stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 438598
  • 02 خرداد 1401 - 19:06
0

زخم کاری سارقان به جیب چهره‌ها!

زخم کاری سارقان به جیب چهره‌ها!

سرقت گوشی وزیر ورزش و جوانان،‌ ماجراهای جنجالی سرقت از آدم‌های معروف را دوباره در ذهن‌ها زنده کرده است.

قلم | qalamna.ir :

روزنامه خراسان نوشت: «سرقت از آدم‌معروف‌ها و چهره‌های سرشناس بارها خبرساز شده و توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده است. در آخرین مورد هفته پیش بود که تلفن همراه وزیر ورزش مقابل مسجد بلال به سرقت رفت. این سارق با مشاهده شلوغی مقابل مسجد بلال وارد جمعیت می‌شود و بدون اینکه بداند جیب چه کسی را می‌زند، گوشی موبایل وزیر ورزش را سرقت می‌کند. مأموران پلیس آگاهی تهران پس ‌از بررسی فیلم محل سرقت و تحقیقات میدانی، هویت سارق را شناسایی و روز گذشته او را در حاشیه تهران دستگیر کردند. با دستگیری متهم، گوشی حمید سجادی کشف و تحویل او شد. البته تحقیقات از متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد. به همین بهانه به ماجراهای جنجالی سرقت از آدم‌های معروف خواهیم پرداخت.

دستکش‌های عقاب در جام‌ جهانی ۱۹۹۸
از چه کسی؟ احمدرضا عابدزاده

فروردین ۹۹ خبر رسید به ویلا و رستوران «احمدرضا عابدزاده» در شمال دستبرد زده شده‌ است. لباس‌ها و دستکش‌های او در جام‌ جهانی ۱۹۹۸، تابلوهای نفیس، تعدادی از هدایای یادگار مردم به عقاب آسیا و یکسری وسایل گران‌قیمت دیگر به سرقت رفتند. چند روز بعد اعلام شد که سه سارق و یک مالخر در ارتباط با پرونده دروازه‌بان اسبق تیم ملی بازداشت شده‌اند. این پرونده حاشیه هم کم نداشت. ادعا شد که سارقان خانه عابدزاده سابقه‌دارانی بوده‌اند که به مرخصی رفته‌ بودند اما پلیس این موضوع را تکذیب کرد.

ربودن چرخ‌های خودروی سلطان
از چه‌ کسی؟ علی پروین

این چهره سرشناس فوتبال در اواخر سال ۷۰ هنگامی که در ویلای خود در شمال مشغول استراحت بود با سرقت چرخ‌های خودروی خود مواجه شد. سارقان با ربودن چهار چرخ خودروی سلطان عملا هیچ‌گونه لاستیکی برای سلطان آن روزهای فوتبال ایران نگذاشتند. هویت این دزد که جرات دزدی از سلطان را داشته‌است، هنوز نامشخص است.

سرقت لپ‌تاپ و دوربینِ هدیه
از چه کسی؟ هدیه تهرانی

اواخر خردادماه ۱۳۸۶، «هدیه تهرانی» در تماس با ایسنا اعلام کرد که لپ‌تاپ و دوربین‌اش را از خودرویش که در پارکینگ بیمارستانی پارک شده‌ بود، سرقت کرده‌اند. سارق یا سارقان کاری به پول‌ها و دیگر اشیای قیمتی داخل ماشین نداشته‌اند و به‌ نظر می‌رسیده که صرفا دنبال اطلاعات شخصی خانم تهرانی بوده‌اند. او بلافاصله موضوع را به اطلاع پلیس آگاهی رسانده‌ بود اما خبری وجود ندارد که بفهمیم لپ‌تاپ و دوربین خانم تهرانی به ایشان برگردانده شد یا خیر.

استوک اختصاصی نایک
از چه کسی؟ جواد نکونام

«جواد نکونام»، کاپیتان سابق تیم ملی و هافبک باتجربه استقلالی‌ها به دزدیده‌شدن استوک‌هایش (کفش‌های کتانی مخصوص فوتبال) عادت کرده است. او تقریبا هر ماه یک استوکش را به خاطر دزدی از دست داده! همه این استوک‌ها به کنار، نکونام هنوز هم از آن کتانی حرف می‌زند که شرکت نایک آن را به صورت اختصاصی برایش تولید کرده بود؛ استوکی که سه رنگِ پرچم ایران روی آن نقش بسته بود و در سال ۹۲ به سرقت رفت!

