stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 440605
  • 28 خرداد 1401 - 22:52
0

۵۰ فقره کلاهبرداری با تراکنش‌های ناموفق/ دستگیری توزیع‌کنندگان سابقه‌دار هروئین و شیشه

۵۰ فقره کلاهبرداری با تراکنش‌های ناموفق/ دستگیری توزیع‌کنندگان سابقه‌دار هروئین و شیشه
قلم | qalamna.ir :

پلیس تهران، سرهنگ جلیل موقوفه ای با اشاره به ۵۰ فقره کلاهبرداری اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از کسبه محل محدوده خیابان نواب مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی با ظاهری خوش تیپ بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری این محل قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با تجمیع پرونده های مشابه و پالایش اطلاعات به دست آمده مشخص شد که متهم با ظاهری فریبنده به واحد های صنفی مراجعه و با چرب زبانی و جلب اعتماد مغازه داران کالای مورد نظر را خریداری می کرده که هنگام پرداخت وجه کالا از متصدیان مغازه می خواسته که خود شخصا از دستگاه پوز استفاده کند.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه متهم با کشیدن کارت عابر بانک و اخذ رسید از ارایه رسید دوم به مغازه داران امتناع می ورزیده و بدین ترتیب به همراه کالای خریداری شده از مغازه خارج می شده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: مالکان مغازه که با عدم واریزی وجه مواجه می شدند متوجه کلاهبرداری خریدار خوش تیب  و تراکنش ناموفق  وی شدند.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی تصویری از متهم و مشخصات ظاهری وی به دست آمد، گفت: گشت زنی های انتظامی ادامه تا اینکه روز گذشته تیمی از ماموران کلانتری متهم را در داخل مغازه ای مشاهده و در یک عملیات ضربتی وی را حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری به ۵۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند.

کلاهبرداری با تخریب خودروهای فروشی
 
رییس پلیس آگاهی تهران از از دستگیری اعضای باند سه نفره کلاهبرداری در جنوب تهران خبر داد و گفت: اعضای این باند با شناسایی فروشندگان خودرو و تخریب خودروهای فروشی، خسارت دریافت می کردند.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در این باره گفت: با وقوع چند فقره کلاهبرداری از فروشندگان خودرو، در منطقه پاسگاه نعمت آباد با شیوه تخریب خودروهای فروشی رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان پرونده مشخص شد، یکی از اعضای باند پس اقدام خرید خودرو از مراکز مربوط برای تنظیم قرارداد نهایی به یک دفترخانه در همان محدوده مراجعه و در همین حال دو همدست دیگرش با استفاده از یک چکش، خودروی فروشی را تخریب کرده و آسیب می رساندند.

این مقام پلیسی ادامه داد: متهمان پس از آسیب رساندن به خودروهای مال باختگان، با توجه به انعقاد قرارداد نهایی بلافاصله درخواست خسارات را از فروشنده می کردند.

وی افزود: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران، با رصدهای اطلاعاتی و اقدامات کارآگاهی هویت متهمان را در جنوب تهران شناسایی کردند و پس از شناسایی مخفیگاهشان راهی محل مورد نظر شدند و در یک عملیات غافلگیرانه دونفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

رییس‌پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: متهمان در بازجویی های اولیه به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شگرد تخریب ماشین های فروشی و کلاهبرداری با خرید و فروش خودرو در سطح شهر تهران اعتراف کردند.

کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی در جنوب تهران

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی و قاچاق در جنوب تهران خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را چهار میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ رسول بهرامی در این باره افزود: در پی خبر دریافتی مبنی بر توزیع سیگار خارجی و قاچاق در محله کهریزک، رسیدگی به موضوع  را تیمی از ماموران کلانتری مصطفی خمینی بر عهده گرفتند و تحقیقات های مقدماتی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی به دست آوردند مالک مغازه ای با تهیه و دپوی سیگارهای قاچاق در داخل انبار مغازه به توزیع آن می پردازد، افزود: هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی تیمی از ماموران کلانتری این محل به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی از این محل تعداد یک هزار و ۲۰  باکس به تعداد  ۲۰۴ هزار نخ سیگار خارجی و قاچاق کشف شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۱ ساله در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و توزیع سیگار قاچاق معترف شد.

سرقت با خودروی مدل بالا

سرکلانترسوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق محتویات خودرو که با استفاده از خودروی های مدل بالا سرقتی، مرتکب ۲۰ فقره سرقت لوازم خودرو شده بود، خبر داد.

