stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 439973
  • 19 خرداد 1401 - 18:54
3

تلاش‌های بایدن برای ایجاد اتفاق نظر در میان کشورهای اختلاف زده قاره آمریکا

تلاش‌های بایدن برای ایجاد اتفاق نظر در میان کشورهای اختلاف زده قاره آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان اجلاس سران قاره آمریکا که در کشورش برگزار می شود، به طرح برنامه‌هایی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و بهبود وضعیت در حوزه های سلامت و دسترسی به غذا در این منطقه‌ای که چین در تلاش برای گسترش نفوذش در آن است، پرداخت.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از رهبران شرکت کننده در این اجلاس سران کشورهای قاره آمریکا که در شهر لس آنجلس در حال برگزاری است، به وجود اختلافاتش با برخی از رهبران این حوزه – نمود پیدا کرده در امتناع رهبر مکزیک از آمدن به این اجلاس – اذعان کرد، اما از دموکراسی به عنوان بهترین راه حرکت رو به جلو یاد کرد.

بایدن در اظهاراتش در جریان این اجلاس گفت: در شرایطی که دموکراسی در سرتاسر جهان مورد حمله قرار می‌گیرد، اجازه دهید دوباره متحد شویم و این باور را تجدید کنیم که دموکراسی نه تنها یک خصیصه تعیین‌کننده است، بلکه مولفه ای اساسی برای آینده قاره آمریکا است.

بایدن اظهار کرد: در این اجلاس، ما این فرصت را داریم که پیرامون ایده‌های جسورانه، اقدامات جاه‌طلبانه گرد هم بیاییم و قدرت باورنکردنی دموکراسی را به مردم خود نشان دهیم.

بایدن یک طرح اقتصادی جدید برای سراسر منطقه ارائه کرد که با وجود داشتن ایده‌های بزرگ تعهداتی ناچیز بدون وعده گسترش هر چه بیشتر دسترسی به بازار یا افزایش اعتبارات داشت.

بایدن عنوان کرد که آمریکا به دنبال رشد اقتصادی “از پایین به بالا و تقویت طبقه متوسط و نه رویکرد بالا به پایین” است.

او گفت: آنچه در آمریکا صادق بود، در هر کشوری صادق است؛ اینکه اقتصاد قطره چکانی کار نمی کند.

بایدن از یک کمک ۳۰۰ میلیون دلاری برای رفع ناامنی غذایی در منطقه به عنوان مشکلی که با مختل شدن صادرات غلات در اثر حمله روسیه به اوکراین در حال تشدید است، خبر داد.

کاخ سفید همچنین به اعلام “یگان سلامت قاره آمریکا” که هدفش بهبود مهارت‌های ۵۰۰۰۰۰ کارمند حوزه سلامت در سراسر منطقه با مبنا قرار دادن درس‌های فراگرفته شده از همه گیری کووید-۱۹ که به‌ویژه نیمکره غربی را تحت تأثیر قرار داد پرداخت.

یک مقام دولتی گفت که هزینه این برنامه آموزش حوزه سلامت ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود، اگرچه آمریکا همه آن را تقبل نخواهد کرد و به دنبال جمع آوری بودجه از جمله از طریق سازمان بهداشت پان آمریکن خواهد بود.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک از شرکت در این اجلاس خودداری کرد و اصرار داشت که بایدن رهبران چپ‌گرای کشورهای کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا را به این اجلاس دعوت کند اما رئیس جمهور آمریکا از دعوت کردن آنها به این اجلاس به این بهانه که دموکراتیک نیستند خودداری کرد.

بایدن امروز (پنجشنبه) اولین دیدارش را با ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل که به صورت بالقوه ناخوشایند در نظر گرفته می شود انجام می دهد.

بولسونارو که از حامیان ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا است، تردیدهایی را در مورد مشروعیت انتخابات آینده در برزیل و همین طور نسبت به پیروزی خود بایدن در انتخابات آمریکا ایجاد کرده است.

سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن گفت که رئیس جمهور آمریکا از این موضوع دوری نخواهد کرد و در مورد اهمیت “انتخابات دموکراتیک باز، آزاد، عادلانه و شفاف” صحبت خواهد کرد.

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا امروز علاوه بر بولسونارو با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در حاشیه این اجلاس دیدار کرده و به ایراد سخنرانی خطاب به گروه گسترده‌تری از شرکت کنندگان بپردازد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.