داستان ترسناک دختر آقای نویسنده
از چه کسی؟ نیروانا قاسم‌خانی

مهرماه سال ۹۹ نیروانا قاسم‌خانی دختر مهراب قاسم‌خانی نویسنده سریال‌ «شب‌های برره» سرقت تلفن همراه در خودرو به واسطه قمه را تجربه کرد. مهراب قاسم‌خانی از این اتفاق در صفحه شخصی خود نوشت و خبر این سرقت به سرعت در فضای مجازی پیچید. چند روز بعد از این سرقت، پلیس، دزد را دستگیر کرد و او را با دختر قاسم‌خانی روبه‌رو کرد. نیروانا گفت: «من سارق زورگیر را قبل از اینکه بخواهد نقشه‌اش را عملی کند دیدم اما نمی‌دانستم چه فکری در سرش است.»

سرقت کیف «جیران» با یک مشت!
از چه کسی؟ پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار که این روزها مردم بیشتر او را با «جیران» می‌شناسند تجربه سرقت اموال را پشت سر گذاشته است. سال ۹۵ دو سارق موتورسوار کیف او را که روی صندلی جلوی خودرو بود، دزدیدند. او درباره این حادثه گفته است: «جوانی از شیشه تا کمر خود را داخل خودرو کرد و کیفم را قاپید. کیف را گرفتم ولی یک مشت به من زد و کیف را با خودش برد.» مدتی بعد دزدها پیدا شدند اما از کیف و مدارک داخل آن خبری نبود.

چه می‌کنه این دزد!
از چه‌ کسی؟ عادل فردوسی‌پور

ماجرای سرقت از فردوسی‌پور به سال ۸۷ برمی‌گردد که بعد از یک سفر متوجه دزدیده‌شدن اموالش از جمله مقداری سکه، دلار، تابلو فرش و چند تخته فرش از منزلش شد. بعدها با دستگیری این دزدها گویا اموال به این استاد زبان دانشگاه شریف بازگرداننده شد و دزدان منزل او هم بعد از دستگیری اعتراف کردند که تا قبل از ورود به خانه از هویت صاحبخانه اطلاعی نداشتند.

طعمه‌شدن لباس‌های سرمربی تیم‌ ملی
از چه کسی؟ کی‌روش

در میان پرونده‌های سلبریتی‌های مال‌باخته، مورد «کارلوس کی‌روش» از همه عجیب‌تر بود. دو بار در سال‌های ۹۳ و ۹۵ به اموال کی‌روش دستبرد زده شد اما ماجرا مربوط به خانه و ماشین یا اطلاعات شخصی نبود بلکه کت‌وشلوار مارک‌دار و لباس تمرین آقای کی‌روش بود که چشم سارقان را گرفته‌ بود. کسی از سرنوشت لباس‌های به‌سرقت‌رفته کی‌روش خبر ندارد.

گاو صندوقی پُر از دلار
از چه کسی؟ فرهاد مجیدی

بهمن سال گذشته، زمانی که سرمربی استقلال‌تهران به خانه برگشت، متوجه دستبرد به گاو صندوقی شد که در آن وسایل گرانقیمتی داشت. او به پلیس اعلام کرده چند ساعت گرانقیمت، پول نقد، دلار و چک‌هایی داشته که گم‌شدن آنها برایش درد سر ایجاد خواهد کرد. در گام نخست، فیلم دوربین‌های مداربسته بازبینی شد و معلوم شد که سارقان دو نفر بودند. آنها در حالی‌ که ماسک به‌ صورت داشتند، پس از تخریب در وارد خانه شدند و پس از جست‌وجو گاوصندوق را پیدا و با مهارت تمام در آن را باز کرده و دست به سرقت زده بودند. آنطور که فیلم‌ها نشان می‌داد سارقان حدود ساعت یک بامداد وارد خانه شده و دقایقی بعد آنجا را ترک کرده بودند. تا این لحظه خبری از دستگیری این سارقان منتشر نشده است.

گردنبندقاپی از آقای گل
از چه کسی؟ علی دایی

عصر هفت آبان ۱۴۰۰، زمانی که علی دایی و دخترش از دفتر کار خود در زعفرانیه خارج شدند، یک گردنبندقاپ باسابقه، گردنبند طلای این فوتبالیست معروف را در کسری از ثانیه دزدید و فرار کرد. ویدئوی این سرقت که از طریق یک دوربین مداربسته به دست آمده بود به سرعت در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. پلیس، چهار روز بعد، سارق را بازداشت کرد. عجیب این که سارق گفته بود اگر می‌دانستم او علی دایی است گردنبندش را نمی‌قاپیدم!»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.