stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 440233
  • 23 خرداد 1401 - 18:53
2

آمادگی ارتش سوریه برای رویارویی احتمالی با ترکیه در حلب/ کردها: دمشق به تهدیدات ترکیه ورود کند

آمادگی ارتش سوریه برای رویارویی احتمالی با ترکیه در حلب/ کردها: دمشق به تهدیدات ترکیه ورود کند

به دنبال گمانه زنی‌ها مبنی بر عملیات نظامی احتمالی ترکیه در مناطق شمالی سوریه، منابع مطلع از افزایش آمادگی ارتش سوریه در مواضع خود در شمال این کشور خبر دادند.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه العربی الجدید، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه ترکیه درحال آماده شدن برای انجام عملیات نظامی جدید در مناطق “تل رفعت”، “منبج” و حومه شمال و شمال شرقی حلب است، منابع مطلع اعلام کردند که ارتش سوریه نیز برای رویارویی احتمالی با ترکیه آماده می‌شود و به همین منظور در حال تجهیز مواضع خود در شمال سوریه است.

یک منیع مطلع در شبه نظامیان وابسته به ترکیه در این باره به العربی الجدید گفت؛ کاروان‌هایی از نیروهای ارتش سوریه طی چند روز گذشته در حومه شمالی حلب مستقر شده‌اند.

وی گزارش داد: یگان‌های رزمی نیروهای نظام از لشکر سوم زرهی، لشکر ۱۱، لشکر چهار و پنج و تیپ ۱۶ به اضافه گروه‌هایی از “سپاه پنجم” وابسته به روس‌ها در منطقه مستقر شده‌اند.

طبق گفته این منبع، کاروان‌های مذکور در داخل شهر تل رفعت و حومه آن در روستاهای “مرعناز”، “کفرنایا”، “أم الحوش”، “الوحشیه”، منطقه “منغ”، “عین دقنه” و “الشیخ عیسی” مستقر شده و یگان‌هایی نیز به “منبج” اعزام شده‌اند.

وی همچنین از پرواز و گشت زنی هواپیماها و جنگنده‌های روسیه همزمان با ورود کاروان‌های ارتش سوریه به مناطق مذکور خبر داد.

در همین حال، کردهای سوریه متشکل از شورای سوریه دموکراتیک (مسد)، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و اداره خودمختار کردها در شمال و شرق سوریه پس از برگزاری یک نشست سه جانبه خواستار ورود دولت مرکزی سوریه به موضوع تهدیدات مداوم ترکیه شدند.

کردهای سوریه همچنین بر تشکیل جبهه مشترک با دولت سوریه برای مقابله با تهدیدات آنکارا و عملیات نظامی احتمالی آن در عمق خاک کشورشان تاکید کردند.

در بیانیه کردهای سوریه آمده است که هدف اصلی تهدیدات از بین بردن وحدت سوریه و ضربه زدن به ارزش‌های همزیستی میان اقشار و اقوام آن است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.