stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 439299
  • 11 خرداد 1401 - 18:53
1

تمهیدات امنیتی و انتظامی پلیس برای سالروز ارتحال امام/پیش‌بینی حضور ۱۵۰ هزار نفر در مراسم

تمهیدات امنیتی و انتظامی پلیس برای سالروز ارتحال امام/پیش‌بینی حضور ۱۵۰ هزار نفر در مراسم
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار حسین رحیمی عصر چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در آستانه مراسم سی و سومین سالگرد معمار کبیر انقلاب اسلامی و تعطیلات پیش رو، قرارگاه انتظامی، ترافیکی و امنیتی در سطح فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تشکیل شد.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری تهران و پلیس راهور، ۱۷ پارکینگ ویژه اتوبوس در مجموعه حرم مطهر امام راحل برای حضور مردم پیش‌بینی شده است.

رحیمی با تاکید بر حفظ امنیت مردم در مراسم ارتحال امام (ره) و کلانشهر تهران گفت: ۲۰ هزار نیروی پلیس تامین کننده این امر مهم هستند.

رئیس پلیس پایتخت اظهارداشت: با توجه به تعطیلی پیش رو و حفظ امنیت شهر تهران، ۸۵ ایست و بازرسی در شامگاه سیزده و چهاردهم خرداد ماه در تهران شکل خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها و اقدامات امنیتی و انتظامی در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مردم تهران اندیشیده شده و مراسم ارتحال امام نیز همچون سال‌های گذشته با نظم و امنیت کامل برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: حلقه سوم تامین امنیت مراسم به استان‌های البرز، قم، سمنان و مازندران واگذار شده و عوامل انتظامی این استان‌ها در کنار ما خواهند بود.

 وی یادآور شد: همه عوامل امنیتی و انتظامی در شهر تهران نیز در آماده باش کامل قرار دارند و با توجه به سفرهای قابل توجه مردم، پلیس تامین کننده نظم و امنیت در کلانشهر تهران است.

همچنین در این نشست، جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه پلیس تامین کننده امنیت و آسایش مردم در تعطیلات پیش رو است گفت: با هنجارشکنان و افرادی که بخواهند نظم عمومی را بهم بزنند، برخورد جدی می‌شود.

سردار قاسم رضایی افزود: در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی هستیم و برنامه‌های خوبی پلیس برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی پیش‌بینی کرده است.

وی اظهارداشت: پلیس تهران بزرگ و استان‌های همجوار تامین کننده نظم و امنیت زائران هستند و تلاش داریم این مراسم با حضور پرشور دلدادگان روح الله برگزار شود.

جانشین پلیس انتظامی کل کشور با بیان اینکه هنوز هم ویروس کرونا در کشور وجود دارد گفت: بسیاری از عزیزان در سراسر کشور مشتاق حضور در این مراسم هستند اما از مردم خواسته شده فقط از اطراف تهران در این مراسم شرکت کنند.

رضایی درباره ارتقای حفظ امنیت مردم در این مراسم معنوی گفت: پلیس در برگزاری این مراسم باشکوه مشتاقانه در خدمت عزاداران است اما به لحاظ حفظ ایمنی از مردم می‌خواهیم از آوردن وسایل ممنوعه خودداری کنند.

وی درمورد ایمن سازی وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس افزود: پلیس در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته و تلاش دارد که از اتوبوس‌های با کیفیت در جابه‌جایی زائران استفاده شود.

رضایی تاکید کرد: به دلیل تعطیلات پیش رو و دهه کرامت، حجم سفرها در استان های قم، خراسان رضوی، تهران، مازندران و گیلان افزایش قابل توجه داشته و پلیس راهور برای آسایش مردم در صحنه حضور دارد.

جانشین پلیس انتظامی کل کشور به مردم توصیه کرد که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیرها حرکت کنند زیرا حتما با افراد قانون شکن برخورد جدی خواهد شد.

همچنین سردار رضایی در جلسه هماهنگی مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی که در کلانتری شهید مصطفی خمینی، برگزار شد گفت: ایران بدون نام حضرت امام خمینی (ره) شناخته شده نیست و ایران امروز با نام حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای راه امام خمینی را ادامه می‌دهد.  

وی اظهار داشت: انقلاب‌ها در اقصی نقاط دنیا در نهایت کمتر از ۲۰ سال عمر می‌کنند اما ما ۴۳ سال است که انقلاب خود را گرامی می‌داریم. این انقلاب توسط بنیانگذار راحل آن که مردی الهی بود، پایه گذاری شده است و ما نیز همانطور که از او استقبال کردیم او را بدرقه می‌کنیم.

رضایی یادآور شد: در سال‌های اخیر محدودیت‌هایی به علت کرونا ایجاد شد این مراسم حضوری برگزار نشد و اکنون مردم تشنه حضور در این مراسم هستند و حتی از بسیاری از شهرها خواستار پیاده روی تا مرقد امام بودند. این شور و حال ماندگار مشابه ماه محرم است زیرا امام راحل نیز از همان جنس است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مسئولیت میدانی را برعهده دارد و این مجموعه در اصل قرارگاه تاکتیکی روح الله است همچنین مجموعه انتظامی کشور  نیز منتظر این روز است زیرا این روز برای مردم است. این منش، روحیه و اقدام انقلابی در راستای آرمان انقلاب است بنابراین ما نیز در این روز مثل همه ملت و دوستداران امام در جهان اسلام و در اقصی نقاط دنیا مانند هند، بنگلادش، عراق، سوریه لبنان و حتی افریقا که انتظار این مراسم را می‌کشند، در انتظار هستیم.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم گفت: تاکید می‌کنیم که زائران در این مراسم حساس و ملی موارد ممنوعه همراه نداشته باشند همچنین ایستگاه‌های صلواتی پیش بینی شده است. از زائرین می‌خواهیم که توجه هوشیارانه‌ای به پذیرایی‌ها داشته باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: پرواز ریزپرنده‌ها نیز در این ایام ممنوع است همچنین حتما باید از اتوبوس‌ها و خودروهای ایمن و بین راهی استفاده شود و در مورد خاصی مجوز محدود به قم داده شده تا از وسایل بین جاده‌ای استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته مواردی از مواد مخدر در شهرهای مختلف کشف کردیم و هنجارشکنان را نیز دستگیر کردیم اما موردی که مرتبط با موضوع سالگرد ارتحال باشد، نداشتیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.