stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 439988
  • 19 خرداد 1401 - 19:08
0

قهرمان در برزخ

قهرمان در برزخ

قهرمان لیگ برتر با جدایی مجیدی از استقلال شرایطی برزخی را تجربه می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از خبرآنلاین، پس از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، هواداران این تیم از همان روز گزینه‌های مختلفی را پیرامون نیمکت تیمشان شنیدند و منتظر بودند تا هر چه زودتر صندلی مربیگری این تیم تعیین تکلیف شود. با این وجود با گذشت قریب به یک هفته از جدایی مجیدی همچنان سکاندار قهرمان لیگ نامشخص است و معلوم نیست چه کسی سرمربی استقلال می‌شود.

علی‌رغم طرح نام‌های مختلف مانند جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی، مهدی رحمتی و … مدیران این باشگاه هنوز موفق نشده‌اند با گزینه‌ای به توافق قطعی برسند و همین بار دیگر دل‌های هواداران آبی را ملتهب کرده که دوباره حاشیه به اردوی این تیم برگردد و پس از موفقیت در لیگ بیست‌ویکم، دوران ناکامی آنها دوباره شروع شود.

منتفی‌شدن نکونام و دست خالی آبی‌ها

در روزهای اخیر یکی از جدی‌ترین گزینه‌هایی که برای سرمربیگری استقلال شنیده می‌شد، جواد نکونام بود. بازیکن اسبق استقلال که رابطه خوبی با آجورلو دارد، یکی از نفراتی است که همیشه زمزمه حضور او به عنوان مربی در این تیم شنیده شده اما فعلا این موضوع محقق نشده. به نظر می‌رسید حضور نکونام به جای مجیدی در روزهای اخیر قطعی شود و سرمربی فولاد خوزستان روی نیمکت تیم محبوب خود بنشیند. با این وجود روز گذشته رسما حضور جواد در اردوگاه آبی پایتخت منتفی شد تا حالا نگرانی بیش از هر زمانی بر فضای باشگاه و هواداران حاکم شود. این در حالی است که استقلال در فصل گذشته از نظر ثبات مدیریتی و مسائل مربوط به آن، یکی از برترین باشگاه‌های لیگ بود اما این روزها مدیران باشگاه هنوز موفق نشده‌اند به گزینه مشخصی برای هدایت این تیم برسند و همین باعث شده نگرانی‌ها از وضعیت قهرمان لیگ دوچندان شود.

گزینه‌های خارجی پر!

به جز نام جواد نکونام، سیاهه بلندی از اسامی افراد مختلف برای هدایت استقلال مطرح شد که به نظر می‌رسد گزینه‌هایی خیالی بوده‌اند.

ژاردیم، سرمربی سابق الهلال، که نتایج بسیار خوبی با این تیم گرفت و همچنین لوچسکو، مربی رومانیایی، دو گزینه مطرح‌شده بودند که حضورشان می‌توانست خیال هواداران را راحت کند اما شرایط حضور این دو مربی هم از نظر مالی و هم از نظر اجتماعی-سیاسی بسیار سخت بود و از همان ابتدا می‌شد تصور کرد که این نام‌ها صرفا برای داغ‌کردن بازار مطرح شده است.

ژاردیم پیشنهاد جدی از شباب الاهلی امارات داشت و مسلما استقلال نمی‌توانست به اندازه این تیم هزینه کند. به همین دلیل او فصل بعد مربی قائدی خواهد بود و حضورش در استقلال منتفی شد.

استراماچونی، مربی اسبق استقلال، نیز از دیگر گزینه‌ها بود که شاید روی کاغذ احتمال بیشتری نسبت به سایر خارجی‌ها داشت اما بحث مطالبات قبلی‌اش دردسرساز شد؛ چراکه تسویه حساب قرارداد قبلی و بستن قرارداد جدید چیزی هزینه‌ای حدود ۱۰۰ میلیارد تومان روی دست آبی‌ها خواهد گذاشت و البته خود استرا هم مذاکره با تیم سابقش را تکذیب کرد.

سبقت قرمزها از قهرمان

در حالی که استقلالی‌ها حسابی درگیر پیداکردن جانشین مجیدی هستند، پرسپولیس با ابقای گل‌محمدی و خرید بازیکنان مد نظر او این روزها حسابی در نقل‌وانتقالات می‌تازد. آنها از همان روزهای نخست پس از پایان لیگ سراغ نفرات مد نظر خود رفتند و بازیکنان مختلفی مانند پورعلی‌گنجی، بیرانوند و اسماعیلی‌فر را جذب کردند تا نشان دهند برای فصل آینده برنامه دارند و نمی‌خواهند باز هم قافیه را به استقلال ببازند.

در مقابل اما، استقلال با این که برای تکرار موفقیت در لیگ، نیاز شدیدی به تعیین تکلیف مربی دارد، همچنان دست‌دست می‌کند تا زمان برایش به‌سرعت سپری شود و همچنان خبری از سرمربی جدید این تیم نباشد؛ موضوعی که صدای بعضی هواداران این تیم را هم درآورده و معتقدند که با توجه به شرایط مالی باشگاه و درآمد این تیم از فروش سهام، هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست و مدیران باشگاه باید هرچه زودتر جانشین مجیدی را مشخص کنند اما مدیران استقلال سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند و صرفا با دادن یک بیانیه اعلام کردند که در حال پیگیری هستند تا گزینه مد نظر را مشخص کنند.

تکلیف نیمکت آبی چه می‌شود؟

حالا با همه این اوصاف سوال اصلی هواداران استقلال این است که تکلیف نیمکت این چه می‌شود و چه زمانی قرار است مربی جدید این تیم مشخص شود؟ زمان به‌سرعت برای قهرمان لیگ می‌گذرد و با توجه به فاصله کم باقی مانده تا شروع فصل جدید لیگ، لازم است هر چه زودتر مربی این تیم مشخص شود تا بتواند تیم را با لیست مد نظر خود ببندد و برنامه‌های آماده‌سازی را پیاده کند. با این وجود تا این لحظه مدیران استقلال کار خاصی از پیش نبرده و جز طرح چند گزینه بی‌فایده، قدم دیگری برنداشته‌اند تا وضعیت این تیم حسابی برزخی شود.

با این شرایط باید دید مدیران باشگاه استقلال موفق می‌شوند در روزهای آینده، جانشین فرهاد مجیدی را مشخص کنند یا همچنان نیمکت این باشگاه بلاتکلیف خواهد ماند؟»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.