stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 438576
  • 02 خرداد 1401 - 18:53
0

کشف ۳۰ فقره موبایل قاپی در شمال تهران/ شرور سابقه دار محله تهرانپارس دستگیر شد

کشف ۳۰ فقره موبایل قاپی در شمال تهران/ شرور سابقه دار محله تهرانپارس دستگیر شد
قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه از سایت پلیس تهران، سرهنگ جلیل موقوفه ای با اشاره به دستگیری سه موبایل قاپ حرفه ای گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در شهرک قدس به روش موبایل قاپی توسط یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش دستگیری سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس بر عهده گرفتند و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه ماموران با تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات تردد و حضور سارقان را شناسایی کردند، افزود: ماموران، حین گشت زنی در نقاط جرم خیز و محل حضور سارقان به یکدستگاه موتورسیکلت سه ترک با پلاک مخدوش مشکوک که مشاهده شد یکی از متهمان پیاده و در حال زاغ زنی شهروندی بوده و اقدام به سرقت تلفن همراه وی کرده و سوار بر موتورسیکلت متواری شدند که پلیس سریعا وارد عمل می شوند، سارقان که با حرکت خلاف جهت در خیابان، سعی داشتند به فرار خود ادامه دهند، به علت بالا بودن ترافیک با خودرویی برخورد و زمین گیر و دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه در بررسی اولیه از متهمان سه دستگاه تلفن همراه سرقتی و دو قبضه سلاح سرد و کلاه و دستکش کشف شد، تصریح کرد: متهمان ۱۸ تا ۲۰ ساله که یکی از آنها از اتباع کشور همسایه بود در در تحقیقات اولیه به جرم خود و موبایل قاپی در شمال تهران به خصوص شهرک قدس با همدستی یکدیگر و ۳۰ فقره سرقت مشابه تا کنون اعتراف کردند و تعدادی از مال باختگان نیز  شناسایی شدند.

موقوفه ای با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

شرور سابقه دار محله تهرانپارس دستگیر شد

سرکلانترچهارم پلیس پیشگیری از دستگیری شروری که با استفاده از سلاح سرد قدرت نمایی کرده و نظم عمومی را برهم زده بود، خبر داد.
 
سرهنگ اردشیر نادری بیان کرد: در پی خبر دریافتی مبنی بر عربده کشی یک شرور و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان در محله تهرانپارس رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران با تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه شرور سابقه دار را شناسایی کردند، افزود: ماموران با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و از محل اختفای وی نیز دو قبضه سلاح سرد کشف و متهم به کلانتری منتقل شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه متهم دارای سابقه در شرارت است ادامه داد: متهم در کلانتری و در تحقیقات اولیه با ابراز پشیمانی به جرم خود اعتراف و به محض دستگیری متهم، تعدادی از اهالی محل با حضور در کلانتری و دیدار با رییس کلانتری از اقدام ضربتی و مقتدرانه پلیس در برخورد و دستگیری عامل ایجاد نا امنی برای شهروندان در محله تهرانپارس قدردانی کردند.

نادری با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت با جدیت بر خورد می شود، خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کیف قاپ محله پاسداران در دام پلیس

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری کیف قاپ حرفه ای محله تهرانپارس حین سرقت خبر داد و گفت: متهم از اتباع کشور همسایه بود.

سرهنگ محمدقاسم طرهانی بیان کرد: در پی افزایش سرقت لوازم و اشیا قیمتی در محله پاسدارن خصوصا افزایش سرقت به روش کیف قاپی رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۰۲ پاسداران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات حضور سارقان را شناسایی کرده و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند، افزود : ماموران حین گشت زنی در نقاط جرم خیز محله پاسدارن با اطلاعات کسب شده از حضور سارقان، به فردی که در حال پرسه زنی بی هدف در داخل پیاده رو بوده مشکوک و وی را زیر نظر می گیرند که در همین حین متهم اقدام به سرقت کیف پول یکی از شهروندان می کند، پلیس سریعا وارد عمل شده و متهم با مشاهده ماموران به صورت پیاده متواری که با هوشیاری ماموران، در نهایت وی دستگیر می شود.

جانشین پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه در بررسی اولیه از متهم، کیف پولی که لحظاتی قبل سرقت کرده بود کشف شد ادامه داد: متهم ۳۰ ساله که از اتباع کشور همسایه بود در تحقیقات اولیه به جرم خود و پنج فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و تعدادی از مالباختگان نیز شناسایی شدند.

