گذاشته شده است و حتی رییس هیات از جیب خود برای کشتی هزینه کرده که قابل تحسین است. وجود بنی‌تمیم به عنوان مدیر کل و یک ورزشکار دلسوز نیز نویدبخش روزهای خوب برای ورزش این استان است و اقدامات خوبی را در ورزش استان شاهد بوده‌ایم.

چهره شاخص کشتی جهان، افزود: خود من ۱۵ سال به اردوی تیم ملی می‌رفتم اما یکبار هم هزینه رفت و آمد من را نمی‌دادند و همیشه از جیب خودم پرداخت می‌کردم. در حال حاضر در کشتی نیستم و اطلاع چندانی ندارم اما کشتی استان از سال‌های طلایی خود فاصله گرفته است. چشم امید ما به رییس هیات جدید است تا کشتی استان از پایه رشد کند و قهرمانان جدیدی معرفی شوند.  زمانی اندیمشک مهد کشتی فرنگی ایران بود و قهرمانان زیادی در باشگاه‌ها کار می‌کردند اما الان من وقتی به باشگاه می روم تا تمرین کنم، حتی حریف تمرینی هم ندارم.

وی درباره راهکارهای خود برای بهبود اوضاع کشتی در استان قهرمان پرور خوزستان، گفت: کسی سراغی از من نمی گیرد که بخواهم پیشنهاداتم را بدهم یا  کمکی به آن‌ها داشته باشم، البته خودم هم رغبتی به این کار ندارم چرا که انقدر ناجوانمردی و باند و باند بازی از برخی از کشتی‌گیران تیم ملی دیدم که دیگر از کشتی زده شده‌ام. متاسفانه باید بگویم از نظر من کشتی دیگر رشته پهلوانی و مردانگی نیست. نه کسی پیشنهادی از من خواسته و نه عزمی برای بهبود اوضاع می‌بینم. تا زمانیکه افراد خودشیرین و حرف بیار ببر در کشتی هستند، افرادی مثل من که همیشه رک حرفم را زده‌ام و رودربایستی با کسی ندارم و روی حرفم ایستادگی می‌کنم، جایی در هیات کشتی، فدراسیون یا تیم ملی کشتی نداریم.

عبدولی در پاسخ به این سوال که به عنوان پیشکسوت آیا علاقه‌مند است که به کشتی فرنگی کمک کند، گفت: چرا پیشکسوت؟ با اینکه در خانه بوده‌ام و تمرین زیادی نداشته‌ام اما با کمی تمرین می‌توانم با کشتی‌گیران تیم ملی مبارزه خوبی داشته باشم. آن زمان که مدال می‌گرفتیم و در اوج بودیم کسی کاری با ما نداشت، الان که به قول شما پیشکسوت شده‌ام توقع دارید از من کمک بخواهند؟

دارنده یک مدال طلا و ۲ برنز جهان و یک برنز المپیک، افزود: یک دکه ۶ متری میوه فروشی در اندیمشک به من داده‌اند، دم به دقیقه می‌روند امضا جمع می‌کنند تا این دکه را جمع کنند. شهرداری هم مدام منت سر من می‌گذارد که چون تو هستی دکه را جمع نمی کنیم وگرنه در طرح است و باید جمع شود.

عبدولی افزود: من هر مدال و افتخاری کسب کردم به عشق مردم و کشورم بوده است اما طوری رفتار می کنند که در حد جایگاه یک قهرمان نیست و مدام تهدید می‌کنند که باید دکه ات را تخریب کنیم. دیگر از این رفتارها و برخوردها خسته شده‌ام. مگر برای من کاری کرده اند که انقدر منت سر من می‌گذارند؟ من خانه‌ام را با پول پاداش‌هایم ساختم و این دکه را هم استاندار داده است. شما مگر جز تخریب عبدولی کار دیگری کرده اید؟ به کشتی گیری مثل حسن یزدانی زمین چند هکتاری دادند و یک خیر هم سالن ورزشی ساخت و او الان از آن استفاده می‌کند. کشتی‌گیران شهرهای دیگر هم در حد خود پاداش گرفتند. البته نوش جانشان اما من هیچ منتی سر کشتی ندارم و هر کاری کردم برای مردم و کشورم بوده است.

فرنگی کار سابق تیم ملی، در پاسخ به این سوال که آیا دوست نداشت برای او نیز مثل استابلر آلمانی جشن خداحافظ گرفته شود و از زحمات او تقدیر شود، گفت: خداحافظی را خارجی‌ها می‌گیرند. دیدید که چه جشنی برای استابلر در آلمان گرفتند اما در اینجا همه کار کردند تا از کشتی بروم. هیچ توقعی از کسی ندارم.

عبدولی در پایان، در پاسخ به این سوال که آیا قصدی برای بازگشت به کشتی دارد یا خیر، گفت: شاید من هم مثل محمد بنا که رفت و بی‌ سر و صدا هم برگشت، من هم به تیم ملی بازگردم!

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.