stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 440413
  • 25 خرداد 1401 - 22:53
0

کشف ۵۰ فقره موبایل قاپی در تهران/ موتورسوار سارق دستگیر شد

کشف ۵۰ فقره موبایل قاپی در تهران/ موتورسوار سارق دستگیر شد
قلم | qalamna.ir :

روز چهارشنبه از سایت پلیس تهران، سرهنگ قاسم دستخال با اشاره به دستگیری دو سارق موبایل قاپ اظهار داشت: نوزدهم اردیبهشت سال جاری شهروندی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس و اظهار داشت، دو موتورسوار قصد سرقت تلفن همراهش  را داشتند که با مقاومت من مواجه و با کمک سایر شهروندان موفق به سرقت تلفن همراهم نشدند ولی با رها کردن موتورسیکلتشان و سرقت موتورسیکلت شهروندی از محل گریختند.  

وی با اشاره با اینکه پس از تحقیقات اولیه توسط ماموران کلانتری سنایی پرونده در اختیار تیم مبارزه با سرقت به عنف پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت عنوان کرد: با توجه به جا ماندن موتورسیکلت سارقان در محل سرقت با استعلامات صورت گرفته مالک موتورسیکلت به نام جمشید شناسایی شد که با بررسی صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت در زمان وقوع سرقت، در اختیار فرزندش به هویت شاهرخ بوده که از سارقان حرفه ای و سابقه دار در زمینه سرقت به عنف و قاپ زنی است و سرقت اخیر را با همدستی یکی از دوستانش به نام نادر انجام داده است.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: نتیجه تحقیقات به مرجع قضائی انعکاس و دستور دستگیری متهمان از دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شد و بدین ترتیب با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم مخفیگاه متهمان در میدان شوش شناسایی و در یک عملیات ضربتی هر دو متهم دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه متهمان به بیش از ۵۰ فقره سرقت گوشی تلفن همراه از شهروندان اعتراف  و تا کنون ۳۰ تن از مال باختگان شناسایی شدند.

کشف ۶۰ میلیارد ریال لوازم برقی خانگی قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از سه هزار دستگاه انواع لوازم خانگی برقی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار حمید هداوند در این باره گفت: با بررسی های اطلاعاتی توسط کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی، یک انبار دپوی کالای خانگی قاچاق در محدوده خیابان شوش تهران شناسایی شد.

وی عنوان داشت: طی بازرسی های اولیه مشاهده شد کالاهای دپو شده از مبادی غیر رسمی و به صورت قاچاق وارد انبار کالا شده است و در سامانه جامع تجارت و انبار ها  شناسه این اموال ثبت نشده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی است.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ به هماهنگی های قضایی برای بازدید از انبار کالا اشاره کرد و  افزود:  در این عملیات ۱۷۴ دستگاه آبمیوه گیری، ۱۶ دستگاه چرخ گوشت، ۱۷۱۴ دستگاه لوازم برقی آشپزخانه، ۲۴ دستگاه چای ساز، ۱۷۰ دستگاه اتو بخار و ۹۶۶ دستگاه ریش تراش کشف شد.

دستگیری موتورسوار سارق

فرمانده انتظامی یگان امداد پلیس پایتخت از بازداشت سارق موتورسیکلت و کشف موتور مسروقه با هوشمندی این یگان در گشت زنی های هدفمند روز گذشته خبر داد.

سرهنگ سلمان آدینه وند” در توضیح خبر گفت: روز گذشته ماموران کشت آشکار یگان امداد پلیس تهران، در گشت زنی های هدفمند در محدوده  کلانتری ۱۵۲ خانی آباد  به یک دستگاه موتورسیکلت مظنون می شوند که پس از استعلام مشخص می شود موتور دارای سابقه سرقت بوده و به تازگی سرقت شده است.

وی افزود: راکب موتورسیکلت با مشاهده واحد گشت با افزایش سرعت از محل متواری و بدین ترتیب عملیات تعقیب و گریز ماموران آغاز می شود.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران تصریح کرد: ماموران به تعقیب موتورسیکلت مسروقه پرداخته و با استفاده از کلیه علائم هشدار دهنده به راکب دستور ایست دادند ولی در نهایت موفق شدند در یک عملیات موفق پلیسی، موتور مسروقه را متوقف و راننده آن را دستگیر کنند.

سرهنگ آدینه وند بیان داشت: متهم در همان تحقیقات اولیه به سرقت موتور معترف و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کلانتری خانی آباد قرار گرفت.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تردد موتورهای مشکوک از قبیل فاقد پلاک انتظامی، مخدوش بودن پلاک انتظامی حتما با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل بگیرند و موضوع را اطلاع رسانی کنند.

کشف ۲۰ دستگاه ماینر

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۲۰ دستگاه ماینر خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای اظهار داشت: عوامل عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب  در محدوده استحفاظی خود به فردی که بسته هایی مشکوک را به وسیله چرخ دستی حمل می کرد مشکوک می شوند.

وی با بیان اینکه ماموران در بررسی اولیه متوجه می شوند که متهم قصد فرار از صحنه را دارد و رفتار وی را تحت کنترل در آوردند افزود: پس از بازرسی از داخل بسته ها تعداد ۲۰ عدد دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر) کشف شد.

رییس  پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر خرید و فروش دستگاه رمز ارز اعتراف کرد و اظهار داشت: قصد انتقال این دستگاه ها را به یکی از شهرهای شمال شرقی کشور داشته که با هوشیاری ماموران دستگیر شده است.