طرهانی  با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری فروشنده داروهای کمیاب در تهران

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهمان دستگیر شده بیش از ۴۰ هزار قلم انواع داروی نایاب و کمیاب کشف شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در راستای مبارزه با فروشندگان دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک کانال تلگرامی با تعداد ۴۳ هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می کرد مشاهده شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمان که دو نفر بودند و پس از تشریفات قضایی مجرمان در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از ۴۰  هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از وی کشف شد.

گودرزی افزود: پلیس فتا با بررسی های مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با کسانی در این فضا اقدام به فروش این گونه اقلام کنند، مطابق قانون برخورد می کند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

احتکار کالا، کم فروشی و گران فروشی، خیانت به مردم است

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ معتقد است، انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ سیاسی جهان بود که همه معادلات جهان خواران را به هم زد، معادله ای که در آن ابر قدرت های جهان و در رأس آن آمریکای جهانخوار ارباب دهکده جهانی بود و دیگر ملل رعیت آن بودند.

سردار حمید هداوند در یادداشتی اینطور بیان داشته است: انقلاب اسلامی ایران طلیعه حاکمیت اسلام بود. اسلامی که بر پایه احکام الهی بنیان نهاده شده است و مردمی که از جور ستم ظالمان به ستوه آمده بودند تحت لوای انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام (ره) قیام کردند و طومار ستم شاهی را در هم پیچیدند. حکومت پهلوی که به گواه تاریخ دست نشانده و مزدور اجانب و استعمار جهانی بود. حکومتی که توسط انگلیسی ها به وجود آمد و همه خط و ربط های خود را از آنان می گرفت و به نوعی تامین کننده و حافظ منافعشان بود. انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) عظیم الشان دست اجانب و بیگانگان را از این مرز و بوم کوتاه کرد و روح اعتماد به نفس و خود باوری را در وجود جوانان دمید.

انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ سیاسی جهان بود که همه معادلات جهان خواران را به هم زد. معادله ای که در آن ابر قدرت های جهان و در راس آن آمریکای جهان خوار ارباب دهکده جهانی بود و دیگر ملل رعیت آن بودند. انقلاب اسلامی ایران نشان داد می توان در برابر ظلم و ستم ظالمان بپاخواست. انقلاب اسلامی نشان داد که ملت ها می توانند در سرنوشت خود سهیم باشند و زورگویان نمی توانند حق آنان را مصادره کنند.

پیام انقلاب اسلامی مرزهای کشورهای مختلف را در نوردید و الگوی همه مظلومان و ستمدیدگان جهان شد و بیداری آنان را به همراه آورد. بیداری ملل جهان به طور حتم منافع و مستعمرات ابرقدرت های ظالم دنیا را به مخاطره می انداخت. از این رو همه عزم خود را جزم کردند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند. آنان کودتای نوژه و بسیاری اتفاقات دیگر را رقم زدند تا این انقلاب را سرکوب و منکوب نمایند اما زهی خیال باطل. غافل از این بودند که خدا حافظ اصلی این انقلاب است؛ در حادثه طبس شن ها به فرمان الهی سپاه دشمنان را در هم کوبیدند. همچنانکه ابابیل سپاه ابرهه را ساقط کردند. بدون شک دست امداد الهی همواره حامی و پشتیبان ملت بزرگ ما بوده است و اینگونه است که مردم ما توطئه ها و تهاجم های پیدا و پنهان دشمنان را پشت سر گذاشتند. توطئه های نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … دشمنان در برهه های مختلف علیه انقلاب اسلامی ابتر بوده است و بحول قوه الهی با هوشیاری و بصیرت در صحنه بودن مردم با شکست مواجه شده است.

اما امروز دشمنان در حوزه اقتصادی به میدان مبارزه علیه ملت ما آمده اند و با نشانه گرفتن مسائل اقتصادی کشور از طریق تحریم های ظالمانه همه تلاش خود را به کار بسته اند تا مردم را تحت فشار قرار دهند و در این مسیر با تمام توان پای کار ایستاده اند.
اما آنچه در این میان بیش از هرچیز دیگری هر فرد منصف و با وجدانی را متاثر می سازد همراهی برخی عناصر فرصت طلب از این حوادث و شرایط است. احتکار کالا، کم فروشی و گران فروشی توسط برخی افراد فرصت طلب و در واقع زالو صفت، بدون شک همراهی با دشمنان و آب به آسیاب آنان ریختن است. امروز هم اتحاد و انسجام ملت در مقابل توطئه دشمنان و بصیرت افزایی، راه برون رفتن از توطئه دشمنان است که بحول و قوه الهی مردم ما از این امتحان بزرگ نیر سربلند و موفق عبور خواهند کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.