stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 440074
  • 21 خرداد 1401 - 18:52
0

دستگیری سوداگر مرگ در پوشش تعمیرکار خودرو/ مامور وظیفه‌شناس رشوه ۲۰ میلیونی را رد کرد

دستگیری سوداگر مرگ در پوشش تعمیرکار خودرو/ مامور وظیفه‌شناس رشوه ۲۰ میلیونی را رد کرد
قلم | qalamna.ir :

پلیس تهران، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به دستگیری سوداگر مرگ اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر فروش مواد مخدر در شهرک ولیعصر(عج) توسط فردی در پوشش لباس تعمیرکاران خودرو، دستگیری متهم در دستور کار تیم عملیات کلانتری این محل قرار گرفت و گشت زنی‌های هدفمند افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ماموران با تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی ساعات حضور متهم را شناسایی کردند افزود: با درایت و هوشیاری ماموران، محل تردد متهم شناسایی و او که در ساعت همیشگی با همان پوشش لباس در حال تبادل مواد مخدر بود در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بررسی اولیه از متهم ۱۶۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه در بسته‌هایی با اندازه‌های مختلف کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و فروش مواد مخدر در شهرک ولیعصر در پوشش لباس تعمیرکاران خودرو اعتراف کرد.

دستگیری سارق زورگیر
سرهنگ علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری زورگیر و کشف اموال سرقتی خبر داد و افزود: بیست و چهارم اردیبهشت سال جاری یک شهروند با مراجعه به کلانتری ۱۰۸ نواب دادخواهی کرد که حین عبور از خیابان آذربایجان یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید با دو نفر سرنشین راه وی را مسدود و با ایجاد رعب و وحشت و تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی همراه و گردنبند طلا در مجموع به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان کرده و متواری شدند.

وی اضافه کرد: با وصول پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی، اقدامات لازم انجام شد و با عنایت به اینکه شکل سرقت انجام شده متفاوت با موارد دیگر بود و احتمال اینکه سرقت با نقشه قبلی باشد متصور بود بنابراین در ادامه با دریافت اظهارات مجدد شاکی و پاسخ‌های ضد و نقیض ارائه شده وی فرضیه اینکه علت سرقت وجود اختلاف حساب شاکی با سارقان بود، قوت گرفت.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران افزود: با عنایت به اطلاعات کسب شده از شاکی، هویت یکی از سارقان به نام «حسین» شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی و دریافت دستور بازپرس شعبه چهار دادسرای ناحیه ۱۰ تهران متهم در خیابان قزوین در عملیات ضربتی دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر بزه انتسابی بود بنابراین با ارائه مستندات موجود از سوی کارآگاهان و مواجهه حضوری با شاکی پرونده نسبت به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

سارق محتویات خودروهای محله مشیریه در دام پلیس
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق محتویات خودرو حین سرقت و کشف یک قبضه سلاح کمری و تعدادی اموال سرقتی خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله مشیریه رسیدگی به موضع و دستگیری سارق یا سارقان را گروهی از ماموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه بر عهده گرفت و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی به ساعات تردد و حضور متهم در محل سرقت با خودروی سراتو مشکی رنگ پی‌بردند افزود: حین گشت زنی در ساعات حضور متهم و در نقاط جرم خیز خودروی سراتوی مشکی رنگ را با همان مشخصات اعلامی در حال پرسه‌زنی در اطراف خودروهای پارک شده مشاهده و متهم را زیر نظر گرفتند که مشاهده شد متهم از خودرو پیاده و در حال بازکردن درب یکی از خودرو ها است که سریع وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی او دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه در بررسی اولیه از داخل خودرو متهم یک قبضه سلاح کمری با ۹ فشنگ جنگی و تعدادی مدارک هویتی و مهرهای پزشکی کشف شد گفت: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات پلیسی به سرقت محتویات خودرو از شرق تهران اعتراف کرد که با تماس با مالکان مدارک کشف شده تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

صحت عمل مامور وظیفه‌شناس در رد رشوه ۲۰ میلیونی
سرگرد میرتراب فاطمی مسئول صیانت بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت از صحت عمل مأمور وظیفه شناس در رد رشوه ۲۰ میلیونی در کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس خبر داد و افزود: بیست و چهارم اسفند سال گذشته عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس حین گشت زنی در بزرگراه آزادگان به چند نفر که در حال تبادل یک شئ بودند مشکوک می‌شوند و برای بررسی به آنها مراجعه می‌کنند.

وی افزود: هر سه متهم با پرتاب وسیله‌ای با خودرو متواری می‌شوند که در بررسی وسیله برجای مانده، یک قبضه سلاح شکاری و فشنگ مربوطه کشف و به کلانتری منتقل می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگیری متهمان در دستور کار عملیات کلانتری قرار گرفت تصریح کرد: تحقیقات پلیسی ادامه تا اینکه تیم عملیات کلانتری خلیج حین گشت زنی متهم را سوار بر یک دستگاه خودرو در محله خلیج فارس شناسایی کردند.

وی ادامه داد: متهم با مشاهده مأموران به سرعت از محل متواری که پس از مدتی تعقیب و گریز در یک عملیات منسجم پلیسی خودرو متوقف و متهم دستگیر شد.

مسئول صیانت بازرسی پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: در  بررسی اولیه از داخل خودرو یک قبضه سلاح شکاری و به همراه فشنگ فاقد مجوز قانونی کشف شد.

فاطمی اضافه کرد: متهم به منظور چشم پوشی این مأمور وظیفه شناس از جرم انتسابی، پیشنهاد اخذ رشوه به مبلغ ۲۰ میلیون را می‌دهد که مأمور وظیفه‌شناس کلانتری از دریافت مبلغ رشوه امتناع و در صورت جلسه متهم به همراه اموال کشف شده و مبلغ رشوه به کلانتری انتقال یافت.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.