stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 440670
  • 29 خرداد 1401 - 19:26
0

پیگیر موضوع انتقال سهام عدالت متوفیان به وارثان هستیم

پیگیر موضوع انتقال سهام عدالت متوفیان به وارثان هستیم
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیگیر هستیم تا پایان شهریورماه وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان برای انتقال مالکیت به وارثان و ساز و کار آن مشخص شود. محمدرضا پور ابراهیمی درباره فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وارثان و پیگیری های مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

با توجه به اینکه موضوع بحث سهام عدالت در ارتباط با متوفیان از دورهای ابتدای واگذاری سهام عدالت مدنظر قرارگرفته بود در این چند سال اخیر به دلیل تصمیماتی که در بحث انتقال و واگذاری شکل گرفت شرایط حادتری به خود گرفت چون قبلا نه مالکیت امکان انتقال داشت نه در آن سال ها به جز مواردی اندک، سود سهامی پرداخت شده بود. لذا بین متوفی و غیرمتوفی چنان تفاوتی مطرح نبود از این جهت که از انتفای ناشی از آن بتواند برخوردار باشد. در طول یکی دو سال اخیر بعد از فرمان مقام معظم رهبری اهمیت این موضوع دو چندان شد. به دلیل این که امکان به عبارتی تصاحب میزانی از مالکیت سهام عدالت به شکلی فراهم می شد. هم در اصل سهام و هم در منافع ناشی از سود آن.

در آخرین گزارش هایی که دادیم در خصوص تعیین تکلیف برای این مجموعه، سه روش پیشنهاد شده بود. روش اول این که افرادی که وارث هستند درخواست می کنند و یک نفر را معرفی می کنند که بتواند مالکیت سهام را منتقل کند و بعد، از این طریق مالکیت را نسبت به دیگران ایفا کند یا به شکلی امکان واگذری داشته باشد که بتواند ساماندهی منافع آن را انجام دهد یا در غالب آن شماره حساب هایی که اعلام می شد انتقال منافع از طرف یک نماینده انجام شود. این پیشنهادها ظاهرا از طرف شرکت های سپرده گذار مطرح شده است ولی به دلایل مختلف در شورای عالی و به عبارتی در مجموعه های بالا دست به مرحله تصمیم گیری و جمع بندی نرسیده و کماکان برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان و انتقال مالکیت به وارثان کار خاصی انجام نشده است.

ما پیگیری ها را انجام دادیم که این موضوع سریع تر بتواند عملیاتی شود. پیشنهادی که الان مطرح شده این است که تا پایان شهریورماه حوزه زیرساختی آن ایجاد شود به جهت این که در این بخش نیازمند یک برنامه مجزا هستیم. در نحوه نگهداری، ارزش دارایی های سهامداران در بازار سرمایه و نحوه انتقالش، موضوع به شکلی متفاوت است. امیدواریم این موضوع سریع تر تعیین تکلیف شود. هم به جهت زیرساختی و نرم افزاری و هم به جهت مقرراتی که برای اجرای این کار نیاز است و اگر مصوبات خاصی در این خصوص نیاز باشد فرآیند ایجاد و تصویب آن انجام و به شکلی ابلاغ شود و طبیعتا مجلس و کمیسیون اقتصادی به دنبال این هستند که اگر بشود این موضوع را حتی زودتر هم تعیین تکلیف کنند. امیدواریم با توافقی که انجام می شود بتوان تا پایان شهریورماه کار را نهایی کرد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.