stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 438138
  • 28 اردیبهشت 1401 - 10:30
1

بارگذاری چندین هزار تن نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه از امروز

بارگذاری چندین هزار تن نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه از امروز
خوزستان - معاون وزیر جهاد کشاورزی از بارگذاری چندین هزار تن نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه از امروز در سطح کشور خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

عباس عسگر زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود خشکسالی، جنگ و ممنوعیت های کشورهای دنیا که تولید کننده کالاهای اساسی هستند، توانستیم برای یه ماه آینده ۱۳ و نیم میلیون تن با تجار خارجی و داخلی کشور تفاهم نامه در زمینه کالاها عقد قرار داد منعقد کنیم. در این رابطه  برای فروردین و اردیبهشت هم چهار و نیم میلیون تن اقلام نظیر غلات و کالا اساسی وارد کشور کردیم.

به گفته معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی از امروز ۲۵۰ هزار تن انواع نهاده دامی اعم از ذرت، کنجاله سویا و ذرت در سامانه بازارگاه بارگذاری شد و تولیدکنندگان با مراجعه به سامانه می توانند خرید خود را انجام دهند همچنین تعیین نرخ ها براساس هدفمندسازی یارانه ها و سازمان حمایت مصرف کننده تعیین تکلیف و  تصویب شده است.

عسگرزداه گفت: با توجه به ذخایر مناسب نهاده در انبارها مشکلی در تامین نیاز مرغداران و دامداران وجود ندارد و به سبب جراحی بزرگ اقتصادی به مردم توصیه می شود که همراهی لازم را داشته باشند تا از این شرایط عبور کنیم چرا که تداوم تولید ارزانی، پایداری و امنیت غذایی را به همراه دارد.

بنابر اعلام‌ معاونت توسعه بازرگانی قیمت هر کیلو ذرت در مبادی ورودی ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان، جو ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و کنجاله ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است، چنانچه تولیدکننده ای بخواهد به ازای حمل هر کیلو نهاده ۷۰۰ تومان لحاظ می شود. اما برای مسیر بندر امام تا خوزستان احتساب کرایه ۷۰۰ تومانی به ازای حمل هر کیلو نهاده به ضرر تولیدکننده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.