stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 438658
  • 03 خرداد 1401 - 18:53
1

چرا در قالب تیم‌های ورزشی سایر ورزشکاران را بدنام می‌کنید؟

چرا در قالب تیم‌های ورزشی سایر ورزشکاران را بدنام می‌کنید؟

وزیر ورزش و جوانان در مورد مهاجرت و پناهندگی برخی ورزشکاران، عنوان کرد: چرا در قالب اعزام تیم های ورزشی دست به اینکار می زنید و سایر ورزشکاران را بد نام می کنید؟

قلم | qalamna.ir :

حمید سجادی در مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه امیدوار هستیم در عرصه وظایف خود در حوزه ورزش در این مقطع زمانی به بهترین شکل عمل کنیم، اظهار کرد: برایند حاکی از آن است که ورزش در دنیا به بلوغ رسیده است و باید ما نیز در حوزه ورزش عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ورزش ایران فعالیتهای خود را انجام می‌دهیم و اعزام ها بر اساس برنامه انجام می‌شود و با هزاران تماشاگر به ورزشگاه می‌رویم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دولت تصمیمات سختی را مدنظر قرار داده است، عنوان کرد: ما نیز در حوزه وظایف خود در ورزش فعالیت ها را پیش می بریم و باید بدانیم دشمنانی داریم که دندان تیز کرده اند.

سجادی با اشاره به اینکه ورزش ایران محترم است، بیان کرد: یعنی نمی توانیم انتخابات کمیته المپیک را به خوبی برگزار کنیم و نشان دهیم به بلوغ رسیده ایم؟

وی ضمن قدردانی از عملکرد هیات اجرایی کمیته المپیک، گفت: از  هیات اجرایی تشکر می کنم اما این امکان وجود داشت که تاریخ انتخابات را بر اساس ضوابط قانونی در هیات اجرایی تصویب و اعلام می کردند و اینکه تعیین زمان برگزاری انتخابات در اختیار مجمع قرار گرفته، ارزشمند است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه باید همدلی و وفاق در ورزش بیشتر شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمایشاتی در حوزه ورزش دارند و بیانیه گام سوم مسئله ای است که باید مدنظر قرار گیرد، همچنین دغدغه هایی از سوی رییس جمهور در حوزه ورزش وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی تکالیف از جمله بیمه، معیشت ورزشکاران، استفاده بهینه از اماکن ورزشی، تکمیل و ساخت اماکن ورزشی،  اعزام های ورزشی و… بر عهده وزارت ورزش و جوانان است که باید به خوبی مدیریت شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد مهاجرت و پناهندگی برخی ورزشکاران، عنوان کرد: چرا سایر ورزشکاران را بد نام می‌کنید؟ اگر قرار است در کشور دیگری زندگی کنید یا اینکه یکسال به کشور دیگری بروید یا اینکه برای تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کنید چرا در قالب تیم های ورزشی به اینکار دست می زنید و سایر ورزشکاران را بد نام می‌کنید؟

همچنین وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران به مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک اشاره و بیان کرد: خدمت اعضای محترم مجمع خسته نباشید می‌گویم و از هیات اجرایی و آقای صالحی امیری تشکر می‌کنم که این مجمع را برگزار کردند. دو تاریخ برای انتخابات به شور گذاشته شد و تاریخ دوم که بعد از مسابقات کشورهای اسلامی بود با اکثریت آرا به تصویب رسید. تاریخ ۲۰ تیر را به دلایلی که کارشناسی کرده بودند، به صلاح نبود. در مجمع سخنرانی و نقطه نظراتی هم مطرح شد و جمع بندی من هم در مورد مباحث کلی ورزش و در تکمیل مباحثی بود که هفته گذشته در جلسه با روسای فدراسیون‌ها داشتم.

او در مورد رای‌گیری در مورد برخی از مواد اساسنامه گفت: در مورد آیین نامه آقای صالحی امیری توضیح می‌دهند. پیشنهاداتی به IOC  ارائه شده بود و IOC  هم نکاتی را به عنوان پیشنهاد منعکس کرده بود که در مجمع به شور گذاشته شد.

سجادی در مورد روند واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس گفت: شرایط واگذاری شروع شده و راضی هستیم. کمیته مصارف هم در مورد منابع مالی دو باشگاه تشکیل شده است. این دو باشگاه در حال حاضر هر کدام به تفکیک ۳۵۰ میلیار تومان پول نقد دارند و از شرایط گذشته دور شده‌اند. نسیت به هیچکدام از آن شرایط که این دو باشگاه یا کمبود منابع مالی و یا بدهی داشتند، حس خوبی نداشتیم. همان بدهکاری‌ها هم کار دست دو باشگاه بود. علاقمندان به فوتبال و جامعه ورزش خوب یادشان است که AFC یکسری تکالیف از سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که از طرف استقلال و پروسیولیس خوب انجام نشده بود. مهمترین مساله بدهی‌های مالی بود و الان به سمتی می رویم که شرایط استاندارد را پپدا کنند.

او در این مورد افزود: الان شرایط واگذاری به جایی رسیده که این دوباشگاه منابع قابل توجهی پول نقد دارند که در تصمیم‌گیری، برنامه ریزی، جذب بازیکن و شروع یک دوره جدید لیگ اعتماد به نفس بهتری به مدیریت هر دوباشگاه می‌دهد. این اثرات ارزشمندی است که شروع واگذاری گذاشته و امیدوارم تا پایان تابستان به مرحله ۵۱ درصد واگذاری به مردم برسیم. سازمان خصوصی سازی برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند و وزارت اقتصاد هم پای کار است.

وزیر ورزش در واکنش به مصاحبه سرمربی تیم ملی فوتبال که گفته در راه آماده سازی تیم ملی فوتبال بی تدبیری صورت گرفته و وزیر ورزش ورود کند، گفت: چشم ورود می‌کنم. در جلسه بودم، از این اخبار بی اطلاع هستم و هنوز به گوشم نرسیده اگر قرار باشد رسیدگی کنیم حتما این کار را انجام می‌دهیم.

او در پاسخ به این سوال که انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری تعیین تکلیف نمی‌شود، گفت: آقای پولادگر برنامه‌ریزی می‌کنند و به زودی برگزار می‌شود.

وزیر ورزش در واکنش به انتقاد برخی از روسای فدراسیون‌ها مبنی بر اینکه بودجه از طریق دولت به فدراسیون‌ها ابلاغ نشده است، بیان کرد: من از ابتدا در جلسه بودم و چنین چیزی مطرح نشد اما به خود ما هم گفته‌اند. چیز جدیدی و خاصی نیست. آقای پولادگر در حال برنامه‌ریزی است و جلسات تفاهم نامه بودجه فدراسیون‌ها را به زودی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.