stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 438082
  • 27 اردیبهشت 1401 - 18:53
0

صالحی امیری: آرزویم برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک است

صالحی امیری: آرزویم برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک است

رییس کمیته ملی المپیک گفت: مهم‌ترین نیاز کمیته ملی المپیک و ورزش قهرمانی ثبات مدیریتی است و آرزویم این است که انتخابات برگزار شود.

قلم | qalamna.ir :

رضا صالحی‌امیری در حاشیه اختتامیه لیگ قایقرانی در جمع خبرنگاران بیان کرد:  باید قدردان زحمات خانواده بزرگ قایقرانی باشیم. آقای سهرابیان باانگیزه و جدی مسیر تحولی آغاز کرده است. اعتقاد دارم قایقرانی در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس خواهد درخشید. نسل و انگیزه‌های جدید وارد شده‌اند. در توکیو ما نازنین ملایی را شاهد بودیم که یک رکورد جدید ثبت کرد؛ در آسیا هم مدال‌های قایقرانی دو رقمی شد این نشان می‌دهد قایقرانی جهشی را آغاز کرده و آینده درخشانی خواهد داشت.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: قایقرانی خصوصا در سخت‌افزار نیاز به کمک دارد چون تجهیزات بسیار گران است و باید در پیست کمک جدی کرد، آن‌ها پیست استاندارد ندارند و نیاز به قایق و تجهیزات استاندارد دارند. ما به عنوان کمیته در حد توان کمک کردیم، باز هم متعهد به کمک هستیم.

او با اشاره به این که قایقرانی امکان حضور در رویدادهای مختلف خصوصا اردوهای خارجی دارد، تصریح کرد: سهرابیان تلاش کرده و مربی خارجی آورده است، ما هم تعهد کردیم بخشی از هزینه‌های این مربی را پرداخت کنیم. قرار است آن‌ها در چند رویداد خارجی شرکت کنند، به نظر می‌رسد مجموعه برنامه‌ها اگر حمایت جدی وزارت، کمیته و اسپانسرها باشد کارنامه درخشانی از قایقرانی در هانگژو و المپیک خواهیم داشت.

صالحی‌امیری در پاسخ به این سوال که آیا تعویق بازی‌های آسیایی به رشته‌هایی که هزینه کرده بودند ضربه زده است؟ خاطرنشان کرد: ما همین اتفاق را در توکیو داشتیم. بازی‌های آسیایی هم لغو نشده و به تعویق افتاده است. شورای المپیک آسیا اعلام کرده این بازی‌ها در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد و شورای کمیته اضطراری قرار است در طول یک ماه زمان جدید را اعلام کند. ما نباید مسیر ناامیدی و دلسردی را ایجاد کنیم. امروز گفتم سرپرست کاروان و کادر سرپرستی تا یکسال آینده فعال هستند. اگر ما ناامیدی را تزریق کنیم عملا در نتایج دچار مشکل می‌شویم. باید با همان شتاب قبلی اردوها را ادامه دهیم تا نتایج بهتری که پیش‌بینی کرده بودیم داشته باشیم.

وی درباره این که احسان حدادی گفته در ایران جایگزین ندارد و او به رکورد قبلی خود نرسیده است، تصریح کرد: من رییس کمیته ملی المپیک هستم و پاسخ شما مربوط به صیامی، رییس فدراسیون دوومیدانی است. احسان قهرمان ملی ماست. من تقاضا دارم که قهرمانان‌مان را تجلیل و تقدیر کنید. رویکرد ما باید مثبت باشد من باور دارم که حدادی در پرتاب دیسک در آسیا امید اول ماست و با رییس فدراسیون هم که صحبت کردم بر این باور بود که احسان حدادی می‌تواند طلای بازی‌های آسیایی هانگژو را بگیرد. هم‌چنین اعلام کرد بنابر تصمیم کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی حمایت‌ها خود را از احسان حدادی انجام می‌دهند.
صالحی امیری در پاسخ به این که فکر می‌کند تا برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تکلیف فدراسیون‌های المپیکی که بدون رییس هستند مشخص می‌شود؟ تصریح کرد: ما به عنوان  کمیته ملی المپیک وظیفه داریم که انتخابات را هرچه زودتر برگزار کنیم. تا ثبات در مدیریت کمیته ملی المپیک شکل بگیرد هیات اجرایی در جلسه قبل تصمیم گرفت که با برگزاری مجمع فوق العاده دو پیشنهاد را مطرح کند یکی برگزاری انتخابات در ۲۰ تیر و دیگری در ۳۰ مرداد است. ما به دنبال این هستیم که هر چه زودتر انتخابات برگزار شود چرا که سال آینده بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش داریم. هم‌چنین رشته‌های ما باید به دنبال کسب سهمیه المپیک پاریس باشند. از این رو مهم‌ترین نیاز به ورزش قهرمانی و کمیته ملی المپیک ثبات مدیریتی است. آرزویم این است که انتخابات زودتر برگزار شود و در مجمع هم این مساله را مطرح خواهم کرد.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که مشکل فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه سواری چه موضوعی است که وارد پوروسه ثبت نام نمی‌شوند؟ گفت: باید تکلیف دو فدراسیون زودتر مشخص شود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تلاش هستند تا مشکلات موجودی که در مسیر اساسنامه آن‌ها قرار دارد را رفع کنند و زودتر شرایط برقرار شود.  به امید خدا ظرف روزهای آتی موانع برطرف می‌شود ولی مسئول برگزاری مجمع وزارت ورزش وجوانان است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.