stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 438474
  • 01 خرداد 1401 - 14:52
1

محموله قاچاق ۶ میلیاردی در ایستگاه راه‌آهن شیراز/توقیف ۴۱۸ هزار لیتر سوخت در مرزهای آبی هرمزگان

محموله قاچاق ۶ میلیاردی در ایستگاه راه‌آهن شیراز/توقیف ۴۱۸ هزار لیتر سوخت در مرزهای آبی هرمزگان
قلم | qalamna.ir :

روز یکشنبه از سایت پلیس، سردار «حشمت اله ملکی» با اشاره به کشف کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال گفت: با تلاش همکاران در پلیس راه آهن فارس، مرسوله پستی قاچاق شامل انواع مختلف لوازم در ایستگاه راه آهن شیراز، کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ماموران دایره آگاهی پلیس راه آهن مستقر در انبار توشه، هنگام بازدید و کنترل بارهای ارسالی از شیراز به مقصد تهران ۲ هزار و ۷۰۰ قلم کالای خارجی قاچاق شامل لوازم الکترونیکی خانگی، پوشاک و البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های خوراکی و لوازم ورزشی کشف کردند.

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان اینکه سه نفر صاحبان مرسوله‌های پستی فاقد هرگونه مدارک گمرکی از دستگاه‌های ذیصلاح بودند، گفت: کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند.

ملکی با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به همراه کالاهای کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: مبارزه هدفمند با قاچاق کالا و ارز بسترساز حمایت از اقتصاد داخلی است بنابراین مبارزه قاطع، هدفمند و موثر با عناصر قاچاق همواره از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس راه آهن است و تلاش خواهیم کرد با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای آموزشی در راستای فرهنگ سازی‌عدم استفاده از کالای قاچاق و کیفیت بخشی تولیدات داخلی، گام‌های موثری برداشته شود.

کشف ۳۵ میلیارد کالای قاچاق توسط پلیس گمرک آذربایجان غربی و خوزستان
رییس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف یک دستگاه خودروی سواری و انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد ریال خبر داد.

سردار «هادی رفیعی کیا» در این باره گفت: مأموران پلیس گمرک در استان‌های آذربایجان غربی و خوزستان با اشراف اطلاعاتی، اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی و کشف یک دستگاه خودروی سواری و انواع کالای قاچاق از قبیل هشت دستگاه گیربکس ماشین‌های سنگین شدند.

وی افزود: در این راستا متهمان دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این پلیس برخورد قاطعانه با اخلال‌گران در نظام اقتصادی را با جدیت در دستور کار خود دارد، یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا با شماره گیری سامانه ۱۱۰، پلیس را در این مأموریت یاری کنند.

توقیف ۴۱۸ هزار لیتر سوخت در مرزهای آبی هرمزگان
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف هشت محفظه پلاستیکی موسوم به مشک ماری حاوی ۴۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل در مرزهای آبی استان هرمزگان خبر داد.

سردار «احمدعلی گودرزی» در این باره گفت: مرزبانان استان هرمزگان مستقر در مرزهای آبی سیریک در اجرای طرح ضربتی مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی با انجام کار اطلاعاتی و گشت زنی های هدفمند از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال مقادیر قابل توجهی سوخت به وسیله محفظه های پلاستیکی موسوم به مشک ماری مطلع و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی صحت خبر، مرزبانان به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان اقدام به فرار کردند که با سرعت عمل مأموران دو شناور توقیف، پنج نفر دستگیر و  هشت عدد مشک ماری حاوی ۴۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل کشف شد.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت های کشف شده را ۱۱۳ میلیارد ریال و ۷۶۵ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار کرد: سوخت ها به شرکت پخش فرآورده های نفتی میناب تحویل شد.

گودرزی گفت: مرزبانان با توکل بر خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) و همچنین آمادگی عملیاتی و رزمی با هرگونه تجاوز مرزی و قاچاق در مرزها برخورد قاطعانه خواهند داشت.

«قانونمندی»؛ اساس کار مرزبانی
فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه قانون‌مندی یک اصل مهم و اساس کار مرزبانی است، افزود: نظم و انضباط یک واحد نشانه آمادگی کامل آن یگان برای انجام ماموریت هاست.

سردار «احمد علی گودرزی» در نشست با فرماندهان و معاونان فرماندهی مرزبانی استان کردستان اظهار کرد: ماموران مرزبانی در سایه نظم و انضباط، می‌توانند به وظیفه خود برای تأمین امنیت دست یابند و تولید امنیت در سایه نظم و مدیریت حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: نظم و انضباط حاکم بر یک واحد مرزبانی نشانه آمادگی کامل آن واحد برای انجام ماموریت‌های پیش رو بوده و علاوه بر این مردم نیز از دیدن یک واحد نظامی منضبط امیدوار شده و احساس رضایت می‌کنند.

فرمانده مرزبانی کشور قانونمندی را یک اصل مهم و اساس کار در مرزبانی عنوان کرد و گفت: آنچه ما را در تحقق مرزبان در تراز انقلاب اسلامی و اجرای صحیح قانون ثابت قدم و استوار نگه می‌دارد، اعتقاد به ولایت فقیه و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی است.

گودرزی نظارت را موجب پویایی و بالندگی سازمان دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت سلسله مراتب بر زیر مجموعه، باید یگان‌ها نیز با خود کنترلی، خود مراقبتی و خود ارزیابی مستمر موجب نمایان شدن اشکالات و معایب شده و با برنامه ریزی در جهت رفع این مشکلات می‌توان در راستای تعالی و ارتقاء وضعیت گام بردارند.

ارشدترین مقام در مرزبانی اضافه کرد: بی‌تردید قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد کردن خسارت جبران ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت و ضروری است در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی مسئولان مربوطه احساس مسئولیت ویژه داشته و همواره به وظایف و مأموریت‌های سازمانی به نحو شایسته عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و موثر با عناصر قاچاق کالا همواره از مهم‌ترین ماموریت‌های مرزبانی بوده و تلاش بر این است تا با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای آموزشی در راستای فرهنگ سازی‌عدم استفاده از کالای قاچاق و کیفیت بخشی تولیدات داخلی، گام‌های موثری برداشته شود.

فرمانده مرزبانی فراجا یکی از مهمترین عوامل موفقیت در اجرای ماموریت‌های مرزبانی را داشتن آموزش تخصصی متناسب با ماموریت برشمرد و عنوان کرد: توجه به نیازهای واقعی آموزش در یگان با در نظر گرفتن نوع مأموریت‌ها و پرهیز از روزمرگی نقش مهمی در پیشبرد اهداف و ماموریت‌ها دارد.

گودرزی، اجرای بازی جنگ، طراحی سناریوهای عملیاتی جهت پیاده سازی و استمرار تمرین را بهترین راه ارتقاء آمادگی و توان رزمی نیرو در میدان عمل عنوان کرد.

این مقام ارشد مرزبانی اشراف اطلاعاتی را از ضروریات مدیریت کارآمد برشمرد و گفت: فرماندهان و مدیران باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند زیرا اشراف اطلاعاتی دقیق و به روز و اقدامات پیش دستانه در اجرای ماموریت‌ها بسیار مهم است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.