stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 438502
  • 01 خرداد 1401 - 18:54
1

مذاکره کننده اوکراین آتش بس یا سازش با روسیه را رد کرد

مذاکره کننده اوکراین آتش بس یا سازش با روسیه را رد کرد

اوکراین توافق برای آتش بس با روسیه را رد کرده و گفت: کی‌یف هیچ توافقی را با مسکو که شامل واگذاری قلمروی این کشور باشد،‌ نمی‌پذیرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین با تاکید بر این مساله که موضع کی‌یف درباره جنگ سازش ناپذیر است، ادامه داد، سازش با روسیه برای اوکراین یک پس‌رفت است چون مسکو پس از هر گونه توقف در درگیری بار دیگر با تمام قوا وارد عمل می‌شود.

وی همچنین گفت: جنگ در اوکراین پس از هرگونه سازش با روسیه متوقف نمی‌شود بلکه تنها برای مدتی متوقف می‌شود. پس از آن هم روس‌ها با شدت بیشتری جنگ را ادامه می‌دهند و تسلیحات و نیروی نظامی خود را افزایش داده و بر روی اشتباهات خود کار می‌کنند و خطاها را برطرف کرده و با قوای جدید و مقیاس بیشتر دست به حمله می‌زنند.

این مقام اوکراینی همچنین درخواست‌های غرب برای آتش‌بس فوری شامل باقی ماندن نیروهای روسیه در بخش‌هایی اشغال شده جنوب و شرق اوکراین را “بسیار عجیب” دانست و آن را رد کرد.

وی افزود: نیروهای روسی باید اوکراین را ترک کنند و پس از آن از سرگیری هرگونه روند صلح امکان پذیر خواهد بود. یک آتش بس به دستاویزی برای کرملین بدل می‌شود.

مذاکره کننده اوکراینی در ادامه گفت: روس‌ها می‌خواهند به نوعی از موفقیت نظامی دست پیدا کنند اما با توجه به کمک‌های نظامی از شرکای غربی، هیچ موفقیت نظامی وجود ندارد. روسیه باید شکست بخورد و هدف یک شکست دردناک باشد.

هر دو طرف درگیر می‌گویند مذاکرات صلح دچار رکود شده و هر کدام یکدیگر را مقصر می‌دانند.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی هزاران تن از مردم این کشور کشته و میلیون‌ها تن هم آواره شدند. همچنین شهرها و روستاها نیز در نتیجه این حملات در اوکراین تخریب شده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.