stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 438710
  • 04 خرداد 1401 - 2:38
2

ضرورت تقویت نظام شبکه‌های بهداشت و درمان

ضرورت تقویت نظام شبکه‌های بهداشت و درمان
فارس_ ٣ هزار مرکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت در کشور با مشکل زیرساختی مواجه است که نیازمند بازسازی و یا ساخت مجدد هستند.
قلم | qalamna.ir :

رضایی مدیر مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، در اجلاسیه مدیران توسعه شبکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شیراز با بیان اینکه برابر با تشکیلات مصوب ٣٣ هزار واحد اجرائی خدمت، در قالب مراکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت در سطح کشور وجود دارد گفت: از این تعداد مراکز نزدیک به ٣ هزار مرکزبا مشکل زیرساختی مواجه که نیازمند بازسازی و یا ساخت مجدد هستند.
دکتر رضایی افزود: طبق پیش بینی‌های انجام شده برای بازسازی، ساخت مجدد و تجهیز مراکز بهداشت در کشور نزدیک به ١٨ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخش قابل توجهی از آن تأمین شده است.
رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز با اشاره به اینکه مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت با انجام واکسیناسیون‌ها از بدو تولد و ارزیابی کنترل و پی گیری بیماری‌هایی مانند فشارخون و دیابت و خدمات درمانی دیگر دارای اهمیت بسیاری هستند گفت: باوجود اینکه در استان فارس علاوه بر ٩٠۴
خانه بهداشت روستایی نزدیک به ٣٠٠ مرکز جامع خدمات سلامت هم وجود دارد، اما جا برای مناسب سازی بیشتر مراکز با ایده‌های استاندارد بسیار فراوان است و تلاش می‌شود همه شاخص‌ها را به صددرصد برسانیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.