stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 439351
  • 12 خرداد 1401 - 14:12
1
استاندار خوزستان:

کار جستجو و آواربرداری ساختمان متروپل آبادان رو به پایان است

کار جستجو و آواربرداری ساختمان متروپل آبادان رو به پایان است
استاندار خوزستان گفت: مرحله امداد و نجات در چهار روز نخست حادثه ریزش در ساختمان متروپل آبادان انجام شد و هم‌ اکنون فاز دوم عملیات شامل جستجو و آواربرداری در این ساختمان رو به پایان است.
قلم | qalamna.ir :

صادق خلیلیان استاندار خوزستان اظهار کرد: فاز دوم عملیات مربوط به آواربرداری همراه با جستجوی اجساد احتمالی زیر آوار مانده است که در انتهای این مرحله قرار داریم.

استاندار خوزستان بیان کرد: بر اساس اظهار نظر فنی تیم‌های کارشناسی متشکل از کارشناسان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی، سازه متروپل پایداری لازم را ندارد و پس از پایان عملیات جستجو در خصوص نحوه رفتار با باقی مانده سازه متروپل تصمیم گیری خواهد شد.

وی گفت: این تصمیم در زمینه پایداری مجدد سازه و یا تخریب آن به صورت طبقه به طبقه، از طبقات بالا به پایین است تا به ساختمان‌های اطراف خسارتی وارد نشود.

خلیلیان افزود: براساس آخرین آمار متاسفانه تاکنون ۳۷ نفر در حادثه متروپل جان خود را از دست داده‌اند که جواز کفن و دفن ۳۳ نفر پس از شناسایی صادر شده است.

او ادامه داد: اعضایی از بدن چند جانباخته برای شناسایی و احراز هویت به پزشکی قانونی ارجاع شده است تا با آزمایش ژنتیکی هویت آنها مشخص شود ضمن اینکه  ۳۷ مصدوم این حادثه در روزهای نخست حادثه از زیر آوار خارج شدند. 

وی بیان کرد: شکایت کسانی که در ساختمان متروپل سرمایه‌گذاری کرده و دچار ضرر و زیان شده‌اند و نیز شکایت مالکان ساختمان‌ها و فروشگاه‌های اطراف آن که اکنون ایمن نیستند مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

با گذشت ۱۱ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی ماموران امدادی ادامه دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.