stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 439573
  • 15 خرداد 1401 - 7:25
0

رایزنی با فرمانده سنتکام درباره برجام

رایزنی  با فرمانده سنتکام درباره  برجام
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:  فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران از دیدار خود با مایکل کوریلا، فرمانده جدید سنتکام خبر داد. کوریلا چندی پیش ایران را “بی‌ثبات کننده‌ترین نیرو در خاورمیانه” توصیف کرده بود.
رابرت مالی  در پیامی توییتری نوشت، با مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا) ملاقات کرده است.
فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران ابراز خرسندی کرد که همزمان با  “مقابله و مهار طیف کاملی از تهدیدات ایران علیه آمریکا و هم‌پیمانان” این کشور، با ژنرال کوریلا، فرمانده سنتکام ملاقات و “در باره تلاش‌های دیپلماتیک” ایالات متحده گفت‌وگو کرده است.فرمانده سنتکام اخیرا در سفر خود به مصر و عربستان ”ایران را بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در خاورمیانه” دانسته و گفته بود، آمریکا اجازه نمی‌دهد جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.
فرمانده جدید سنتکام از برنامه موشکی ایران و همچنین حمایت جمهوری اسلامی از نیروهای نیابتی‌اش در منطقه به عنوان دیگر نگرانی‌های واشنگتن نام برد و گفت: «تهدیدها از طرف ایران به تلاش قاطع ما و هم‌پیمانان امنیتی‌مان در منطقه نیازمند است و سنتکام خود را به ادامه این تلاش‌ها متعهد می‌داند.»
دیدار مالی با فرمانده سنتکام به این جهت نیز اهمیت دارد که ایران قبلا بارها به بستن تنگه هرمز تهدید کرده بود و در عین حال آمریکا همواره اعلام کرده است که بسته شدن تنگه هرمز را هرگز تحمل نخواهد کرد و آن را یکی از “خطوط قرمز” خود خوانده است.

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.