سرهنگ کیومرث حسنوند در این باره اظهار کرد: با تماس تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در محدوده خیابان سنایی تهران، تیمی از ماموران کلانتری این محل به نشانی های اعلامی اعزام و در تحقیقات میدانی محل جغرافیای جرم، به دست آمد راننده یک دستگاه خودروی مدل بالا با استفاده از تاریکی هوا، سرقت ها را مرتکب شده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در ادامه بررسی ها پلیسی، پلاک انتظامی خودرو شناسایی نشد و نشانه ای دیگری از متهم به دست نیامد.

وی ادامه داد: گشت زنی های انتظامی در مناطق جرم خیر افزایش تا اینکه شامگاه گذشته ماموران انتظامی کلانتری حین گشت زنی در محدوده خیابان سنایی به یک دستگاه خودروی مدل بالا که به آهستگی در حال تردد بود برخورد می کنند و با استعلام پلاک انتظامی خودرو مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت دارد.

سرکلانترسوم پلیس پیشگیری تهران ابراز داشت: بی درنگ طرح مهار سارق آغاز و متهم که با رها کردن خودرو به صورت پیاده در حال متواری شدن از محل بود، در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بررسی های بیشتر از داخل خودروی مدل بالا، تعدادی ضبط و باند و مدارک سایر خودرو ها کشف شد.

انهدام باند خرده فروشان حشیش و تریاک در شرق پایتخت

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از کشف مقادیری ۶ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش و تریاک در عملیات روز گذشته ماموران پایگاه ششم این پلیس خبر داد وگفت: در این رابطه سه سوداگر مرگ دستگیر شدند.

سرهنگ حسین باباپور اظهار داشت: در تحقیقات پلیسی ماموران پایگاه ششم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به دست آمد، سه سوداگر مرگ مقادیری مواد مخدر از مرز های شرقی کشور تهیه و پس از انتقال به مخفیگاهاشن  درصدد توزیع آن در سطح شهر تهران هستند.

وی عنوان کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت و دستور بازرسی از مخفیگاه متهمان در محدوده شرق تهران حوالی محله اتابک و دستگیری آنان اخذ شد.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران افزود: با هماهنگی های قضایی روز گذشته گروه عملیاتی پایگاه ششم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی قاچاقچیان مواد افیونی را دستگیر و در بازرسی از آن مکان، پنج کیلو۵۰۰ گرم حشیش و سه کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و آلات و ادوات بسته بندی مواد افیونی را کشف کنند.

دستگیری توزیع کنندگان سابقه دار هروئین و شیشه در عملیات پلیس پایتخت

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف یک کیلو گرم هروئین و یک کیلو و ۸۵ گرم مواد روانگردان در تهران خبر داد و گفت: در این رابطه سه سوداگر مرگ دستگیر شدند.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در این باره اظهار داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سه سوداگر مرگ  اخیرا مقادیری مواد مخدر از قاچاقچیان مرز های شرقی کشور تهیه کرده و درصدد توزیع و خرده فروشی آن در سطح شهر تهران هستند که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت و دستور بازرسی از مخفیگاه متهمان و دستگیری آنان اخذ شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مخفیگاه متهمان تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار گرفت، افزود: با هماهنگی های قضایی صبح روز گذشته گروه عملیات پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به مخفیگاه سوداگران مرگ اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی تعداد هر سه متهم توزیع کنندگان مواد افیونی دستگیر کنند و در بازرسی از آن مکان، یک کیلو گرم هروئین و یک کیلو و ۸۵۰ گرم مواد روانگردان شیشه کشف کنند.

تصادف فوتی با عابر

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت از تصادف منجر به فوت عابر پیاده در محدوده بزرگراه آزادگان خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در این خصوص اظهار کرد: به گفته شاهدان عینی حاضر در صحنه تصادف در  ساعت ۰۳:۲۵ صبح امروز  و در مسیر بزرگراه آزادگان به غرب لاین اصلی مقابل تره بار، یک دستگاه سواری متواری به شدت با عابر پیاده برخورد می کند.

وی افزود: پس از این حادثه متاُسفانه عابر پیاده حدود ۳۰ ساله که قصد عبور از این محدوده را داشته بر اثر شدت ضربه وارده در محل حادثه فوت و راننده پس از دیدن این صحنه از محل حادثه متواری می شود که بی درنگ پس از این حادثه عوامل منطقه ۲۶ پلیس راهور فاتب در محل حضور یافتند و ضمن ایمن سازی محل نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه پرداختند .

سرهنگ شریفی در خصوص مجازات فرار از صحنه حادثه ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی گفت: هر گاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قایل شود.

این مقام پلیسی به شهروندان توصیه کرد در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی  و جرحی  و خدای ناکرده فوتی در سطح معابر ضمن حفظ خونسردی خود ابتدا و قبل از هرگونه اقدامی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل و پلیس را در جریان تصادف قرار دهند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.