stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 438425
  • 31 اردیبهشت 1401 - 18:55
1

ادعای باشگاه تراکتور: امکان ازسرگیری بازی با پرسپولیس، ۱۰ دقیقه پس از توقف آن

ادعای باشگاه تراکتور: امکان ازسرگیری بازی با پرسپولیس، ۱۰ دقیقه پس از توقف آن

مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتور می‌گوید پس از ۱۰ دقیقه امکان ازسرگیری بازی با پرسپولیس فراهم بود.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از باشگاه تراکتور، کریم جمالی، مدیر روابط عمومی این باشگاه در خصوص صحبت‌های انجام شده پیرامون تعداد هواداران در بازی با پرسپولیس، اظهار کرد: اولا باید یادآوری کنم که رفتار یک عده افراد ناشناس را نباید به پای هواداران تراکتور نوشت. ثانیا بر اساس تصمیم مسئولان استانی، باشگاه تراکتور طبق مصوبه، صرفا برای طبقه اول بلیت فروشی کرده است. کنترل ورود و خروج هواداران به ورزشگاه برعهده باشگاه نیست. ما تخلفی در این زمینه انجام نداده‌ایم و هیچ کس نمی‌تواند باشگاه تراکتور را در خصوص عدم رعایت حد نصاب حضور هواداران در ورزشگاه، متهم کند.

* تراکتور هیچ‌گونه تخلفی انجام نداده است

وی ادامه داد: دوستان در رسانه‌ها مدام از ماده ۶۲ آیین نامه کمیته انضباطی و ۳-صفر شدن بازی صحبت می‌کنند. کاش قوانین را به طور کامل مطالعه کرده و سپس مدعی باشند. همانگونه که در این ماده صراحتا اعلام شده، زمانی ماده ۶۲ صدق می‌کند که باشگاه میزبان تخلف کرده باشد. مسئولیت برگزاری بازی و اتفاقات حاشیه‌ای و ورود و خروج هواداران به ورزشگاه در حیطه وظایف باشگاه نبوده و بازهم تأکید می‌کنم، تراکتور هیچ‌گونه تخلفی انجام نداده است.

جمالی با تأکید بر اینکه باشگاه پرسپولیس تخلفات گسترده‌ای انجام داده است، توضیح داد: نخستین تخلف این تیم به عدم حضور در نشست خبری قبل بازی مربوط می‌شود به طوری که مربی این تیم علی‌رغم حضور در تبریز، در نشست خبری حاضر نشد و حتی مدیر رسانه‌ای این تیم در محل برگزاری نشست خبری حضور داشت اما علی‌رغم خواسته بنده و مدیر روابط عمومی هیأت فوتبال، باز هم در بین خبرنگاران برای ارائه توضیح حضور نیافت.

وی ادامه داد: جدا از حرکات زشت بازیکنان پرسپولیس هنگام بازی، دومین تخلف بزرگ حریف، زمانی بود که نخواستند ۹ نفره مقابل تراکتور بازی کنند و سریعاً به رختکن رفته، دوش گرفته و شام خوردند. سوال ما از مسئولان باشگاه پرسپولیس این است که چرا بدون اعلام داور، خودسرانه بازی را تمام کردید؟

جمالی خاطرنشان کرد: با همکاری قابل تقدیر اداره کل ورزش و جوانان استان، فیلمی از راهروی رختکن ورزشگاه داریم که نشان می‌دهد، تیم داوری ۱۰ دقیقه پس از توقف، به منظور پیگیری بازی در تونل ورزشگاه حضور یافت و علی‌رغم درخواست چندین‌باره از حریف، آنان حاضر به ادامه بازی نشدند.

* به باشگاه تراکتور افتخار می‌کنم

وی تأکید کرد: به نظرم در شأن فوتبال ایران نیست که یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر، وقتی ۹ نفره می‌شود، از ترس شکست در زمین مسابقه، هزار و یک بهانه بیاورد تا به بازی برنگردد. به باشگاه تراکتور افتخار می‌کنم که تحت هیچ شرایطی دست به کارهای این چنینی نزده و جوانمردانه در داخل زمین جنگیده است.

