stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 438634
  • 03 خرداد 1401 - 10:55
2

قصاص،حکم دادگاه شیراز برای قاتل شهید رنجبر

قصاص،حکم دادگاه شیراز برای قاتل شهید رنجبر
فارس_ برای قاتل شهید رنجبر، باز هم حکم قصاص صادر شد.
قلم | qalamna.ir :

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: قاتل شهید رنجبر که برای دومین بار پای میز محاکمه در دادگاه کیفری یک استان فارس حاضر شده بود با رأی قضات این شعبه به قصاص نفس محکوم شد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: پس از اعلام نقص و نقض رأی اولیه توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور، اقدامات قضایی در راستای تأمین نظر مرجع عالی قضایی در دستورکار قرار گرفت و پس از رسیدگی دوباره به پرونده حکم بر محکومیت متهم ایمان سبزی کار صادر شد.
وی با بیان اینکه حکم قصاص متهم برای ارتکاب قتل عمد و شهادت مرحوم علی اکبر رنجبر است گفت: متهم به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق به دلیل سرقت توأم با آزار سلاح شهید رنجبر و مهمات مربوط نیز محکوم شده است.
رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: متهم به دلیل ضرب و جرح عمدی سرباز وظیفه پاسگاه با چاقو، به تحمل یک سال حبس و پرداخت دیه هم محکوم شده است.
حجت الاسلام موسوی گفت: پس از فرجام خواهی وکیل متهم در مرحله قبلی رسیدگی، دیوان عالی کشور دستوراتی مبنی بر بررسی سلامت روانی متهم توسط کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی صادر کرده بود که کمیسیون تخصصی به صورت قطعی سلامت روان و قوه تمیز و اراده متهم را تأیید کرد.
شهید علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ هنگام اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد(قمه) به گردنش به شدت مجروح شد و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.
در این حادثه، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد. از این شهید یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) ظهر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.
پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات قاتل شهید رنجبر در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس رئیس کل دادگستری فارس، ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ حکم قصاص برای متهم این پرونده را اعلام کرد و گفت: قاتل شهید رنجبر به قصاص، حبس، شلاق و پرداخت دیه محکوم شد.
دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نیز رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرده بود: رسیدگی به پرونده قاتل شهید رنجبر پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور با تعیین وقت مجدد رسیدگی در دستور کارشعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس قرار گرفت.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.