stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 439095
  • 09 خرداد 1401 - 14:26
4
رئیس کل دادگستری فارس:

اولویت نخست دستگاه قضاء مقابله با زمین خواری است

اولویت نخست دستگاه قضاء مقابله با زمین خواری است
فارس_ رئیس کل دادگستری فارس گفت: اولویت نخست دستگاه قضاء مقابله با زمین خواری است.
قلم | qalamna.ir :

در همایش برنامه ریزی، هماهنگی و پیشگیری از حریق عرصه‌های منابع طبیعی که با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، فرمانده بسیج سازندگی استان فارس، رئیس جمعیت هلال احمر فارس، تعدادی از فرمانداران و دادستان‌های شهرستان‌های بحرانی در امر حریق، روسای ادارات و فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های بحرانی و تعدادی از اعضای هنگ امداد طبیعت فارس در سالن آمفی تئاتر شهید بهجت حقیقی اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس برگزار شد، تجهیزات امدادی و پشتیبانی عملیات اطفای حریق تیم های واکنش سریع هنگ امداد طبیعت شهرستان‌های فارس توزیع گردید.

سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در این همایش ضمن قدردانی از عملکردهای مثبت مجموعه منابع طبیعی استان در حفاظت از اراضی ملی گفت: برخوردهای قاطع و سریع دستگاه قضائی با متجاوزان اراضی ملی همچنان ادامه دارد و افزود: کوتاه کردن دست متجاوزان و اجرای دقیق قوانین موثر و مفید در راستای مقابله با زمین خواری اولویت نخست دستگاه قضایی است.

موسوی با بیان اینکه در برخورد با متجاوزان عرصه های منابع طبیعی می‌بایست همه ظرفیت‌های حاکمیتی برای تحقق این مهم به‌کار گرفته شود اظهار داشت: حفظ و صیانت از این عرصه‌ها وظیفه ای شرعی و قانونی است و در این راستا هر مسئولی برای پایداری و کمک به حفاظت از انفال بدون هیچگونه تعارفی اقدام به قلع و قمع و رفع تصرفات نماید.

اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به ضرورت حفاظت از اراضی جنگلی‌ و منابع ارزشمند طبیعی گفت: عده‌ای برای منافع شخصی و تصرف زمین و گروهی دیگر نیز از روی جهالت به محیط زیست ضربه می‌زنند که باید با همه این گروه‌ها برخورد و مقابله کرد.

وی با اشاره به پیامدهای تخریب محیط زیست و خسارت‌های جبران ناپذیر بر پیکره عرصه‌های منابع طبیعی گفت: متاسفانه احیای دوباره اراضی جنگلی متحمل هزینه‌های بسیار زیادی است که در این راستا حفظ و حراست از این عرصه‌ها می‌بایست بیش از پیش مدنظر مسئولان زیربط و نهادهای اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به پررنگ شدن فرهنگ حراست از منابع طبیعی در بین مردم گفت: وظیفه ما به عنوان پاسبانان انفال، حفاظت بیشتر از این عرصه‌ها است که این امر مستلزم تلاش و دقت بیش از پیش برای حفظ این منابع است.

وی همچنین با اشاره به تشدید مجازات‌های قانونی برای متخلفان اراضی ملی گفت: باید در این راستا مجازات‌های محکم و بازدارنده‌تری برای مجرمین پیش بینی و از سایر فعالیت‌های اجتماعی نیز محروم گردند.

جلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این همایش با اشاره به چالش‌ها و برخی مشکلات حوزه منابع طبیعی بویژه آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌های استان بر پیگیری‌های مجدانه در جهت افزایش تخصیص اعتبارات طرح‌های منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: همواره تلاش کرده‌ایم تا در حد توان اعتبارات این دستگاه اجرایی استان فارس بهبود یابد.

عبدالحسن صمد نژاد، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در حاشیه مراسم تجهیز نیروهای هنگ امداد طبیعت فارس با اشاره به جهش برنامه‌ریزی و تصمیم گیری‌ها در چارچوب مدیریت استراتژیک مراتع استان و نیز فرآیندهای اصلاحی و مدیریتی در راستای احیاء و بهبود مراتع استان گفت: در این راستا براساس پیگیری‌های انجام شده، اقلام و ابزارهای مورد نیاز حفاظت و اطفای حریق برای همه شهرستان‌های استان تهیه شده و وضیت توزیع در مناطق مختلف برحسب میزان مرتع و جنگل و حریق و حساسیت مناطق بحرانی توزیع خواهد شد.

وی افزود: بخشی از این تجهیزات شامل کلاه، لباس، کفش، بیل، هدلایت، دوربین، آتش کوب و دمنده نیز ازجمله دیگر اقلام و کالاهای حفاظتی و اطفای حریق است که در شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

صمد نژاد تصریح کرد: تعدادی موتور سیکلت نیز برای مناطق صعب العبور در جنگل‌ها نیز در اختیار ماموران و پاسگاه‌های حفاظت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش موثر آموزش در کاهش حریق در اراضی ملی گفت: این تجهیزات جهت انجام عملیات‌های اطفاء حریق در اختیار نیروهای متخصص و زبده واکنش سریع هنگ امداد طبیعت قرارداده شده است.

صمد نژاد اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و تجهیزات موجود در زمان حوادث و حریق‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی با حداکثر کارآیی فعالیت اعضای این هنگ شاهد کاهش وقوع آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی استان باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ساماندهی تیم‌های واکنش سریع و استقرار ۲۴ ساعته نیروهای کشیک، نصب تابلوهای هشداردهنده در مناطق بحرانی، ایجاد آتش بُر در عرصه‌های جنگلی و مرتعی جهت جلوگیری از سرایت آتش و نیز اطلاع رسانی مجازی و تهیه و پخش برنامه‌های ترویجی در خصوص لزوم حفظ و حراست از منابع طبیعی از جمله اقدامات پیش بینی شده در راستای پیشگیری و کاهش اثرات مخرب آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

مجتبی دهقان پور، رئیس جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این مراسم بهترین شیوه و موثرترین راهکار حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بویژه منابع آب و خاک را مشارکت همه جانبه ذینفعان و مردم در حفاظت از این عرصه‌ها عنوان کرد و افزود: با مشارکت مردم در فعالیت‌های منابع طبیعی مقدمات رشد و توسعه پایدار این عرصه‌ها فراهم خواهد شد.

گفتنی است: اعطای کارت همیار طبیعت افتخاری به رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان استان فارس و معاون دادستانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس و رئیس جهاد کشاورزی فارس و نیز توزیع و تجهیزات امدادی اطفای حریق عرصه‌های جنگلی در بین نیروهای هنگ امداد طبیعت فارس پایان بخش برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.