stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 440062
  • 21 خرداد 1401 - 2:52
0

مساله دوربین‌های شهری ارتباطی به سرقت از بانک ملی نداشت/ سارقان نخبه و متخصص نبودند

مساله دوربین‌های شهری ارتباطی به سرقت از بانک ملی نداشت/ سارقان نخبه و متخصص نبودند
قلم | qalamna.ir :

گروه جامعه  سردار محمد قنبری جمعه شب در گفت و گویی خبری با اشاره به آمارهای افراد دستگیر شده ۱۰ تا ۱۳ نفر در جریان این سرقت، اظهارداشت: سارقان اصلی این سرقت از بانک چهار نفر بودند، اینها افرادی هستند که به بانک ورود کردند و عملیات را انجام دادند، این افرادی که اکنون دستگیر شده‌اند مرتبط به موضوع هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از اموال مسروقه نزد این چهار نفر پیدا شده است و افرادی نیز این چهار نفر را به فرودگاه رسانده و همراهی کردند و راه را برای این افراد جهت خروج آنها از کشور هموار کردند؛ برخی از آنها اقدامات قبلی و بعدی سارقان را تسهیل کردند.

سردار قنبری ادامه داد: اما مباشرین در سرقت ۴ نفر هستند که دو نفر از آنها در ایران دستگیر شده و دو نفر دیگر هم در یکی از کشورهای همسایه با همکاری پلیس اینترپل ایران بازداشت شده‌اند.

موضوع یک سرقت حرفه‌ای و پیچیده بود

وی اظهارداشت: این سرقت در واقع یک اقدام حرفه‌ای و پیچیده بوده اما موضوع نه مبنای امنیتی دارد و نه مبنای تبانی حتی از طرف جای دیگری ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این موضوع که دوربین‌های شهری قطع شده به این مساله ارتباط دارد، تصریح کرد: این مساله هیچ ارتباطی به این سرقت ندارد بحث هوشمندسازی تدبیر بسیار خوب فرماندهی است که در حوزه پلیس اتفاق افتاده است؛ از همین داده‌ها و مهندسی معکوس کارآگاهان ما استفاده کردند و از طریق همین دوربین‌ها اطلاعات ارزشمندی را از صحنه به دست آوردیم.

فرمانده پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه صحنه جرم دو صحنه دارد، اظهار داشت: یک صحنه اصلی دارد که داخل بانک بود و یک صحنه مکمل دارد و همکاران ما با کار اطلاعاتی بسیار دقیقی که انجام دادند داده‌های زیادی را از طریق سایر دوربین‌ها و سایر قسمت‌ها جمع‌آوری کردند و از طریق تجزیه و تحلیل این داده‌ها و تقاطع گیری که بین این داده‌ها و اقداماتی که این سارقیان در جاهای مختلف انجام دادند به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: حتی محل سکونت آنها را از طریق تقاطع گیری داده‌ها و از طریق سامانه‌های هوشمند پیدا کردیم.

سارقان نخبه و متخصص نبودند

وی در پاسخ به این سوال که آیا این چهار نفر نخبه و متخصص بودند، گفت: نه اینطور نیست که بگوییم نخبه و متخصص بودند؛ ۲ نفر از این سارقان که سارقان اصلی هستند و اکنون مراحل انتقال آنها از خارج از کشور در حال انجام است این افراد دستگیر شده و این اقدام با پیگیری پلیس ایران با همکاری پلیس آن کشور در کمترین زمان ممکن صورت گرفت. یک تیمی مخصوص این کار بود و در این زمینه زحمات زیادی کشیدند.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت امروز جمعه در نشست خبری با تشریح دستگیری ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران و کشف بخش اعظم اموال مالباختگان، گفت: پلیس مسائل ایمنی اماکن مختلف را همواره به صورت فصلی بررسی و به مسوولان آنها متذکر می شود و آنها مکلف به توجه هستند در غیر این صورت مراتب به دستگاه قضایی اعلام می شود.

امروز جمعه ۲۰ خردادماه و پس از گذشت یک هفته از سرقت پر سر و صدای صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، رییس پلیس پایتخت از دستگیری اکثر سارقان با تلاش ماموران پلیس آگاهی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد. 

سارقان حرفه‌ای در تعطیلات نیمه خردادماه جاری وارد بانک ملی شعبه دانشگاه در پایتخت شدند و پس از تخریب ۲۵۰ صندوق امانات، محتویات ۱۶۸ صندوق را به سرقت بردند. دزدان پس از انجام سرقت که بیش از ۱۰ ساعت در بانک بودند، از همان درِ پارکینگ بانک که وارد شده بودند، خارج شدند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.