stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 439010
  • 08 خرداد 1401 - 13:33
3
مدیر صنايع تبديلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛

سهم ۴۶ میلیون دلاری صنایع کشاورزی در صادرات از فارس

سهم ۴۶ میلیون دلاری صنایع کشاورزی در صادرات از فارس
فارس_ مدیر صنايع تبديلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سهم بیش از 46 میلیون و 461 هزار دلاری محصولات صنایع تبدیلی و غذایی در صادرات بخش کشاورزی از گمرک این استان در سال 1400 خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

محمود باصری با اذعان به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی این استان از گمرکات دیگر مانند بوشهر و بندرعباس صادر می‌شود، تصریح کرد: عدد مذکور ۷۵ درصد ارزش کل صادرات بخش کشاورزی از گمرک استان فارس را در بر می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۱ هزار و ۳۲۴ تن محصولات کشاورزی از گمرک فارس به منظور صادرات خارج شده است، اظهار کرد: سهم وزنی محصولات صنایع تبدیلی و غذایی قریب به ۶۵ درصد کل محصولات صادراتی بخش کشاورزی از گمرک این استان می‌شود.

باصری با بیان اینکه سهم کالاهای صادراتی بخش کشاورزی نسبت به صادرات کل کالاهای غیر نفتی از استان فارس به ترتیب از نظر ارزشی و وزنی برابر با ۱۵ و ۱۷ درصد است، ابراز کرد: عمده محصولات صنایع تبدیلی و غذایی صادر شده شامل پودر و عصاره شیرین بیان، انواع پنیر و خامه است.

به گفته وی؛ خیارشور، دوغ، انواع شیر، خلال پسته، ماست، ترشیجات، عرقیات، خشکبار، کشمش، رب گوجه فرنگی، انجیر خشک، گلوتن گندم و غنچه گل محمدی نیز بخش دیگری از محصولات صنایع تبدیلی و غذایی صادراتی را شامل می شود.

او با اشاره به اینکه عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و ترکیه از جمله مقاصد صادراتی محصولات صنایع تبدیلی و غذایی استان فارس بوده اند، افزود: مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آماده همکاری با سرمایه گذاران در احداث واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.