stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 438016
  • 27 اردیبهشت 1401 - 2:37
2

ساماندهی اتباع بیگانه در فارس

ساماندهی اتباع بیگانه در فارس
فارس_ ساماندهی اتباع بیگانه در استان فارس از خرداد آغاز می شود.
قلم | qalamna.ir :

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: طرح شناسایی اتباع بیگانه از اواخر فروردین آغاز شده است و پس از پایان مرحله شناسایی، ساماندهی آن ها از خرداد آغاز خواهد شد.

او افزود: این ساماندهی شامل تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز و دسته‌بند‌ی شهرستان‌ها برای مجاز و غیرمجاز بودن در پذیرش و حضور اتباع بیگانه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: استفاده کارفرمایان از اتباع بیگانه غیرمجاز یا اجاره ملک به این اتباع نیز تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

او، از شهروندان استان فارس خواست هرگونه اطلاعات و اخبار درباره قاچاق، اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز را اطلاع دهند.

محبی‌پور ادامه داد: جمهوری اسلامی بر اساس قوانین و مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی، به اتباع خارجی دارای مجوز اقامت خدمات عمومی ارایه می‌دهد، اما اتباع خارجی نیز که به شکل غیرمجاز به کشور وارد می‌شوند، باید کشور را ترک کنند.

محمد علی خادم الرسول مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس هم گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور، اتباع خارجی غیر مجاز به ویژه آن دسته از اتباع افغانستانی که بعد از تحولات اخیر این کشور وارد خاک ایران و به تبع آن استان فارس شده‌اند تا ۱۷ خرداد فرصت دارند برای گرفتن نوبت و ثبت مشخصات خود به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان مراجعه کرده و سپس از دفاتر کفالت، برگ تردد دریافت کنند.
او ادامه داد: طرح شناسایی اتباع بدون مدارک اقامتی معتبر برای ساماندهی اتباع مذکور هم اکنون در حال انجام است و پس از اتمام مهلت تعیین شده این طرح تمدید نمی‌شود و اتباع افغانستانی غیر مجاز که در این طرح شرکت نکرده‌اند به عنوان تبعه غیرقانونی محسوب شده و برابر مقررات با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد و می‌بایست کشور ایران را ترک کنند.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.