stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 440097
  • 21 خرداد 1401 - 19:07
0

بی‌بهانه‌ترین یحیای تاریخ

بی‌بهانه‌ترین یحیای تاریخ

دست گل‌محمدی در پرسپولیس هرگز خالی نبوده اما این فصل دیگر هیچ عذری پذیرفتنی نیست.

قلم | qalamna.ir :

روزنامه همشهری نوشت: «یکی از کلیدواژه‌های تکراری یحیی گل‌محمدی و موافقان او در دو – سه سال گذشته عبارت «دست خالی» بوده است. واقعیت این است که پرسپولیس هرگز – حتی در بدترین روزهایش – نسبت به سایر تیم‌ها کمبود بازیکن نداشته و همیشه دستش پر بوده اما غالبا ترکیب این تیم با گذشته نزدیک خودش مقایسه می‌شد تا این نتیجه به‌ دست بیاید که گل‌محمدی در تنگنا گرفتار است. بله. در این چند فصل ستاره‌های زیادی از جمع سرخپوشان جدا شدند، اما مگر وضع بقیه تیم‌ها غیر این بوده است؟ مگر استقلال ابتدای فصل فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته، مهدی قائدی، مسعود ریگی و … را از دست نداد؟ مگر پیام نیازمند، احسان حاج‌صفی و محمد محبی از سپاهان جدا نشدند؟ با وجود این مسلمات، مرثیه «دست خالی یحیی» برقرار بود و فصل گذشته پس از خداحافظی با جام‌های مختلف، زیاد هم تکرار شد. با این حال به‌ نظر می‌رسد برای فصل جدید، دیگر هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای از سوی سرمربی پرسپولیس قابل‌ قبول نباشد.

شروع توفانی سرخ‌ها

در حالی‌ که هنوز هیچ باشگاهی کوچک‌ترین فعالیت نقل‌وانتقالاتی نداشته، پرسپولیس خیلی زود تحرکاتش در بازار را شروع کرد. این تیم علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر را خرید و قرارداد مهدی ترابی را هم تمدید کرد. تکاپوی سرخ‌ها در بازار همچنان ادامه دارد و به‌ نظر می‌رسد وصول پول ناشی از فروش سهام باشگاه هم به رضا درویش کمک کرده تا از قامت یک مدیر منفعل در جلد «درویش‌پرز» در بیاید! نفراتی که تا همین حالا جذب شده‌اند، همیشه سرلیست گزینه‌های خرید یحیی بوده‌اند، بنابراین او دیگر نمی‌تواند بهانه‌ای داشته باشد.

ریزش چندانی در کار نیست

بر خلاف فصول گذشته به‌ نظر نمی‌رسد امسال پرسپولیس ریزش چندانی داشته باشد. فعلا خبر جدایی هیچ بازیکن مهمی منتشر نشده و اگر هم قرار باشد کسی برود، با تصمیم و نظر کادر فنی این اتفاق رخ می‌دهد؛ درست مثل شرایطی که احتمالا برای جلال حسینی و رامین رضاییان پیش خواهد آمد. از جمع سایر نفرات تنها احتمال جدایی میلاد سرلک وجود دارد که این هم واقعا اتفاق مصیبت‌باری نیست. این بار دیگر بعید است یحیی بتواند از بابت کوچ ستارگان غر بزند.

زود شروع کردید

در فصلی که گذشت گل‌محمدی بارها و بارها اعتراض کرد که باشگاه در تابستان گذشته فرایند یارگیری را دیر شروع کرد و تیمش با تأخیر شکل گرفت. امسال اما این دستاویز هم از گل‌محمدی گرفته شده است. پرسپولیس در حالی به بازار یورش برده که تمام تیم‌ها مشغول چرت‌زدن هستند. یکی از پرتکرارترین شوخی‌ها با نوع یارگیری سرخپوشان این بود که: «باشگاه سپاهان با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست!» بنابراین امیدواریم دیگر حرف‌های تکراری نشنویم.

دو رقیبی که مربی عوض کردند

از اینها که بگذریم در مثلث بالای جدول، پرسپولیس تنها تیمی است که کادر فنی‌اش را حفظ می‌کند. فرهاد مجیدی استقلال را قهرمان کرد و رفت و محرم نویدکیا هم چون نتوانست سپاهان را قهرمان کند از این تیم جدا شد. به هر حال وقتی تیم‌ها کارشان را با کادر فنی قبلی استارت می‌زنند، نیازی به تطبیق با شرایط ندارند اما سپاهان و استقلال به‌ عنوان رقبای اصلی پرسپولیس در مسیر کسب عنوان قهرمانی، تن به تغییر داده‌اند که ممکن است آنها را عقب بیندازد. ببینیم یحیی گل‌محمدی می‌تواند از این مزیت استفاده کند یا نه.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.