stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 438512
  • 01 خرداد 1401 - 18:55
0

شروع دومین گرنداسلم فصل/ نادال، جوکوویچ و آلکارز مثلث قهرمانی

شروع دومین گرنداسلم فصل/ نادال، جوکوویچ و آلکارز مثلث قهرمانی

دومین گرنداسلم فصل تنیس در حالی در پاریس شروع شد که همه نگاه‌ها به ۳ تنیسور مطرح این دوره است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا  وبه نقل از تایمز، دومین گرند اسلم فصل تنیس – رولان گاروس – از امروز در زمین خاکی ورزشگاه رولان گاروس آغاز می شود. مدافع عنوان قهرمانی مردان نواک جوکوویچ صرب است، در حالی که باربورا کریچیکووا تنیسور اهل چک از عنوان قهرمانی سال گذشته خود در  زنان دفاع خواهد کرد.

اولین مسابقات اوپن فرانسه در سال ۱۸۹۱ برگزار شد. از سال ۱۹۲۸ این مسابقات در ورزشگاهی برگزار می‌شود که به نام رولان گاروس خلبان فرانسوی که یک ماه قبل از پایان جنگ جهانی اول و یک روز قبل از تولد ۳۰ سالگی خود در عملیات درگذشت نامگذاری شده است.

مسابقاتی که از امروز یکشنبه اول خرداد شروع شده است صد و بیست و ششمین دوره رقابت‌هاست. جایزه مسابقات امسال نسبت به دوره های قبل افزایش چشمگیری داشته است. جوایز رقابت ها دو سال پیش ۳۸ میلیون یورو بود، سال گذشته  ۳۴.۴ میلیون یورو و امسال ۴۳.۶ میلیون یورو است.

جذابیت اصلی تورنمنت مردان امسال این است که آیا رافائل نادال اسپانیایی که به زودی  ۳۶ ساله می شود، می تواند برای چهاردهمین بار در پاریس قهرمان شود؟ در طول دوران حرفه ای خود، نادال تنها سه مسابقه را در پاریس از دست داد. در سال ۲۰۰۹ او در دور چهارم به رابین سودرلینگ سوئدی باخت، دو بار دیگر “سلطان خاک رس” توسط جوکوویچ شکست خورد. نادال امسال موفق شد با کسب بیست و یکمین عنوان گرند اسلم یک رکورد دیگر به نام خود ثبت کند. او قهرمان مسابقات آزاد استرالیا شد. با این حال، جوکوویچ در پاریس می‌تواند از نظر تعداد قهرمانی‌های گرند اسلم به رقیب اصلی خود نادال برسد.

علاوه بر جوکوویچ و نادال، یکی از مدعیان دیگر قهرمانی در پاریس، کارلوس آلکارز تنیسور ۱۹ ساله اسپانیایی است. در این فصل، این ورزشکار چهار عنوان از جمله دو تورنمنت مسترز در میامی و مادرید را به دست آورد. این تنیسور اسپانیایی همچنین برنده تورنمنت بارسلونا شد که در زمین خاکی برگزار شد. آلکاراز ۱۰ پیروزی متوالی به دست آورد و در مسابقات مادرید ابتدا نادال را  شکست داد و سپس در نیمه نهایی جوکوویچ را برد تا مطرح شود. 

در بخش بانوان ایگا سویاتک لهستانی شانس اصلی قهرمانی است که با ۲۸ پیروزی متوالی به دومین گرند اسلم فصل صعود کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.