stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 439929
  • 19 خرداد 1401 - 13:52
3
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در بازدید از روستای گردشگری دستجه فسا:

توسعه گردشگری روستایی گزینه مناسبی برای تامین منابع درآمد روستاهای مستعد است

توسعه گردشگری روستایی گزینه مناسبی برای تامین منابع درآمد روستاهای مستعد است
محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به همراه مدیرکل بنیاد مسکن فارس، فیروزی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان محلی از روستای گردشگری دستجه شهرستان فسا بازدید کرد.
قلم | qalamna.ir :

شاملو در ادامه بازدیدها، از روستای دستجه و طرح بوم گردی و گردشگری این روستا بازدید کرد و افزود: توسعه گردشگری روستایی گزینه مناسبی برای تامین منابع درآمد روستاهای مستعد است.

وی در خصوص آسفالت معابر منتهی به این طرح ها قول مساعدت و همکاری مشارکتی با اهالی و فرمانداری شهرستان داد و اظهار داشت: توسعه گردشگری روستایی با هدف اشتغالزایی از اولویت های این نهاد است و به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی در این مناطق تسهیلات لازم پرداخت می شود.

شاملو با بیان اینکه تداوم خشکسالی معیشت بسیاری از روستاییان را تحت تاثیر قرار داده است افزود: بنیاد مسکن برای مشارکت در جهت اجرای طرح های مشارکتی آمادگی کامل دارد. بسیاری از روستاهای استان فارس و شهرستان فسا این قابلیت را دارند که با وجود مواهب طبیعی ، یادمان های مذهبی و تاریخی از این استعدادها در جهت ایجاد بومگردی و ایجاد منابع درآمدی برای روستاییان بهره گیری کند.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر، توسعه گردشگری روستایی کمک بسیاری به اقتصاد استان می کند توسعه گردشگری روستایی با هدف اشتغالزایی از اولویت های این نهاد است و به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی در این مناطق تسهیلات لازم پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این بازدید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های توسعه روستایی در این استان تاکید کرد و اظهار داشت: گردشگری روستایی جایگاه ویژه ای را در جامعه بدست آورده و فارس در این میان فعالیت های چشمگیر داشته است اما به لحاظ شیوع بیماری کرونا برخی منابع درآمدی روستاییان در این دو سال ناشی از کمتر شدن سفرها و اقامت ها آسیب دیده که باید مورد توجه قرار گیرد و ترمیم شود.

عطا الله زمانی افزود: مسئولان گردشگری ، فرمانداران و تصمیم گیران صنعت گردشگری و فعالیت های گردشگری روستایی می توانند رویکرد توسعه گردشگری روستایی در استان فارس را به سمت و سوی رونق ، تامین درآمد برای روستاییان ، شکوفایی اقتصاد روستا و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در مناطق روستایی جهت دهی کنند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.