stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 438469
  • 01 خرداد 1401 - 11:55
1

شیراز برای ورود گردشگران جام جهانی قطر آماده است

شیراز برای ورود گردشگران جام جهانی قطر آماده است
فارس_ شهردار شیراز گفت: کلان شهر شیراز برای استفاده‌ از بسترهای گردشگری، تاریخی، میراثی و طبیعی به‌عنوان مکمل ظرفیت گردشگری ورزشی مسابقات جام جهانی قطر آمادگی دارد.
قلم | qalamna.ir :

سید احسان اصنافی در دیدار با عبدالله النعیمی کاردار سفارت دولت قطر در جمهوری اسلامی ایران افزود: همواره مهمان‌دوستی ایرانیان به‌ویژه شیراز به‌عنوان بهشت سرمایه‌گذاری ایران‌زمین زبانزد بوده است.
وی با اشاره به پیشینه روابط ایران و قطر از دیرباز افزود: یکی از نشانه‌های رابطه ایران با قطر حضور تعداد زیادی از ایرانیان در آن کشور به ویژه استان فارسی‌ها و شیرازی‌ها است که نقش عمده‌ای در حوزه تجارت ایفا می‌کنند.
شهردار شیراز با تصریح بر این موضوع که این حضور باعث ارتباطات فرهنگی در کنار ارتباط اقتصادی شده است، بیان کرد:  شیراز به عنوان بارانداز مرکز اقتصادی جنوب ایران، نزدیکترین مرکز به قطر است.
وی با تاکید بر حوزه‌های پزشکی، گردشگری و مذهبی تصریح کرد: این حوزه ها زمینه ساز ایجاد بستری برای خواهرخواندگی شیراز و دوحه خواهد بود.
شهردار شیراز با اشاره به رخداد مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور قطر گفت: آمادگی خود را برای فراهم کردن حضور گردشگران دو کشور و همچنین استفاده‌ از بسترهای گردشگری، تاریخی، میراثی و طبیعی را به‌عنوان مکمل ظرفیت گردشگری ورزشی که در قطر وجود دارد، اعلام می‌کنیم.
وی بیان کرد: در این حوزه آمادگی خود را برای شکل‌گیری هر نوع ارتباطی اعم از پروازهای مشترک و دفتر گردشگری در قطر هم‌زمان با مسابقات جام جهانی اعلام می‌کنیم.
شهردار کلان‌شیراز در پاسخ به خواسته کاردار قطر در مورد همکاری شهرداری در بازگشایی و بازسازی کنسولگری قطر در شیراز خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز همکاری لازم برای این موضوع را خواهد کرد.
اصنافی با دعوت از سفیر قطر برای دیدار و ارتباطات بیشتر در شیراز خواستار ایجاد دفتر شهرداری شیراز در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی در دوحه برای ارتباطات بیشتر و تعاملات شد.
عبدالله النعیمی کاردار سفارت قطر در ایران نیز با ابراز خرسندی از دیدار با شهردار شیراز و تاکید بر روابط برادرانه تصریح کرد: این روابط را باید در حوزه تجارت بیشتر تقویت کنیم.
وی افزود: ما به دنبال بازسازی و بازگشایی ساختمان کنسولگری قطر در شیراز هستیم.
کاردار سفارت قطر در ایران گفت: سفیر قطر در ایران تمایل زیادی به این دیدار و حضور در شیراز داشت که امیدواریم این دیدار در آینده محقق شود.
رقابت‌های جام جهانی فوتبال از ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ تا ۲۷ آذر به مدت ۲۸ روز در کشور قطر برگزار شود. برای نخستین بار است که شاهد برگزاری این رقابت‌ها در خاورمیانه و در کشوری در همسایگی ایران هستیم.
برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر از منظر فعالان گردشگری فارس، فرصتی برای جذب گردشگر محسوب می‌شود؛ به گفته آنها، این استان زیرساخت مناسبی در این زمینه دارد اما بهره‌گیری از این فرصت نیاز به برنامه‌ریزی مدون در سطح کلان و افزایش خطوط هوایی قطر به شیراز دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.