سرهنگ موقوفه ای  با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را حدود هشت میلیارد ریال اعلام کردند خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

 کشف موتورسیکلت سرقتی

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق موتورسکیلتی که با استفاده از موتورسیکلت مسروقه در حال پرسه زنی بود خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در این باره گفت: ماموران  عملیات کلانتری ۱۱۰شهدا در حال گشت زنی در  محدوده  کلانتری، یکی از سارقان منطقه را در حالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت  در حال پرسه زنی بود، مشاهده می کنند.

وی با بیان اینکه متهم به محض مشاهده ماموران در نزدیکی خود به سرعت از محل متواری شد افزود: پس از مدتی تعقیب و گریز و استعلام از پلاک انتظامی موتورسیکلت، مشخص شد موتورسیکلت مسروقه بوده و سابقه ثبت سرقت  دارد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران به اجرای طرح مهار متهم و توقف موتورسیکلت اشاره کرد و افزود: متهم ۲۷ساله که با توقف موتورسیکلت توسط ماموران قصد داشت با استفاده از سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شود، خلع سلاح شده و  در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

رد رشوه ماموران پلیس تهران

رییس بازرسی پلیس پایتخت از رد رشوه ۱۷۰ میلیون ریالی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خبر داد.

سردار حمید خروش بیان داشت : در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر فروش مواد مخدر در محدوده جنوب شرق تهران موضوع سریعا در دستور کار ماموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه صحت خبر دریافتی مورد تحقیق ماموران قرار گفت و مخفیگاه متهم شناسایی شد افزود: پس از هماهنگی قضایی ماموران وارد عمل شده و متهم را همراه با مقادیری مواد مخدر دستگیر کردند.

رییس بازرسی پلیس تهران اضافه کرد: پس از دستگیری و کشف مواد مخدر متهم برای رهایی از مجازات قانونی، مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال وجه نقد به ماموران پیشنهاد کرد که با صحت عمل و وظیفه شناسی ماموران مواجه و تیم اعزامی علاوه بر رد پیشنهاد رشوه، موضوع را ضمن هماهنگی با مراجع مربوط صورتجلسه کردند.

وی با اشاره به معرفی فرد رشوه دهنده برای برخورد قانونی به مراجع قضایی گفت: تلفن ۱۹۷ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرات شهروندان در خصوص نوع عملکرد کارکنان پلیس است.

۲ هزار فقره کلاهبرداری در یک پرونده

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت: دو هزار فقره کلاهبرداری توسط کارآگاهان در پرونده کشف شد.

سرهنگ علی‌ ولی‌پور گودرزی در رابطه با پرونده گسترده کلاهبرداری اظهار داشت: در پی کلاهبرداری های متعدد در فاز یازدهم شهرک پردیس موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم (معاونت مبارزه جعل و کلاهبرداری) پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، متهم از سال ۱۳۹۴ با تاسیس چند دفتر در مناطق شمال تهران اقدام به فروش آپارتمان در پردیس به دو هزار خریدار کرده اما آپارتمانی تحویل خریداران نداده است که کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کردند.

این مقام پلیسی ادامه داد: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات با بررسی های اطلاعاتی گسترده هویت و مخفیگاه متهم اصلی پرونده را در شمال تهران شناسایی کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی بلافاصله وارد عمل شدند و با کسب مجوزهای لازم قضائی راهی محل موردنظر شده و در یک عملیات غافلگیرانه متهم  را دستگیر کردند.

وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری در فروش آپارتمان به شهروندان در فاز یازدهم شهرک پردیس اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه ولی پورگودرزی بیان داشت: اکثر مال باختگان پرونده با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی متهم را شناسایی و از وی شکایت کردند.

فوت راکب موتورسیکلت

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از فوت راکب موتورسیکلت بدلیل عدم توانایی راکب این موتورسیکلت در کنترل وسیله نقلیه خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در این باره گفت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۰۱:۳۰ بامداد یک فقره واژگونی موتورسیکلت در محدوده بلوار هجرت مقابل درب قصر فیروزه به اپراتور پلیس راهور تهران بزرگ اعلام می شود.

وی گفت: تیم کارشناسی منطقه ۱۴ پلیس راهور پایتخت، بی درنگ در محل حاضر شدند و ضمن کنترل بار ترافیکی محل و ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار، به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند.

سرهنگ شریفی داشت: پس از بررسی های به عمل آمده تیم کارشناسی مشخص شد  که متاسفانه راکب این موتورسیکلت پس از واژگونی موتورسیکلت در دم فوت و ترک نشین آن نیز به علت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده که علت آن عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

دستگیری ۲ زورگیر در محدوده غیاثی

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: با تلاش ماموران انتظامی کلانتری غیاثی دو زورگیر حرفه ای که با تهدید سلاح سرد از شهروندان سرقت می کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ جلیل موقوفه ای در این باره گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر زورگیری دو موتورسوار و ایجاد ناامنی در محدوده غیاثی، بررسی موضوع  در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری این محل به طور ویژه قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از یک سری تحقیقات گسترده میدانی سرانجام با اشراف کامل اطلاعاتی مشخصات ظاهری متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی های لازم قضایی آنها را در گشت زنی های انتظامی شناسایی و در اقدامی ضربتی در حالی که هر دو در حال تردد با موتورسیکلت سرقتی بودند دستگیر کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهمان هنگام دستگیری با استفاده از سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شدند، گفت: آنها با اقتدار پلیس خلع سلاح شدند و در همان پی جویی های اولیه به زورگیری از شهروندان اعتراف کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.