stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 438157
  • 28 اردیبهشت 1401 - 13:48
1
فرماندار بختگان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح اقدام ملی شهر آباده طشک:

تامین مسکن شهری و ایجاد سرپناه برای نیازمندان از جمله کارهای مهم و اساسی و مطالبه مردم است

تامین مسکن شهری و ایجاد سرپناه برای نیازمندان از جمله کارهای مهم و اساسی و مطالبه مردم است
فارس_ مراد هدایت فرماندار شهرستان بختگان با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن با بیان اینکه تامین مسکن شهری و ایجاد سرپناه برای نیازمندان از جمله کارهای مهم و اساسی و مطالبه مردم است افزود: در سالهای گذشته قدم های موثری در این عرصه برداشته شده است و عزم دولت برای تداوم این روند جدی است.
قلم | qalamna.ir :

هدایت ، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح اقدام ملی شهر آباده طشک اضافه کرد: باید از همه ظرفیت های قانونی در این عرصه بهره‌گیری شود تا مسکن مناسب شهری برای شهروندان تامین گردد.

علی اکبر غفاری مدیر بنیاد مسکن شهرستان بختگان نیز در این نشست با تقدیر از حمایت و همراهی فرماندار این شهرستان گزارشی از اقدامات اجرایی انجام شده برای محرومیت زدایی و تامین مسکن شهری در این شهرستان ارائه داد.

غفاری با بیان اینکه مسکن و ساختمان یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی بوده و طیف گسترده‌ای از سایر صنایع را برای فعالیت های خویش به همراه دارد افزود: اصلاح الگوی ساخت و ساز، بهره برداری و بازیافت مصالح (در پایان عمر ساختمان) از دغدغه های مهم برای توسعه پایدار‌ می‌باشد.

وی ادامه داد: بحث مصرف انرژی در ساختمان، از مرحله طراحی ساختمان شروع شده و تا مراحل پیاده سازی، اجرا، نگهداری و مرحله استفاده و بهره‌برداری از آن ادامه پیدا‌ می‌کند.

به گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان بختگان ، مسئولیت برنامه‌ریزی، تامین زمین و انجام مطالعات و تهیه طرح‌های لازم برای پروژه‌های احداث مسکن کم درآمد، تأمین منابع اعتباری اعم از تسهیلات بانکی و منابعی از بنیاد مسکن و کمک‌هایی که از طرف دولت و حساب ۱۰۰ امام (ره) در بودجه‌های سالیانه پیش بینی می‌شود و بر عهده بنیاد است.

وی اهداف حوزه مسکن شهری را برشمرد و گفت: هدف‌های کوتاه مدت برای حوزه مسکن شهری در قانون اساسی جمهوری اسلامی پیش بینی شده است ، که سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ و اساسنامه مصوب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعریف می شود.

به گفته وی، توجه به اقتصاد مقاومتی جهت بالا بردن ظرفیت اشتغال از طریق تعریف پروژه ها مسکن کوچک مقیاس در شهرها ، استفاده از مصالح و امکانات تولید داخل به منظور تقویت آنها در اجرای تولیدات اقتصاد مقاومتی و توجه به عوامل اصلی در تولید مسکن از جمله بحث مقاوم سازی، تولید مسکن با مصرف انرژی کمتر( عایق سازی واقعی) زیبا سازی در فضای داخلی و بیرونی برای تولید کالای با دوام (رعایت اصول مقاومتی و پدافند غیر عامل از جمله این اهداف است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.