* بازیکنان پرسپولیس حتی به حرف مدیر تیمشان هم اهمیت ندادند

مدیر روابط عمومی و رسانه تراکتور گفت: جا دارد از دکتر خرم استاندار آذربایجان شرقی، دکتر محمدی معاون استاندار، سردار عبدی فرمانده انتظامی استان، سردار مسرور فرمانده دلسوز یگان ویژه استان، دکتر متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، آقای ستوده‌نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولان هیأت فوتبال تشکر کنم که فضا را به خوبی مدیریت کرده و سریعاً شرایط را برای پیگیری بازی فراهم کردند. هر کدام از مسئولان مذکور با تواضع و فروتنی در رختکن حریف حاضر شده و تأکید کردند که مشکلی از لحاظ برقراری امنیت وجود ندارد و از اعضای تیم پرسپولیس خواستند که در زمین حاضر شوند. جالب است که بازیکنان پرسپولیس حتی به حرف مدیر تیمشان هم اهمیت نداده و گفتند بازی نمی‌کنیم و آقای پیروانی با صراحت اعلام کرد که موضوع از اختیار من خارج شده است.

وی با بیان اینکه باشگاه تراکتور اتفاقات رخ داده را تایید نمی‌کند، گفت: تعداد معدودی از هواداران تراکتور تنها علیه دو بازیکن پرسپولیس جبهه گرفتند اما هنوز به خاطر داریم که هواداران منتسب به تیم حریف در ورزشگاه آزادی به ترک زبانان که بخش عظیمی از مردم کشورمان را تشکیل می‌دهند، توهین کردند. چرا پرسپولیسی‌ها و رسانه‌هایشان در آن مقطع سکوت کردند؟ رسانه‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار این اتفاقات برای نخستین بار در کشور در تبریز رخ داده است. هواداران همین تیم در ورزشگاه آزادی به صورت همه لیزر می‌اندازند. ۳۰۰ هوادار سپاهان را مصدوم و راهی اصفهان کردند.

جمالی خاطرنشان کرد: تبریز شهری است که سال‌ها از بازی‌های ملی، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و تیم‌های بزرگی همچون فولاد، سپاهان و حتی داربی تهران، به بهترین نحو ممکن میزبانی کرده‌ است. به راستی چه با هواداران فوتبال این خطه کرده‌اند که این چنین گله‌مند و ناراحتند؟ شما نگاه کنید که برخی اعضای تیم و هواداران پرسپولیس چه رفتارهایی در این سال‌ها از خود بروز داده‌اند که در اکثر ورزشگاه‌های کشور برایشان مشکل ایجاد می‌شود. متاسفانه اعضای این تیم به دنبال تلطیف فضا هم نیستند و هر بار که به تبریز می‌آیند، فضا را با حرکات زننده بدتر می‌کنند.

* از نگاه کردن به تصویر حرکت عالیشاه خجالت می‌کشیم

وی در خصوص ادعاهای معاون باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه عالیشاه سنگ‌ها را از خانه نیاورده است، توضیح داد: آقای عالیشاه به شوت کردن و پرتاب کردن عادت دارد، یادمان نرفته که در بازی با ماشین‌سازی بدون اینکه مشکل خاصی وجود داشته باشد، توپ را به سمت هواداران شوت کرد تا جو ورزشگاه را برهم بزند. آقای محمدی! عکسی از عالیشاه به دستمان رسیده که از انتشار و نگاه کردن به آن خجالت می‌کشیم. متأسفم برای باشگاه پرسپولیس که چنین فردی بازوبند کاپیتانی‌اش را بر بازو بسته است. آقای محمدی می‌گوید سنگ عالیشاه به سکوها نمی‌رسید، پس چطور مدعی هستید که سنگ هواداران از سکوها به بازیکنان شما می‌رسید؟ البته جا دارد از بازیکنانی نظیر رامین رضائیان که تجارب بین المللی دارد و با رفتار مناسب خود به آرام کردن فضا کمک کرد، تشکر کنیم.

* محال است از رفتارهای بازیکنان شما بگذریم

وی ادامه داد: مدیرعامل باشگاه حریف اعلام کرده که به راحتی از این قضایا نمی‌گذریم ما در جواب ایشان می‌گوییم که ما هم محال است از رفتارهای بازیکنان شما بگذریم. خدا را شکر وزیر ورزش در این دوره، فرد ورزشی بوده و آن زمان گذشته که هر بلایی که دوست داشتید سر رقیبانتان می‌آوردید و سپس با مظلوم نمایی قضایا را وارونه جلوه می‌دادید. بازیکنان هتاک پرسپولیس علاوه بر کمیته انضباطی و کمیته اخلاق باید در مقابل دستگاه قضا هم پاسخگو باشند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.