stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 438162
  • 28 اردیبهشت 1401 - 13:57
3

اجرای طرح‌های عمران روستایی در شهرستان کوار با مشارکت بنیاد مسکن

اجرای طرح‌های عمران روستایی در شهرستان کوار با مشارکت بنیاد مسکن
فارس_ مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار در بازدید از مراحل اجرای چند طرح عمران روستایی در این شهرستان بر لزوم تداوم طرح های توسعه و محرومیت‌زدایی تاکید کرد و اظهار داشت: این طرح‌ها در روستاهای دهشیب ، فتح آباد و خرمایی این شهرستان ادامه دارد.
قلم | qalamna.ir :

مصطفی ایوبی از مراحل اجرای پل روستای دهشیب شهرستان کوار، اجرای عملیات زیر اساس روستای فتح آباد ، اجرای دیوار حائل سنگی با جان‌پناه بادبر و درپوش سنگی روستای گردشگری خرمایی و حال اجرای محوطه بتنی با قابندی قطعات کیوبیک سنگی در روستای خرمایی شهرستان کوار بازدید کرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار در ادامه عملکرد واحد مسکن روستائی و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را تشریح کرد و افزود: با توجه به وقوع آسیب های حاصل از سوانح طبیعی(سیل و زلزله) و عدم پایداری و عدم کیفیت مناسب اجرای مسکن روستائی بنیادمسکن انقلاب اسلامی در راستای طرح ویژه بهسازی روستائی از سری برنامه‌های چهارم توسعه از سال ۱۳۸۴اقدام به احداث سالانه تعداد ۲۰۰هزار واحد مسکونی در سطح کشور از طریق پرداخت تسهیلات و انجام نظارت راهبردی نموده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰در سطح روستاهای شهرستان کوار مجموعاً تعداد ۲۰۶ فقره پرونده تسهیلات با سقف فرد یک میلیارد ریال به بانک‌های عامل شهرستان جهت احداث واحد مسکونی معرفی گردیده که تعداد ۱۱۰واحد به بهره‌برداری رسیده و بقیه در حال طی مراحل ساخت و در شرف اتمام می‌باشد.

به گفته ایوبی، همچنین از تسهیلات مذکور تعداد ۴۰ فقره مربوط به تسهیلات بهسازی مسکن محرومین روستایی به همراه تسهیلات بلاعوض ۳۰۰ میلیون ریالی برای هر فقره از این تسهیلات می باشد. از ابتدای برنامه سال ۱۳۸۴ تاکنون در سطح شهرستان کوار بالغ برتعداد ۲۹۴۱واحد مسکونی تحت نظر بنیاد مسکن و با استفاده تسهیلات مذکور احداث گردیده است.

ایوبی، عملکرد بیمه منازل روستائی در شهرستان کوار را هم تشریح کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی سال های اخیر با هماهنگی شرکت‌های بیمه نسبت به بیمه نمودن منازل مسکونی متقاضیان که از طریق بنیاد مسکن تسهیلات دریافت نموده‌اند اقدام نموده است که در این راستا بنیاد مسکن شهرستان کوار در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۵ واحد مسکونی جدیدالاحداث روستائی را با پرداخت حق بیمه ناچیزی ازسوی متقاضیان انجام داده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار ادامه داد: عملکرد مسکن شهری بنیاد مسکن نیز قابل توجه است ، در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، در اجرای ماده (۱) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و جزء(۲) ذیل بند(ب) ماده (۵۹) قانون برنامه ششم توسعه بمنظور کمک به تامین مسکن فاقدین مسکن در چارچوب قانون ساماندهی، به استناد مجوز ماده (۲) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای واگذاری زمین‌های تحت تملک دولت برای حمایت از تولید انبوه و عرضه مسکن توسط بخش غیر دولتی و حمایت از بهسازی و نوسازی و تولید و عرضه مسکن در بافت‌های فرسوده شهری، شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردیده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.