stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 440211
  • 23 خرداد 1401 - 10:53
1

پرونده صندوق امانات بانک ملی همچنان مفتوح است/ اموال سرقتی تحویل بانک مرکزی شد

پرونده صندوق امانات بانک ملی همچنان مفتوح است/ اموال سرقتی تحویل بانک مرکزی شد
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار حسین اشتری روز دوشنبه در مراسم عملیات اجرایی ۱۴۱۲ واحد خانه سازمانی با عنوان طرح سپهبد سلیمانی با اشاره به مخابره شدن خبر سرقت صندوق امانات بانک ملی در تهران گفت: این خبر همه را نگران کرد، مردم متأثر شدند و افرادی که دنبال زیر سوال بردن اقتدار جمهوری اسلامی بودند خوشحال شدند؛ از همان ساعات اولیه پلیس آگاهی تهران بزرگ در صحنه حضور پیدا کرد و این موضوع را با جدیت پیگیری کردند.

وی با بیان اینکه وقتی زوایای مختلف این سرقت مشخص شد واقعا نگران شدیم افزود: خداوند کمک کرد و کمتر از ۴۸ ساعت اطلاعات سارقان را به دست آوردند و توانستند این سرقت حرفه‌ای را کشف کنند.

اشتری با بیان اینکه سارقان توانستند از خلع‌ها و نقاط ضعف امنیتی بانک استفاده کنند و نقشه شوم خود را عملی کنند اظهار کرد: تاکید داشتیم کشفیات و اطلاعات با طبقه‌بندی منتشر شود تا پرونده به نتیجه کامل برسد و عجله در اطلاع‌رسانی مانع کار کارآگاهان و افسران پلیس نشود که البته این نکته به خوبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ماموران پلیس آگاهی به بیشتر زوایای پرونده این سرقت دست یافتند تاکید کرد: پرونده سرقت صندوق امانات بانک ملی از نظر پلیس همچنان مفتوح است و متهمانی هستند که باید روی آن‌ها کار شود و زوایای پنهان دیگری دارد اما ۹۰ درصد کار این پرونده انجام شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه کشفیات این سرقت مقدار بسیار بالایی است گفت: بعد از کشف اموال با دقت بالا اموال دسته‌بندی و با حضور نمایندگان فراجا، بانک مرکزی، بانک ملی و دستگاه قضایی، اموال تحویل بانک مرکزی داده شد تا تحویل مالباختگان داده شود.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در منطقه و برخی کشورهای جهان وجود دارد باید بگویم امنیت کامل و قابل قبولی را در ایران اسلامی داریم.

اشتری با بیان اینکه دشمن برنامه دارد به هر شکل ممکن مردم را مایوس کند افزود: به همین دلیل است که پرداختن به جهاد تبیین یک امر ضروری و مهم است زیرا ظرفیت‌های خوب و داشته‌های فراوانی در ایران داریم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در حوزه دفاعی پیشرفت‌هایی داشتیم تاکید کرد: داشتن تجهیزات روز و استفاده از نیروهای حرفه‌ای باعث شده که فراجا پیشرفت‌های خوبی داشته باشد اما به این پیشرفت‌ها توجهی نمی‌شود و دشمنان فقط بر ضعف‌ها تمرکز می‌کنند.

همچنین رییس پلیس تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: بلافاصله پس از وقوع سرقت از بانک ملی ماموران پلیس آگاهی تلاش کردند این سرقت پیچیده و حرفه‌ای کشف کنند.

سردار حسین رحیمی تاکید کرد: نهضت خانه‌سازی چه خانه‌های سازمانی و چه خانه‌های ملکی به تازگی در فراجا مورد اهمیت قرار گرفته که قدردانی می‌کنم زیرا این امر باعث ایجاد روحیه و انگیزه در بین همکاران پلیس می‌شود.

به گفته وی، اکنون بیش از نیمی از کارکنان پلیس تهران بزرگ فاقد خانه ملکی هستند و بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ ظرفیت خانه‌سازی برای کارکنان شده و این نکته بسیار مهم است که فقط پنج درصد از همکاران پلیس دارای خانه سازمانی هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.