stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 440425
  • 26 خرداد 1401 - 12:01
0

توان تولید سالانه ۵۰ میلیون تن محصول کشاورزی در خوزستان

توان تولید سالانه ۵۰ میلیون تن محصول کشاورزی در خوزستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان: خوزستان توان تولید سالانه ۵۰ میلیون تن محصول کشاورزی را دارد.
قلم | qalamna.ir :

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان با اشاره به تولید سالانه حدود ۱۸میلیون تن محصول کشاورزی در خوزستان گفت: چنانچه از ظرفیت‌های موجود و فناوری روز در کنار آموزش استفاده شود امکان رساندن این میزان به ۵۰ میلیون تن وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: زمین‌های کنونی زیرکشت در خوزستان حدود ۱.۳ میلیون هکتار است در حالی که عرصه‌های منابع طبیعی و قابل بهره‌برداری این استان ۶.۵ میلیون هکتار است بنابراین بخش مهمی از زمین‌ها و عرصه‌های طبیعی استان بدون استفاده و بهره برداری مانده است.

وی بهره برداری از فناوری نوین، آموزش و ترویج و بالا بردن بهره وری را در بخش کشاورزی خوزستان مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: هم اکنون آب در خوزستان از نفت برای ما مهم‌تر است بنابراین هرگونه ارتقای بهره وری از آب در خوزستان، منجر به افزایش ثروت و درآمدزایی برای کشاورزان خواهد شد.

فتوحی، خوزستان را قطب نخست و مهم تولیدات کشاورزی کشور برشمرد و بیان کرد: تولید گندم خوزستان در سال زراعی جاری نزدیک به ۱.۴میلیون تن و تولید کلزا حدود ۷۸ هزار تن به ارزش تقریبی ۱۵۰هزار میلیارد ریال است که همه آن وارد چرخه اقتصادی استان می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.