stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 440072
  • 21 خرداد 1401 - 14:53
0

پلیس هر سه ماه یکبار به بانک‌ها تذکر می‌دهد/آماری از رعایت اصول ایمنی بانک‌ها نداریم/مردم به صندوق امانات اعتماد کنند

پلیس هر سه ماه یکبار به بانک‌ها تذکر می‌دهد/آماری از رعایت اصول ایمنی بانک‌ها نداریم/مردم به صندوق امانات اعتماد کنند
قلم | qalamna.ir :

سردار حسین رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: پس از اتفاقی که برای صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران رخ داد این موضوع به صورت جدی از سوی پلیس ابلاغ شد و این تذکر را می‌دهیم که بانک‌هایی که اصول و دستورهای ایمنی که مکرر به آنها اعلام کردیم رعایت نکنند، پلمب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ بانکی برای این موضوع پلمب نشده است، اظهارداشت: افسران کارشناس پیشگیری از وقوع جرم پلیس برای طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و بانک‌ها قوانین دارند و این مراکز به ویژه بانک‌ها مکلف به رعایت این قوانین و مقررات هستند.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از بانک‌ها این مسائل و قوانین را رعایت نمی‌کنند به همین منظور به صورت نوبتی و هر سه ماه یکبار توسط پلیس پیشگیری و افسر کارشناس مربوطه پلیس از این مراکز بازدید شده و تذکرهای لازم به آنها داده می‌شود و این تذکرات به صورت کتبی هم به آنها ابلاغ می‌شود و حتی از آنها امضا گرفته می‌شود که مکلف هستند در ظرف یک تا دو ماه عیب‌های مربوط به مسائل ایمنی را برطرف کنند.

برخی بانک‌ها اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند
فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به این سوال که آیا آماری دارید که چه تعداد از بانک‌ها اصول ایمنی را به خوبی رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: آماری در این زمینه نداریم و برخی از بانک‌ها به صورت جدی مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند و این مسائل را به صورت خاص رعایت می‌کنند اما برخی دیگر از بانک‌ها اصلا رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نباید به این مورد سرقت نگاه کنیم که براثر تعللی که بوده این حادثه رخ داده است، تاکید کرد: اعتقاد دارم که امن‌ترین مکان برای نگهداری امانات مردم بانک‌ها هستند چون اکنون فقط به بانک‌ها نگاه نمی‌کنیم وقتی یک سرقتی رخ داده است ما با سارقان مختلف با سرقت منزل و مغازه روبه‌رو هستیم که البته این افراد دستگیر می‌شوند و با آنها هم برخورد می‌کنیم.

مسئولان بانک تمهیدات لازم را اتخاذ کنند
فرمانده انتظامی پایتخت به مردم توصیه‌ کرد و گفت: حتما توصیه دارم که مردم به صندوق امانات اعتماد کنند البته معتقدم کسانی که در این زمینه مسئول هستند باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند و پیش‌بینی‌های ایمنی، حفاظتی و مراقبتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حتما پلیس از این به بعد دستوری به همکاران خود اعلام می‌کند که در بازدید از بانک‌ها در مراقبت و تاکید بر مسائل ایمنی و حفاظتی صندوق‌های امانت توجه ویژه‌ داشته باشند.

سارقان حرفه‌ای در تعطیلات نیمه خردادماه جاری وارد بانک ملی شعبه دانشگاه در پایتخت شدند و پس از تخریب ۲۵۰ صندوق امانات، محتویات ۱۶۸ صندوق را به سرقت بردند. دزدان پس از انجام سرقت که بیش از ۱۰ ساعت در بانک بودند، از همان درِ پارکینگ بانک که وارد شده بودند، خارج شدند.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت روز جمعه در نشست خبری با تشریح دستگیری ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران و کشف بخش اعظم اموال مالباختگان، گفت: پلیس مسائل ایمنی اماکن مختلف را همواره به صورت فصلی بررسی و به مسوولان آنها متذکر می شود و آنها مکلف به توجه هستند در غیر این صورت مراتب به دستگاه قضایی اعلام می شود.

روز جمعه ۲۰ خردادماه و پس از گذشت یک هفته از سرقت پر سر و صدای صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، رییس پلیس پایتخت از دستگیری اکثر سارقان با تلاش ماموران پلیس آگاهی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد. 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.