stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 438146
  • 28 اردیبهشت 1401 - 11:18
2

تجهیز و افتتاح بخش ICU مادران باردار و PICU برای نخستین بار در بهبهان

تجهیز و افتتاح بخش ICU مادران باردار و PICU برای نخستین بار در بهبهان
خوزستان - رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بهبهان گفت: با تامین بیش از80 درصد تجهیزات پزشکی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی توانستیم برای نخستین بار در اردیبهشت ماه سال جاری بخش ICU مادران باردار و PICU بهبهان را راه اندازی کنیم.
قلم | qalamna.ir :

رمضان احدی رئیس دانشکده علوم پزشکی درمانی بهبهان درخصوص تجهیز بیمارستان تخصصی زنان و زایمان فریده بهبهانی توسط هیات امنای صرفه جویی ازری اظهار داشت: این بیمارستان در شهرستان بهبهان با ۱۲۵ تخت مصوب پوشش دهی خدمات سلامت نوزاد و مادر به شهرهای همجوار استان کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر را نیز برعهده دارد.

 وی افزود: این بیمارستان شامل بخش های اطفال و بخش نوزادان – پست پارتوم – جراحی زنان وزایمان، عفونی(کووید مادر ونوزاد)، درمانگاه، سنک شکن برون اندامی – تصویربرداری  و LDR -NICU آزمایشگاه است.

احدی خاطر نشان کرد: در افتتاح  فاز۲ این بیمارستان مجموعا ۳۹ تخت به تخت‌های آن اضافه شده که شامل  افزایش تخت NICU  از ۱۰ تخت به ۱۷ تخت و ۱ تخت اتاق عمل و۱۰تخت اطفال و ۱۱ تخت اورولوژی و ۴ تخت  ICU  مادران باردار و ۶ تخت PICU  است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بهبهان گفت: با تامین بیش از۸۰ درصد تجهیزات پزشکی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی توانستیم برای نخستین بار درشهرستان بهبهان در اردیبهشت ماه سال جاری  بخش ICU  مادران باردار و PICU  را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: این اقدام منجر شد تا نیازی به اعزام نوزادان و مادران باردار  به اهواز و شیراز  نباشد همچنین این امر پوشش دهی  موثری در خدمات سلامت نوزاد و مادر را برای شهرستان بهبهان وآغاجری و شهر های بهمئی، دیلم، امیدیه، گناوه، دهدشت، گچساران و بخش هایی از رامهرمز در پی خواهد داشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی درمانی بهبهان تصریح کرد: انشالله با یاری خدا در تلاشیم که بخش ناباروری را در این شهرستان با حمایت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی درخصوص تامین تجهیزات پزشکی در سال جاری راه اندازی کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.