stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 438737
  • 04 خرداد 1401 - 18:53
1

ریاض:تا پرونده فلسطین حل نشود،عادی سازی با اسرائیل در کار نیست/فروپاشی دولت لبنان مساله جدی است

ریاض:تا پرونده فلسطین حل نشود،عادی سازی با اسرائیل در کار نیست/فروپاشی دولت لبنان مساله جدی است

وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد، عربستان مادامیکه مسئله فلسطین حل و فصل نشود روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی نخواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از روسیا الیوم، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در پاسخ به سوالی در مجمع جهانی اقتصاد داووس درباره موضع ریاض نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت، تا زمانیکه مسئله فلسطین حل و فصل نشود عادی سازی در کار نخواهد بود.

بن فرحان پاسخ داد: هیچ چیزی در نگاه ما نسبت به این موضوع تغییر نکرده است، عادی سازی نتیجه نهایی نیست، بلکه نتیجه نهایی برای یک مسیر است.

وی افزود: عربستان بود که ابتکار صلح عربی را (در اجلاس سران کشورهای عربی در بیروت در سال ۲۰۰۲) ارائه  کرد و این طرح به عادی سازی کامل بین اسرائیل و منطقه منجر خواهد شد. اما تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، نمی‌توانیم روابط را با اسرائیل عادی سازی کنیم.

این طرح برقراری روابط عادی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را پیشنهاد می‌کند، اما در صورتی که این رژیم از سرزمین‌های عربی اشغال شده از سال ۱۹۶۷ خارج شود و تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شرقی را بپذیرد و راه حل عادلانه‌ای برای مسئله پناهندگان ایجاد شود.

وزیر خارجه عربستان همچنین تاکید کرد: اولویت در حال حاضر پیشبرد روند صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است و این قطعا به نفع منطقه، اسرائیل و فلسطین خواهد بود.

از سوی دیگر، بن فرحان در اولین واکنش رسمی از سوی ریاض به نتایج انتخابات پارلمانی لبنان گفت:‌ این نتایج می‌تواند گامی مثبت باشد، اما برای گفتن این موضوع خیلی زود است.

بن فرحان با بیان اینکه “لبنانی‌ها باید اصلاحاتی را برای بازپس گرفتن حاکمیت کشور انجام دهند”، گفت: فروپاشی دولت لبنان یک موضوع جدی است. وی بر لزوم تسریع در انجام اصلاحات برای جلوگیری از این امر تاکید کرد.

وی گفت: ما به بازگشت روند سیاسی در لبنان اهتمام می‌ورزیم و همه طرف ها باید برای آن تلاش کنند و اگر لبنانی‌ها اصلاحات را انجام دهند، خواهیم دید که چه چیزی لازم است انجام دهیم. تغییر و موضوع حزب الله در دست لبنانی‌ها است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.